Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

guitar hero world tour och rockband

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• guitar hero world tour och rockband

funkar båda spelens instrument till sin "konkurents" spel? och en annan undran jag har oxå, eftersom trumsetten är olika hur funkar det då om man har till exempel rockbands trummor och spelar GHWT eftersom dom skiljer sig åt rockband har ju bara fyra pukor medans GHWT har tre pukor och två symbaler man vill ju inte att ett ljud i det ena eller andra spelet ska låta som en cymbal fast ligga på en puka på trumsettet, förrstår ni vad jag vill ha sagt, om inte fråga mer ingående.. Mvh / Pimmen

RockBand-trummorna funkar i GHWT! för att trigga starpower slå gul+blå samtidigt. Micken funkar även. Gitarren har jag inte testat då jag inte använder RB-guran, jag kör med GHII-Explorer.

Comment

men förstår du vad jag menar med det där att det är olika många trummor av varje sort? av rent "verkliga" skäl vill man ju inte att ett cymbal ljud ska låta som en puka eller vice versa

Comment

det har det inte gjort vad jag har märkt...låter alldeles utmärkt...
        ...har du redan RB-trummor är det väl bara att du provar?!

Funkar för mej

Comment

har spelat nu igen och kom fram till att den gula Pad'en motsvarar Cymbalen/Hi-Hat...
          ...det fungerar rent "tekniskt" allting men iom att "pukorna" sitter närmare varandra på GHWT-trummorna så kan det bli lite krångligt på vissa låtar då man får den gula pad'en imellan då det gäller fills och virvel/puk-kombinationer med RB-trummorna...

Comment

Original inlägg av biomech Visa Inlägg
            har spelat nu igen och kom fram till att den gula Pad'en motsvarar Cymbalen/Hi-Hat...

så då för att få cymbal ljud så får man slå på en puka istället, om det är fallet har jag fått svar på min fråga..

EDIT: ser ju dessutom att det bara är fyra pukor och en pedal på RB och tre pukor och två cymbaler o pedal på GHWT, vad slår man på i GHWT om man har rockband trummorna? om man har en sak mindre att slå på menar jag.. hmm
            Last edited by pimmen; 2008-11-13, 01:27.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
            Auto-Saved
            Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
            x
            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
            x
            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
            Working...
            X