Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

in order to play this game you need to download and apply the available update

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• in order to play this game you need to download and apply the available update

Hello boys. Senaste problemet jag kommit över är när jag försöker starta ett xbla spel, the walking dead episode 2 "in order to play this game you need to download and apply the available update". Vadå för available update? om någon snäll själ vill hjälpa mig så är jag evigt tacksam!

motsvarande det du fick tidigare: http://forum.psxcare.com/support/sho...date-quot-XBLA
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
      Men.. Jag har ju installerat avatarstödet... Bastion och en del andra spel som inte fungerade funkar ju nu perfekt..

Comment

Original inlägg av kissbomben Visa Inlägg
        Men.. Jag har ju installerat avatarstödet... Bastion och en del andra spel som inte fungerade funkar ju nu perfekt..
        Då får du uppdatera dashboarden helt och hållet till nyare version nu, som jag skrev till dig tidigare i den tråden också
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

http://www.xbuc.net/ Där laddar ner ner XBLA % DLC uptade det är ända sättet för fortsätta spela episode 2

Comment

Då får du uppdatera dashboarden helt och hållet till nyare version nu, som jag skrev till dig tidigare i den tråden också
            aahhh maaan! Uhhh, ser inte fram emot det.. Kan jag förstöra hela hacket under processen?

Comment

aahhh maaan! Uhhh, ser inte fram emot det.. Kan jag förstöra hela hacket under processen?
              Om du inte följer stegen i guiden som jag skrivit är risken minimal, i det närmaste är risken obefintlig om du följer punkterna ordentligt...

Den stora risken är egentligen med sista uppdateringen, om du kör en nyare system uppdatering än vad som ligger på moderkortet kommer den bränna någonting som heter "E-Fuses" om du gör det slutar hacket funka, fram tills dess du har din cpukey och kan skapa en ny image (OBS: Det skiljer lite mellan olika modeller, slim är inga problem bara skriva om nanden med rätt innehåll medans på tjockis måste man löda om den till RGH 2.0 för att det ska funka också) sålänge som du sparar din cpukey är du "safe", men som sagt, det kräver att man skriver om nanden, med hårdvara...
              Google is your friend!

Comment

Om du inte följer stegen i guiden som jag skrivit är risken minimal, i det närmaste är risken obefintlig om du följer punkterna ordentligt...

Den stora risken är egentligen med sista uppdateringen, om du kör en nyare system uppdatering än vad som ligger på moderkortet kommer den bränna någonting som heter "E-Fuses" om du gör det slutar hacket funka, fram tills dess du har din cpukey och kan skapa en ny image (OBS: Det skiljer lite mellan olika modeller, slim är inga problem bara skriva om nanden med rätt innehåll medans på tjockis måste man löda om den till RGH 2.0 för att det ska funka också) sålänge som du sparar din cpukey är du "safe", men som sagt, det kräver att man skriver om nanden, med hårdvara...
                OM jag nu skulle lyckas klanta mig så kan jag fortfarande skicka in till er, OM jag har cpu-nyckeln? Om det är så så ska jag lägga stor vikt vid att se till att spara den, när jag försöker mig på det här, funderar på att göra det idag

Comment

OM jag nu skulle lyckas klanta mig så kan jag fortfarande skicka in till er, OM jag har cpu-nyckeln? Om det är så så ska jag lägga stor vikt vid att se till att spara den, när jag försöker mig på det här, funderar på att göra det idag
                  Det beror på vilken modell av maskin du har, slim t.ex. kan vi hacka om igen utan att göra ändringar i installationen, tjockisar är inte lika lätta, där måste man byta till RGH 2.0 om du råkar köra en original update, har du dessutom en xenon (maskin utan hdmi) är det inte möjligt att hacka nya versionerna i dagsläget...
                  Google is your friend!

Comment

Det beror på vilken modell av maskin du har, slim t.ex. kan vi hacka om igen utan att göra ändringar i installationen, tjockisar är inte lika lätta, där måste man byta till RGH 2.0 om du råkar köra en original update, har du dessutom en xenon (maskin utan hdmi) är det inte möjligt att hacka nya versionerna i dagsläget...
                    Glömde bort att skriva det, men givetvis har jag en slim

Comment

Gjorde uppdateringen helt smärtfritt för några dagar sedan. Tack för en bra guide

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                      Auto-Saved
                      Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                      x
                      Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                      x
                      x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                      Working...
                      X