Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Xbox 360 arcade vs Xbox 360

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Xbox 360 arcade vs Xbox 360

Hej jag har funderat lite på att inskaffa mig ett xbox 360.
    Frågan är bara den vad är skillnaden på 360 och 360 arcade ?
    läste på något forum att det bara var hdd:n som inte finns med på arcade, fanns bara 256 mb minne i maskinen ?.

och om man skulle vilja ha en 360 Elit ? är det bara den svarta färgen som gör skillnaden.

// Queen_Piss

Original inlägg av Queen_Piss Visa Inlägg
    Hej jag har funderat lite på att inskaffa mig ett xbox 360.
    Frågan är bara den vad är skillnaden på 360 och 360 arcade ?
    läste på något forum att det bara var hdd:n som inte finns med på arcade, fanns bara 256 mb minne i maskinen ?.

och om man skulle vilja ha en 360 Elit ? är det bara den svarta färgen som gör skillnaden.

// Queen_Piss
    arcade har minneskort, pro/premium 60gb hdd och elite 120gb hdd. allt utom arcade rekommenderas om du vill utnyttja din box, dvs kunna installera spel och slippa laddtider, köra demon, kunna köra xbox 1 spel (kräver hdd) etc.

Comment

okej men det går inte sätta in en hdd senare då eller ? eller man kanske inte tjänar något på det ?. tänkte att arcade är fan så mycket billigare

Comment

okej men det går inte sätta in en hdd senare då eller ? eller man kanske inte tjänar något på det ?. tänkte att arcade är fan så mycket billigare
        en ny 60gb hdd kostar lite över 1000 lappen så då är de inte så billigt längre. du tjänar på att köpa en pro/premium direkt.

Comment

sen saknar väl arcade hdmi utgång med va??
          --------------------------
          Nintendo:
          "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
          -----------------
          雙瞳 B-man i 1 och 0
          http://thepiratebay.org/torrent/6187...gamix_part_2.1

Comment

Original inlägg av bmansweden Visa Inlägg
            sen saknar väl arcade hdmi utgång med va??
            arcade har hdmi.

Comment

Köpte min nya 360 som Arcade för en tusenlapp. Nyttjade uppdateringstjänsten hos Xbox och fick en begagnad/lagad 60Gb hårddisk + 3mån Live! för 219kr. Ett riktigt klipp minst sagt!

Comment

Original inlägg av lejonel Visa Inlägg
                Köpte min nya 360 som Arcade för en tusenlapp. Nyttjade uppdateringstjänsten hos Xbox och fick en begagnad/lagad 60Gb hårddisk + 3mån Live! för 219kr. Ett riktigt klipp minst sagt!
                20 gb äre väl =P

Comment

Original inlägg av martin90 Visa Inlägg
                  20 gb äre väl =P
                  Då hade jag skrivit det. Blev glatt förvånad när jag såg att det var en 60Gb Dock verkar jag ha betalat ca en hundring mer än dom som fått en 20Gb. Men ja det tycker jag då allt att det är värt

Comment

jädrar då fick du en för typ 1300kr billigt det ..
                    men hur funkar det med chippning och sånt då ? sliter det mycket på läsaren och skit om man kör brända spel ?

Comment

jädrar då fick du en för typ 1300kr billigt det ..
                      men hur funkar det med chippning och sånt då ? sliter det mycket på läsaren och skit om man kör brända spel ?
                      det är flashning som gäller, ej chippning, det är två skilda saker och bra att hålla isär begreppen. ja, det kan slita på din läsare om du använder billig media att bränna på. att rekommendera är verbatim, de kostar lite mer men de ger väldigt bra resultat. tänk på att bättre att lägga en större slant direkt, än att få unreadable disc och bränna om och hålla på. rekommenderar samsung eller pioneer brännare till dem, går givitvis med andra brännare men denna kombination gör fina resultat. personligen använder jag bara verbatim till mina backuper och är en av dem som inte har några som helst problem.

Comment

Original inlägg av int21 Visa Inlägg
                        en ny 60gb hdd kostar lite över 1000 lappen så då är de inte så billigt längre. du tjänar på att köpa en pro/premium direkt.
                        Var hittar du en ICKE begagnad 60GB hdd som är microsoft orginal? 120GB hdd'n kostar runt 1000 - 1500 ungefär jag har då aldrig stött på någon 60gb hdd som är lös tidigare om det inte varit på typ auktion eller något från någon som köpt premium/pro box och valt att uppgradera till 120gb/hade en annan hdd hemma sedan tidigare...
                        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                          Var hittar du en ICKE begagnad 60GB hdd som är microsoft orginal? 120GB hdd'n kostar runt 1000 - 1500 ungefär jag har då aldrig stött på någon 60gb hdd som är lös tidigare om det inte varit på typ auktion eller något från någon som köpt premium/pro box och valt att uppgradera till 120gb/hade en annan hdd hemma sedan tidigare...
                          via google, prisjakt etc.

Comment

ROFL! Blev förvånad när UPS knackade på dörren idag igen. Visade sig att jag fick ännu ett paket. Denna gången innehållandes en 20Gb HD + 3mån live!

Nu har jag alltså fått två paket. Förra veckan ett med en 60Gb HD + 3mån live och nu detta paket. Och jag har bara pröjsat en gång @ 219kr.

Vågar man behålla båda paketen tro? Måste väll bara vara så att dom vart klantiga och skickat dubbla ordrar? Iof sig med två helt olika innehåll

Comment

Original inlägg av lejonel Visa Inlägg
                              ROFL! Blev förvånad när UPS knackade på dörren idag igen. Visade sig att jag fick ännu ett paket. Denna gången innehållandes en 20Gb HD + 3mån live!

Nu har jag alltså fått två paket. Förra veckan ett med en 60Gb HD + 3mån live och nu detta paket. Och jag har bara pröjsat en gång @ 219kr.

Vågar man behålla båda paketen tro? Måste väll bara vara så att dom vart klantiga och skickat dubbla ordrar? Iof sig med två helt olika innehåll
                              låt 20gb disken ligga som den är ett tag, du har väl ändå ingen användning för den. hör du inget inom en tid så kan du ju sälja den, det är inga stora pengar det handlar om ändå.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X