Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem med att byta skiva på USB?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Problem med att byta skiva på USB?

Har problem med witcher 2 då spelet låser sig vid laddskärmen när det skall växlas från disc 1 till disc 2. Har spelar "fler disc" spel tidigare men kommer inte ihåg hur jag gjorde. Minns även något om att FreestyleDash eventuellt skall byta skiva automatiskt?

Tacksam för svar.

Lägger du filerna "rätt" så kan F3 byta skiva åt dig, annars är det att du behöver använda dashlaunch pluginet "diskswapper"

Det senare alternativet kräver att man gör en configurations fil som talar om vart skiva 1 respektive skiva 2 finns, det är då också viktigt att du har samma MediaID på båda skivorna, och att du har det i konfigurationen...

Vissa spel har en installation från ena skivan dock, kolla om du hittar en "content" folder, kopiera den isåfall till hdd1:\

Om du har filerna "rätt" eller så, och det fortfarande blir fel kan det vara så att skiva 2 är "trasig" dvs. det saknas filer eller dom är korrupta...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Okej, vad är "rätt" för FD då? Eller från vilken version på FD funkar detta? Var bra länge sen jag uppdaterade konsolen någonting.

Som de är nu ligger disc1 och disc2 i samma mapp bara.

Annars får jag testa discwrapper.

Tack

Comment

Ingen content folder på någon av skivorna heller

Comment

Kommer inte ihåg när dom la till det eller hur mapp strukturen ska vara, ladda hem senaste F3/FSD och installera den, i readme som följer med ska det stå mer info om denna funktionen...

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Alright får testa göra det. Är det bara att följa den klistrade guiden här på forumet för den senaste?

Comment

Original inlägg av Aggudabbu Visa Inlägg
              Alright får testa göra det. Är det bara att följa den klistrade guiden här på forumet för den senaste?
              Denna menar du?: http://forum.psxcare.com/support/sho...estyleDash-2-2

Det är inte senaste, men det e samma metod som används för att "komma igång" senaste versionen är F3 rev 775 som du hittar här: http://www.realmodscene.com/index.ph...90-f3-rev-775/
              Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
              Auto-Saved
              Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
              x
              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
              x
              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
              Working...
              X