Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Uppdatering

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Uppdatering

Jag sitter och försöker uppdatera min box från 14699 och kommer ingen vart.

Jag följer guiden som e klistrad och när ja kommit till delen då jag ska skaffa fram cpu key skiter sig allt.

Startat Xell och ser att min ip ska vara 192.168.1.99 men när ja skriver in den och trycker på get cpu key from network så är inte den reachable. Går inte att scanna heller. Testat från 1-200 och den hittar inget. Har jag missat något?

Original inlägg av Vieu Visa Inlägg
    Jag sitter och försöker uppdatera min box från 14699 och kommer ingen vart.

Jag följer guiden som e klistrad och när ja kommit till delen då jag ska skaffa fram cpu key skiter sig allt.

Startat Xell och ser att min ip ska vara 192.168.1.99 men när ja skriver in den och trycker på get cpu key from network så är inte den reachable. Går inte att scanna heller. Testat från 1-200 och den hittar inget. Har jag missat något?
    Troligen är det så att du inte har 192.168.1.99 då detta även är den "statiska" ip-adressen, hade du nätverks kabel inkopplad till maskinen när du gjorde detta?
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Kör trådlöst. Ordnade sig endå, fick skriva in keyn manuellt. Fast blir lite nervig när jag läser senaste tråden här. Verkar vara fler som uppdaterat =/

Comment

Original inlägg av Vieu Visa Inlägg
        Kör trådlöst. Ordnade sig endå, fick skriva in keyn manuellt. Fast blir lite nervig när jag läser senaste tråden här. Verkar vara fler som uppdaterat =/
        XeLL har inte stöd för trådlösa nätverk därav problemet

Vilken tråd är det du syftar på? har inte uppdaterat uppdaterings guiderna här på rätt länge, orkar inte längre göra det på svenska, däremot finner du en hyffsat up-to-date guide här: http://xebuildtut.xeupd.com/ den är på engelska (hyffsat = den har ingenting om hur man går till väga om man har R-JTAG)
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Syftade på den andra användaren som frågade ang uppdatering och sedan 12timmar skrev att han inte fick igång boxen.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X