Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bästa RGH2 Chip för Falcon Dash 14719

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Bästa RGH2 Chip för Falcon Dash 14719

Hej

Undrar vilket chip ni rek. för att RGH2 hacka en Falcon box med dash 14719?

Tidigare använde jag alltid Matrix Glitcher V1 men eftersom dessa chip inte längre går att få tag på har jag provat med Matrix Glitcher 2 Rev.C som skall fungera.
    Men har nu provat med 3st olika chip utan att få xell att kicka igång.

Har läst att Falcon Mobo´s med denna dash kan vara en riktig bitch att fixa.

/Tack

Original inlägg av plopp99 Visa Inlägg
    hej

undrar vilket chip ni rek. För att rgh2 hacka en falcon box med dash 14719?

Tidigare använde jag alltid matrix glitcher v1 men eftersom dessa chip inte längre går att få tag på har jag provat med matrix glitcher 2 rev.c som skall fungera.
    Men har nu provat med 3st olika chip utan att få xell att kicka igång.

Har läst att falcon mobo´s med denna dash kan vara en riktig bitch att fixa.

/tack
    r-jtag <3
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Har läst om R-Jtag vilket vore en lösning.
      Måste jag tvunget skaffa xecuters prylar eller går det att utföra R-Jtag med andra RGH2 chip?
      Har försökt hitta svar på Google men det är endast xecuter som nämns överallt.
      /Tack

Comment

Original inlägg av Plopp99 Visa Inlägg
        Har läst om R-Jtag vilket vore en lösning.
        Måste jag tvunget skaffa xecuters prylar eller går det att utföra R-Jtag med andra RGH2 chip?
        Har försökt hitta svar på Google men det är endast xecuter som nämns överallt.
        /Tack
        Du måste tyvärr använda TX R-JTAG chip och deras Post adapter... men du behöver inte använda deras JTAG QSB (faktum är att jag skulle rekomendera att du inte använder den och istället kör med en "old-school" JTAG installation)
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
        Auto-Saved
        Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
        x
        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
        x
        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
        Working...
        X