Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Byta ut originalhårddisken...

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Dashlaunch eller SMC Config?

SMC Config ligger som raw data i nanden, Dashlaunch får du ladda hem installern: http://www.homebrew-connection.org/f...unch_v3.07.zip
    Jäklar det var snabbt svar. Jo precis SMB Config.

Tack så hemsk mycket för hjälpen! Vare tack dig så kommer min 360 att leva längre

M.V.H.

Comment

Hittade där man ställde in temperaturen. Ställde in måltemperaturen på 60 grader men jävlar vad den började leva om trotts att jag har slim. Så jag ställde om måltemperaturen på 70 grader plus att jag satte fläkten på konstant 35% precis innan den börja leva om. Om den skulle gå upp till 70 grader så ökar ju fläkten samt att den går ju nu helt okej temperaturer. Har man haft på den i flera timmar och spelat sedan så går den allt emellan 65-69 grader men för att komma upp i 69 är det Crysis 3 som gäller som maxar hårdvaran till 100%. Annars ligger den på 66-67 grader och det är helt okej temperaturer för mig.

Tror inte det är något problem i sig då jag har koll på temperaturen.

M.V.H.

Comment

Om du har din konsoll kopplad till ditt hemma nätverk (eller åtminstone kopplad till ett nätverk med en windows dator) kan du använda dig av Dashlaunch Temp Monitor för att se temperaturernas utveckling under tiden du spelar samt få ett definitivt värde på högsta, lägsta och medel temperaturen i boxen under tiden du spelar

Du hittar det här: http://www.homebrew-connection.org/d...-monitor-v1-4/ för att den ska funka måste du som sagt ha din box kopplad till samma nätverk som datorn programmet körs på samt måste du se till att Tempbcast är aktiverad (enable/true) i dashlaunch, programmet startar inte monitoring/logging automatiskt, utan du måste själv göra det när du startat programmet...
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Har laddat ner Dashlaunch Temp Monitor och ska köra det någon gång då jag tar en längre spelsession men man ser ju tempen då man trycker på 360 knappen och brukar trycka på den lite då och då för att se tempen och den är under kontroll.

Har nu gjort en Imagebackup av min gamla disk med Buttalo Party men den går ju som inte att köra på den större disken jag köpte 750gb för då kan jag bara utnyttja 250gb av 750 om jag applicerar den direkt på den större disken. Men jag vill som bara ha ett fildelar fönster då jag för över information från den ena disken till den andra. Har inte riktigt fått till det än men dock så ska jag reklamera disken den större alltså då det kommer klickljud ifrån den.

M.V.H.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X