Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

1tb usb extern hd, hittas ej av windows

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• 1tb usb extern hd, hittas ej av windows

Har en 1tb usb extern hd med massa spel som jag fick med nar jag kopte en begagnad 360 jtag.
    Tanke lagga in fler spel pa den och det gar ju bra via ftp men jag skulle vilja ansluta harddisken direkt till datorn och overfora via windows. Men explorer hittar inte harddisken, som finns i device manager men jag vill inte formatera om den.

Finns det nagot xbox 360 hd explorer program som jag kan anvanda?

Original inlägg av Vildsint Visa Inlägg
    Har en 1tb usb extern hd med massa spel som jag fick med nar jag kopte en begagnad 360 jtag.
    Tanke lagga in fler spel pa den och det gar ju bra via ftp men jag skulle vilja ansluta harddisken direkt till datorn och overfora via windows. Men explorer hittar inte harddisken, som finns i device manager men jag vill inte formatera om den.

Finns det nagot xbox 360 hd explorer program som jag kan anvanda?
    Kommer du åt den via USB0:\ eller USBMU0:\ ?

Du kan använda dig av partybuffalo för att komma åt innehållet på USBMU0:\ medans USB0:\ ska vara vanlig FAT32
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Partybuffalo hittar inte heller hårddisken
      Inte Windows heller

Den finns med i Windows Diskhantering men jag kan inte välja att endast aktivera en enhetsbeteckning och vill inte förstöra innehållet så att boxen inte kommer åt disken igen (massa spel på den)

Comment

Partybuffalo hittar inte heller hårddisken
        Inte Windows heller

Den finns med i Windows Diskhantering men jag kan inte välja att endast aktivera en enhetsbeteckning och vill inte förstöra innehållet så att boxen inte kommer åt disken igen (massa spel på den)
        Ok, så du kan ge den en enhetsbeteckning? det lär isåfall lösa problemet... ge den en enhetsbeteckning så bör du komma åt allting på den
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

nej

Comment

nej
            Vad står det för något i windows att den har för filsystem? det kan vara så att den är formaterad med HFS eller något sådant där som xboxen också stödjer men som inte windows stödjer... mitt tips hade varit att kopiera över allting till en annan hårddisk via xboxen och sedan formatera hårddisken i datorn för att på så vis se till att den funkar i windows också
            Google is your friend!

Comment

tack, det är nog tyvärr så att den har HFS
              men jag tar och använder en annan hårddisk till nya spel istället, så en följdfråga blir då
              Vad behöver jag ha på den andra hårddisken förutom spelen, eftersom min box startar upp med freestyle 3 endast då jag har min externa usb hårddisk inkopplad.

Comment

tack, det är nog tyvärr så att den har HFS
                men jag tar och använder en annan hårddisk till nya spel istället, så en följdfråga blir då
                Vad behöver jag ha på den andra hårddisken förutom spelen, eftersom min box startar upp med freestyle 3 endast då jag har min externa usb hårddisk inkopplad.
                Du behöver en launch.ini som pekar dit där du har freestyle 3 samt freestyle 3...
                Google is your friend!

Comment

hittade ett bra program som löste problemet, kan passa på att tipsa om det

HFS+ gör att man kan läsa Mac formaterade hårddiskar helt vanligt i Windows :-)

Comment

hittade ett bra program som löste problemet, kan passa på att tipsa om det

HFS+ gör att man kan läsa Mac formaterade hårddiskar helt vanligt i Windows :-)
                    Kan vara bra att länka till det också: http://www.paragon-software.com/home...uirements.html speciellt med tanke på att HFS+ också är ett filsystem på mac (steget efter HFS)
                    Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                    Auto-Saved
                    Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused:
                    x
                    Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                    x
                    x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                    Working...
                    X