Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Update för nedladdat spel

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Update för nedladdat spel

Sökt på forumet men hittar bara kommentarer typ "google is your friend". Ställer frågan här och hoppas nån kan svara en "newbie" som man tydligen är.

Har fört över spelet Sonic rally transformed på min slim HDD från USB och nu vill den att jag kör en update för att starta spelet.

Hittade en update på nån sida "update center" tror jag den hette men funkade inte att spara filen på varken pc hdd eller usb. Filen hette nåt i stil med tu000000000.00000*.

Hittar inga andra sidor med updates när jag söker via google.
    Finns det nån sida som har alla nya updates.

Och om jag hittar den för just mitt spel.... Hur uppdaterar jag och kan jag sabba nåt? Har ju RGH/JTAG på konsolen....

Har ej LIVE!!!

tu_.... är vad man kallar för "Title Updates" dvs. en spel uppdatering, om du får en förfrågan om uppdatering när du startar spelet handlar det inte om en TU (title update) utan det handlar om Dashboarden, kanske du saknar avatar stödet?

TU's ska ligga på olika ställen för olika spel/versioner, vissa ska ligga i hdd1:\Cache\tu... andra ska ligga hdd1:\content\0000...\*titleid*\*special nummer jag inte kommer ihåg just nu*\tu...

Kolla vilken dashboard version du har, om du har något lägre än 15574 kan det vara där problemet ligger, du bör isåfall uppdatera, det kan du gör genom att följa guiden: http://xebuildtut.xeupd.com eller lämna in den till oss så fixar vi det för 350:-
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Ok. Tackar så mycket för den informatonen. Hade tagit mig veckor att leta på det själv. Ska kolla imorgon och se vilken version jag har av dashborad. Har Freestyle 3 iaf.
      Men DLC´s som man laddar hem, är det samma där? Har tagit hem massa till Forza4 och det kräver också updates.

Comment

Original inlägg av rally116 Visa Inlägg
        Ok. Tackar så mycket för den informatonen. Hade tagit mig veckor att leta på det själv. Ska kolla imorgon och se vilken version jag har av dashborad. Har Freestyle 3 iaf.
        Men DLC´s som man laddar hem, är det samma där? Har tagit hem massa till Forza4 och det kräver också updates.
        TU's brukar vara spel uppdateringar för att fixa buggar samt lägga till stöd för kommande DLC (utvecklarna vet inte vid release exakt hur mycket DLC som kommer släppas, eller äns hur dom kommer laddas/användas...
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Förresten Avatar stödet. Det verkar ju som jag saknar det för mina avatarer är nedgråade. Hur funkar det att få stöd för dom? Blir det automatiskt när man uppdaterar dashboarden?

Comment

Förresten Avatar stödet. Det verkar ju som jag saknar det för mina avatarer är nedgråade. Hur funkar det att få stöd för dom? Blir det automatiskt när man uppdaterar dashboarden?
            Det är en del av stegen man gör... läs igenom hela guiden så ser du
            Google is your friend!

Comment

Ok. Tackar....

Comment

Hmm.... en till fråga. Vilken dashboard är det jag ska uppdatera? Är det microsoft original dashboarden eller är det FSB3 som jag nu har installerad? Och är det isf samma guide för alla dasboards-uppdateringar?

Comment

Jag har dashboard (kernel?) nr: 16202 när jag kollar på originadashboarden. När jag går in och försöker ändra avatar så vill han att jag gör en system update. Då ska jag logga in på xbox.com och hämta en fil. Men om jag gör det, riskerar jag då att RGH/JTAG försvinner?

Comment

Du har den näst senaste dashboarden (och ja, det är original dashboarden du ska uppdatera isåfall) ladda hem uppdateringen för 16202 och kör den, koppla INTE upp dig mot live, eller gå in på xbox.com och ladda hem den där (det är 16203 där som skriver över nanden och tar bort hacket)
                    Google is your friend!

Comment

Ok. Misstänkte väl att det var nåt sånt. Var laddar jag hem uppdateringen för 16202 dashboarden då? Finns det nån central sida för sånt eller är det google som gäller?

Comment

Ok. Misstänkte väl att det var nåt sånt. Var laddar jag hem uppdateringen för 16202 dashboarden då? Finns det nån central sida för sånt eller är det google som gäller?
                        http://www.homebrew-connection.org/f...date_16202.zip som länken i texten ovan^
                        Google is your friend!

Comment

Men shit... tackar så hjärtligt.. Nu hoppade spelet igång... och avatarerna .... verkar också som dlc till forza4 funkade med.... Tack så mycket.... Det var ju busenkelt, men som sagt.. hade tagit en rackarns tid att komma på själv...

Comment

En annan fråga....när man konverterar ett spel med ISO2GOD, ska det verkligen ta en halv dag? Det gjorde det för mig... men när det var klart stod det att det tagit 20 minuter....

Comment

En annan fråga....när man konverterar ett spel med ISO2GOD, ska det verkligen ta en halv dag? Det gjorde det för mig... men när det var klart stod det att det tagit 20 minuter....
                              Det beror på datorn och hårddisken/hårddiskarna, har du en seg dator tar det väldigt lång tid, samma sak med hårddisken/hårddiskarna om dom arbetar med väldigt mycket samtidigt...
                              Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X