Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Rekomenderade SP spel för nybörjare :)

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Rekomenderade SP spel för nybörjare :)

Tjenna, har beställt en Xbox och jag har tänkt försöka köra den så lagligt som möjligt, D.V.S. inte ladda ner en massa i och med ban risker och såndant.
    Men då är det svårare att välja också... Så jag vill höra med allmänheten först

Vilka spel är värda att lägga pengar på?

Dessa har jag tittat på;
    Crysis - Kul till PC, har demot nere [Edit] Oops fick för mej denna fanns till Xbox med
    Skate - Såg skithäftgt ut på youtube
    Gears Of War - Har hört en massa om det. Tycker om köttiga spel
    Call of Duty 4
    GTA 4 (när det kommer såklart)
    Mass Effect
    Dead Rising
    Och en del andra eftersom listan verkar bli hur lång som helst när man tänker efter
    Last edited by Turbis; 2008-01-05, 08:49.
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

Original inlägg av Turbis Visa Inlägg
    Tjenna, har beställt en Xbox och jag har tänkt försöka köra den så lagligt som möjligt, D.V.S. inte ladda ner en massa i och med ban risker och såndant.
    Men då är det svårare att välja också... Så jag vill höra med allmänheten först

Vilka spel är värda att lägga pengar på?

Dessa har jag tittat på;
    Crysis - Kul till PC, har demot nere
    Skate - Såg skithäftgt ut på youtube
    Gears Of War - Har hört en massa om det. Tycker om köttiga spel
    Call of Duty 4
    GTA 4 (när det kommer såklart)
    Mass Effect
    Dead Rising

Och en del andra eftersom listan verkar bli hur lång som helst när man tänker efter
    Ska du spela "Live" så måste du ha Call of Duty 4 och Gears of war annars är Skate ett skönt och välgjort spel

Comment

Original inlägg av Itchi Visa Inlägg
      Ska du spela "Live" så måste du ha Call of Duty 4 och Gears of war annars är Skate ett skönt och välgjort spel
      OKej, men hur funkar det med Xbox live guld? Betalar man bara en månads avgift eller betalar man en månadsavgift per spel?
      Har ingen aning om hur sådant funkar

Comment

Original inlägg av Turbis Visa Inlägg
        OKej, men hur funkar det med Xbox live guld? Betalar man bara en månads avgift eller betalar man en månadsavgift per spel?
        Har ingen aning om hur sådant funkar
        Du betalar en årsavgift för guld (vet inte om det går att dela upp på nåt sätt) inte per spel . Ska du köpa bilar,kartor och extra prylar till spelen så kostar det dock extra.

Comment

Skulle köra på Gears of War ... Har spelat det en del hos systers sonen ... Rätt fett och skönt ...
          Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Comment

Original inlägg av Itchi Visa Inlägg
            Du betalar en årsavgift för guld (vet inte om det går att dela upp på nåt sätt) inte per spel . Ska du köpa bilar,kartor och extra prylar till spelen så kostar det dock extra.
            Okej, men sådana saker är väl inte dyra? Om man t.ex. skaffar halo 3 vad skulle en karta kosta?

Comment

Halo 3 erbjuder trevlig singleplayer - främst om man kör med fler folk över Live eller Split Screen/LAN.

EDIT: Idag kan du endast köpa ett kartpaket till Halo 3, som består av tre kartor och kostar 800MS Points. Vilket motsvarar kanske 90:-. Du får hur som helst 2000MS Points för 226:-.
              Last edited by master_c3; 2008-01-03, 02:10.

Comment

Okej, låter inte så farligt. Halo 3 har jag spelat ut hos en kompis vi körde splitscreen de va skitkul :P
                Någon som vet om man får en Demo skiva till Xboxen? Eller om det finns på Live att ladda hem?
                Xboxen ligger på posten nu och ja ska hämta den imorgon, men har inga spel ännu :O

Comment

Ja du måste bara prova The orange box. Det äger stenhårt. Och Crysis finns bara till Windows x86 och x86_64. Sen är det skitsamma om man kör kopior. Kör du försiktigt med rätt CRC och rätt firmware så lär du bli bannad långt efter du har tjänat in pengarna genom att undvika köpa spel.

Comment

Original inlägg av razor1394 Visa Inlägg
                    Ja du måste bara prova The orange box. Det äger stenhårt. Och Crysis finns bara till Windows x86 och x86_64. Sen är det skitsamma om man kör kopior. Kör du försiktigt med rätt CRC och rätt firmware så lär du bli bannad långt efter du har tjänat in pengarna genom att undvika köpa spel.
                    Orangebox har jag till PC det räcker
                    Ska hämta den så fort jag kommer hem, någon som vet hur man ser vilken DVD läsare man har i sin Xbox utan att öppna den?

Comment

Turbis: Demos kan man ladda ned från Live. Fördel får du om du har Xbox Live Gold - då du får demos en vecka innan Silver medlemmarna.

Här ser du vilken DVD-läsare du har: http://microsoft.blognewschannel.com...-dvd-drive.jpg

Du kan dock inte se exakt vilken modell du har - du måste öppna konsolen om du vill veta vilken modell du har.

Comment

Satsa på en tillverkad 2007-11-XX eller senare så bör det vara hyffsat säkert att du får en Benq. Men inget är ju helt säkert. Du kan få en Hitachi 79 ändå.

Comment

Hämtad och testkörd nu PGR3 demot och Skate demot samt ett konstigt arkadspel som jag fick gratis är provat på den och jag är helnöjd

Original inlägg av master_c3 Visa Inlägg
                          Turbis: Demos kan man ladda ned från Live. Fördel får du om du har Xbox Live Gold - då du får demos en vecka innan Silver medlemmarna.

Här ser du vilken DVD-läsare du har: http://microsoft.blognewschannel.com...-dvd-drive.jpg

Du kan dock inte se exakt vilken modell du har - du måste öppna konsolen om du vill veta vilken modell du har.
                          &
                          Original inlägg av razor1394 Visa Inlägg
                          Satsa på en tillverkad 2007-11-XX eller senare så bör det vara hyffsat säkert att du får en Benq. Men inget är ju helt säkert. Du kan få en Hitachi 79 ändå.
                          Min ser precis ut som den första till vänster på bilden. Är det bra?

Comment

Turbis: Ja, då slipper du iaf Hitachi 79 - som kräver både chip och flash om du skulle flasha någon gång i framtiden. Samsung fungerar genrellt ganska bra och låter helt okey (åtminstone mycket mindre än min Hitachi 47).

Hoppas det fungerar bra!

Comment

Original inlägg av master_c3 Visa Inlägg
                              Turbis: Ja, då slipper du iaf Hitachi 79 - som kräver både chip och flash om du skulle flasha någon gång i framtiden. Samsung fungerar genrellt ganska bra och låter helt okey (åtminstone mycket mindre än min Hitachi 47).

Hoppas det fungerar bra!
                              Okej :P Men i framtiden när jag bestämmer mig för att skicka in för 500(?) spänn flashning hur mycket skulle det kosta med frakt och grejjer?

Och en fråga till, var kan man köpa billiga nya/begagnade spel på nätet?
                              Ända butikerna här i Karlshamn är en leksaksaffär med överpris på allt och en spelbutik som aldrig får grejjer på lager.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X