Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ISO2GOD hittar inte xextool

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Låter ju alldeles utmärkt... Kommer nog aldrig koppla upp mig mot xbox live så då behöver jag inte bekymra mig om XBL Stealth?

1. Var kollar jag vilken modell av maskin jag har och...

2. ....vilket hack jag har installerat?

Comment

Original inlägg av rally116 Visa Inlägg
      Låter ju alldeles utmärkt... Kommer nog aldrig koppla upp mig mot xbox live så då behöver jag inte bekymra mig om XBL Stealth?

1. Var kollar jag vilken modell av maskin jag har och...

2. ....vilket hack jag har installerat?
      xeBuild GUI talar om det för dig när du laddar nanden allting står på högra sidan ->

den väljer själv alla inställningarna den kan åt dig också (modell och hack iaf)
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

1. Vad exakt är xeBuild? är det en guide för att uppdatera sin xbox? Är det idiotsäkert så man bara behöver klicka och läsa sig fram från början till slut?

2. Laddar jag hem xeBuild till datorn sen talar den om var jag ska hämta filer och så?

Comment

3. Vad är dashlaunch?

Comment

1. xeBuild är ett program som bygger en Xbox 360 NAND dump som man kan skriva till konsollen med nyare kernel/dashboard än vad som fanns tidigare bland annat... följer du guiden här: http://xebuildtut.xeupd.com/ så har du all information du ska kunna behöva, när du laddar nanden i xeBuild GUI så hämtar den alla inställningarna själv (utom cpukey) det finns några extra inställningar som kan behövas i vissa fall, t.ex. om du har en flashad slim kan du behöva ha "Disable FCRT.bin check" under "Additional patches" eller hur det nu var jag skrev det...

2. Laddar du hem senaste xeBuild GUI har den allting färdigt redan, det e bara din nand som du behöver dumpa och ladda i den...

3. Dashlaunch är ett program som ligger installerat i nanden som gör det möjligt att starta t.ex. FSD/F3 direkt när xboxen startar istället för NXE (Xbox 360 Dashboarden)
            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Ska prova uppdatera min xbox med hjälp av GUIn. Om det mot förmodan skulle skita sig.....hur återställer jag mitt xbox? Kör man över den gamla nanden igen eller?

Comment

Ok.. nu har jag dumpat NAND.. lyckats göra en hackad NAND och kört in den i XBOXet via simple NAND flasher.... allt verkar ha gått bra.
                Sen när jag startar upp xboxet så kommer jag till original dash (nxe)...
                Går in i games-xex-men hittar inte FSD nånstans... hur kommer jag ut i FSD som jag hade förut? och hur får jag det att autostarta som innan?

Comment

Jag hittar fs3 installer... ska jag köra den eller förstör jag uppdateringen då?

Comment

körde fs3 installer.. nu har jag 2 versioner av fsd 3 på boxen... är det bara att radera den ena eller?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                    Auto-Saved
                    Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                    x
                    Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                    x
                    x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                    Working...
                    X