Xbox Live försöker lite nu och då att få mig att koppla upp mig mot dem, bland annat när jag kopplar upp mig mot min router via wi-fi. Jag har stoppat dem varje gång och hittills har inget hänt, men min fråga är: om de skulle lyckas nästla sig in och scanna min Xbox, skulle de kunna göra min Xbox obrukbar?
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Kan Xbox Live sabba min Jtag?
Collapse
X
-
Om dom lyckas uppdatera maskinen utan att du kan förhindra det, ja... annars ska det inte vara några problem... dashlaunch har funktioner för att blockera Xbox Live DNS'erna men det är inga 100%:iga garantier även om du använder dessa...Original inlägg av patrik.lundgren Visa InläggXbox Live försöker lite nu och då att få mig att koppla upp mig mot dem, bland annat när jag kopplar upp mig mot min router via wi-fi. Jag har stoppat dem varje gång och hittills har inget hänt, men min fråga är: om de skulle lyckas nästla sig in och scanna min Xbox, skulle de kunna göra min Xbox obrukbar?Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
- Citat
- Flag
-
1. Kan jag se på något vis om jag har dashlaunch installerat?Original inlägg av Swizzy Visa InläggOm dom lyckas uppdatera maskinen utan att du kan förhindra det, ja... annars ska det inte vara några problem... dashlaunch har funktioner för att blockera Xbox Live DNS'erna men det är inga 100%:iga garantier även om du använder dessa...
2. Om jag vill köra iso2god på scenereleases så bör jag alltså använda t ex exisogui för att ta bort $systemupdate-mappen, bygga om den och slutligen köra iso2god på den ombyggda iso-filen för att vara säker, även om jag skulle ha dashlaunch installerat?
- Citat
- Flag
Comment
-
1. En launch.ini fil med:
default = usb:\sökvägentillettspel\default.xex
Startar du med ett usbminnet som har den filen och spelet startar har du definitivt Dashlaunch installerat
Annars är det bara att starta Dashlaunch installer, den talar också om för dig om det inte är installerat
2. Det är inte nödvändigt egentligen, men det är väl att rekomendera för att slippa risken att du av misstag uppdatera dashboarden
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
- Citat
- Flag
Comment

Comment