Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

RGH på Trinity box md Dash 16203, problem.

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• RGH på Trinity box md Dash 16203, problem.

Hej

Jag har en Slim box 4gb Trinty Dashb.16203 som jag försöker utföra RGH på.
    Om jag förstår allt rätt så skall man numera kunna flasha nanden med DGX R.I.P ecc-fil för trinity och
    sedan kunna läsa ut cpu-key med hjälp av vilket vanligt rgh chip som helst.

Jag hämtade senase AutoGG 0.9.2 och läste ut nanden 3ggr.

Mycket riktigt visar AutoGG att jag har en Trinity CB:9231 med dash:16203
    Jag skapade sedan NandXell och flashade denna.
    Jag ändrade inga inställningar utan körde med de alternativ som AutoGG gav mig
    dvs. Xell:Reloaded (Kan även välja blacKCat och mini)
    Jag flashade ett vanligt Matrix v1 chip med "flash Glitch" funktionen (Trinity, RGH2) och allt fungerade fint.

Monterade chip men får inte boxen att starta xell, fläken ändrar inte heller tempo vilken brukar vara ett säkert tecken
    på att chipet fungerar.

Några tips?

Så snart jag fått ut cpu-key var tanken att jag skall montera ett Matrix V2 Rev.C chip.

/Tack

Hej igen
    Tror jag vet vad felet är.
    Jag har programmerat chippet med "Trinity, RGH2" när chiooet endast är ett RGH1 chip.
    Jag skall prova att ändra kablar till RGH2 hacket eller så får jag programmera om chippet med TrinityRGH1.
    Måste jag själv välja rätt typ av Xell (DGX R.I.P) eller väljer AutoGG detta automatiskt så snart den vet vilken box jag har?

Comment

Trinity kör både RGH 1.0 och 2.0, det är samma lödningar

Du behöver inte skapa ECC images för att köra "DGX R.I.P" eller RGX som TX kallar sin variant av det, du kan flasha dom som dom är (det finns att ladda hem här: http://www.homebrew-connection.org/f.../dl_TX_RGX.rar eller: http://www.homebrew-connection.org/f..._DGX_R.I.P.rar ) när du sedan bygger final image rekomenderar jag xeBuild GUI istället för AutoGG
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Tack Swizzy
        Tydligen valde itne AutoGG automatiskt DGX R.I.P.
        Flashade med gamla hederliga Nandpro2b sedan startade xell direkt.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
        Auto-Saved
        Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused:
        x
        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
        x
        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
        Working...
        X