Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur flashar jag enklast dgx xell med Maximus SD Tool?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hur flashar jag enklast dgx xell med Maximus SD Tool?

Hej

Jag har nu läst ut min nand med Maximus SD Tool från min Corona 4Gb (v2, Dash 16202)
    Pin headers från Elfa som Swizzy tipsade om fungerar utmärkt, tack än en gång för detta.

Jag har aldrig behövt flasha DGX Xell med SD Tool tidigare och är lite osäker på hur jag lättast gör detta.
    Jag har flashat DGX Xell flertal gånger tidigare men alltid med Olimex LPC-H2148 och då med NandPro20b via command line.

Vad är korrekt command line för NandPro för att flasha DGX xell med SD Tool?
    (Min SD Tool använder enhet h

/Tack

Du måste använda ett annat program, nandpro kan inte hantera MMC modellerna du kan använda dig av mitt program: http://www.homebrew-connection.org/f...ndMMC_V1.0.rar tänk på att dumpa nanden INNAN du skriver DGX xell, det gör du med knappen "dump", för att sedan skriva xell använder du "Flash" du får ändra filtret för att se filen dock
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Tack
      Körde 3st dumpar förr säkerhetskull.
      Valde sedan flash och pekade på DGX för Corona 4gb.
      "Successfully wrote 1,25 MB! It took 0 Minutes 0 Seconds and 235 Miliseconds...." Nice
      Nu skall bara chippet på plats så skall vi se om det fungerar.

Tack än en gång.

Comment

Om jag låter pinheader sitta kvar på kortet skall jag då även låta kabel melan pin15 och Oscillator vara kvar.
        Kommer antagligen aldrig att använda SD Tool till denna box igen då det är enklare att använda mjukvara när box väl är hackad.
        /Tack

Comment

Original inlägg av Plopp99 Visa Inlägg
          Om jag låter pinheader sitta kvar på kortet skall jag då även låta kabel melan pin15 och Oscillator vara kvar.
          Kommer antagligen aldrig att använda SD Tool till denna box igen då det är enklare att använda mjukvara när box väl är hackad.
          /Tack
          Sålänge som du inte har sdtool adapter delen kopplad ska det inte vara några problem att låta kabeln sitta, men för säkerhets skulle brukar jag ta loss den från oscilatiorn och tejpar fast den i boxen mellan 2 bitar eltejp för att hindra den från att kortsluta någonting annat...
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
            Sålänge som du inte har sdtool adapter delen kopplad ska det inte vara några problem att låta kabeln sitta, men för säkerhets skulle brukar jag ta loss den från oscilatiorn och tejpar fast den i boxen mellan 2 bitar eltejp för att hindra den från att kortsluta någonting annat...
            Hmmm
            Boxen glitchar igång fint men hänger sig så snart jag kommer in i M$ dashén.
            Ofta hänger sig boxen redan vid uppstarten vid m$ loggan.

Tog bort kabel från oscilatorn och nu FUNGERAR ALLT

Läste runt på olika forum och även om Maximus guide påstår att kabel kan sitta kvar så har många problem med hängningar.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
            Auto-Saved
            Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad:
            x
            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
            x
            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
            Working...
            X