Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Får inte Skylanders att fungera

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Sorry , lite trött i hjärnan efter jobbet , Jo som sagt jag fick hem det idag , Helt nytt , Platta kom med sladd , Satte i spelet som vanligt , Satte i plattan , plattan började lysa , Sen stötte jag på ett litet problem , funkade inte i jtaget först , Så testade i retailet , Jo då kom jag på , Har du plattan för långt bort , oavsett om det är med sladd så fungerade inte detta , Så satte plattan närmade xboxet då funkade det klockrent , Testa det om det inte fungerar folket Nåt skumt med det där /: men så funkade det för mig iaf Kan också tillägga att jag kör kernel 16197 samt DL 3.07 , Vet ej om det kvittar ,Hoppas det hjälper er.
    Last edited by croizez; 2013-04-23, 23:11.

Comment

Det var lite udda o.O den ska jue göra all komunikation genom kabeln, då spelar det ingen roll vart du placerar portalen :S

etheir way ska jag testa din lösning också när jag väl får hem min skylanders portal med spel och figurer...
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

eller hur !? annat om den varit trådlös , lycka till

Comment

Va bra att du fick ditt att fungera Croizez En fråga bara, hade du orginalspelet? Det jag försöker köra är nedladdat och ligger på xboxets hårddisk. Om det kan ha ngt med det att göra...

Comment

Jag har original yes , Jag skulle rekommendera dig att beställa ett starter kit , Bara för att se, Om inte , har du ångerrätt 14 dagar Bara ett förslag lycka till

Comment

Original inlägg av croizez Visa Inlägg
              Jag har original yes , Jag skulle rekommendera dig att beställa ett starter kit , Bara för att se, Om inte , har du ångerrätt 14 dagar Bara ett förslag lycka till
              Det e vad jag köpte på auktions site, väntar på leverans av schenker som tydligen är skit sega den här gången
              Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

om det nu är så att ditt fungerar också så kan vi ju nästan konstatera att det måste vara original , Känns nästan lite så, Men får väl se

Comment

Original inlägg av croizez Visa Inlägg
                  om det nu är så att ditt fungerar också så kan vi ju nästan konstatera att det måste vara original , Känns nästan lite så, Men får väl se
                  Om det bara funkar med original skivan ja, men vem har sagt att jag måste köra med den?
                  Google is your friend!

Comment

Märker vi ^^ funderar dock på vad problemet skulle kunna vara ( om nu ditt fungerar också )knepigt det där

Comment

Får hem försändelsen på måndag, fördömda schenker o vara långsamma tog dom 3 dagar att sortera försändelsen, den skickades den 23:e men sorterades inte förrens idag, den 26:e...

Oh well, får vänta tills på måndag så får jag hämta det
                      Google is your friend!

Comment

Jag tycker schenker är sega 24/7 , Eh

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                          Får hem försändelsen på måndag, fördömda schenker o vara långsamma tog dom 3 dagar att sortera försändelsen, den skickades den 23:e men sorterades inte förrens idag, den 26:e...

Oh well, får vänta tills på måndag så får jag hämta det
                          Så du missade att det varit konflikt, strejk och lockout inom transport...iaf nära på...ungefär de dagarna. Var glad att det inte bröt ut på allvar, då hade du inte fått se paketet på ett bra tag :-)
                          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av scoobydoo Visa Inlägg
                            Va bra att du fick ditt att fungera Croizez En fråga bara, hade du orginalspelet? Det jag försöker köra är nedladdat och ligger på xboxets hårddisk. Om det kan ha ngt med det att göra...
                            Kan med glädje rapportera att det inte har någonting att göra med att du kör spelet från hårddisk, för mig funkade det direkt när jag kopplade in det... oavsett om portalen var inkopplad före eller efter jag startade spelet, oavsett vad jag startade det med...

När jag kopplar in portalen börjar den nästan direkt lysa, ungefär som när man kopplar in en handkontroll, tar ngn/ngra sekund(er) eller så men sen börjar den lysa så som den ska... spelar ingen roll hur långt avstånd jag har den på, så långt kabeln räcker eller precis bredvid maskinen... testade först på 15574, där kickade det igång direkt utan problem, därefter uppdaterade jag till 16203 och det kickade igång även där, även utan avatar stödet... ingen aning om vad som är fel för just dig, men kan vara värt att koppla den till datorn också, där ska den dyka upp som "Spyro Portal" och windows lär inte hitta några drivrutiner för den, men du kan skapa konto på http://universe.skylanders.com/ och välja att installera drivrutinerna där, för mig stog det "Xbox 360" också när den höll på installera drivrutinerna för min portal...

** edit: **

Efter att ha kollat igenom drivrutinerna (dvs. kollat i koden för dom) verkar det som att portalen för Xbox 360 är specifikt för just Xbox 360, kan det vara så att den portalen du har inte är kompatibel med just Xbox 360? som jag förstod det hade du testat portalen på en Wii och en PS3?
                            Last edited by Swizzy; 2013-05-01, 18:10.
                            Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                            Auto-Saved
                            Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                            x
                            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                            x
                            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                            Working...
                            X