Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Xbox 360 arcade vs Xbox 360

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    låt 20gb disken ligga som den är ett tag, du har väl ändå ingen användning för den. hör du inget inom en tid så kan du ju sälja den, det är inga stora pengar det handlar om ändå.
    Jo den lär ju bara ligga o samla damm ändå så. Var mer live-paketet jag tänkte på. Men men använder det första nu och har dom inte hört av sig på dom 3månaderna så får dom fan skylla sig själva

Comment

UPS är ganska jätte roliga, deras policy säger att dom INTE ska lämna ut paketet till någon annan på första försöket och inte heller andra om dom inte kontaktat mottagaren först angående detta. men när dom lämnade min 360 senast tog min granne emot det och dom sa ingenting det låg bara en lapp i min brevlåda där det stod att jag kunde hämta paketet hos min granne hade inte min granne varit schysst hade jag ringt ups/microsoft och frågat vart min xbox är då hade man liksom kunnat få 2 boxar!
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

synd att du och din granne inte gjorde upp det så kunde ju dom fott sig en box mot en billig peng ..

okej visste inte att det var så stor skillnad på chip och flashning
        på mitt xbox det (gamla 1an) så var det chipning jag gjorde, gör man alltså inte det på 360 ?

om man nu skulle flasha 360 hur är det då med xbox live ? blir man bannad eller funkar det normalt med brännda skivor och sånt ?

Comment

det beror lite på det där med 360'n och flashning vilken flash du väljer, och om du kollar spelen du bränner innan du bränner dom... men visst finns det en risk för att du blir bannad ändå, det gör det alltid... men risken är ganska liten om du testar spelen ett par gånger i flera olika program t.ex ABGX360 och XDVDMulleter testar du i båda innan du bränner och sedan igen efter att du bränt spelet är risken relativt liten för att bli bannad i jämförelse med att inte kolla alls eller bara kolla innan du bränner.

utöver det där med att testa spelet i dessa programmen skulle jag råda dig att be om att få Ixtreme 1.5 (i dags läget senaste versionen av Ixtreme) om du kör en Ixtreme som kom innan 1.4 är risken ganska stor att du blir bannad om skivan inte är testad ett antal gånger och gått felfritt genom testet ett par gånger i rad, och nu menar jag inte att du testar 3-4 gånger efter varandra utan med ett par dagars mellanrum.

i dom flesta fallen behöver du bara testa 1 gång i varje program jag har valt att testa både före och efter bränning just för att det kan om man har otur bli något som inte riktigt stämmer när man väl bränt skivan...
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

"Köpte min nya 360 som Arcade för en tusenlapp. Nyttjade uppdateringstjänsten hos Xbox och fick en begagnad/lagad 60Gb hårddisk + 3mån Live! för 219kr. Ett riktigt klipp minst sagt! "

kollade på xbox.com där finns ett uppgraderings kit, men det kostar runt 1000kr. har dom höjt priset från 200 till 1000? eller är det annat, för vart kan man mer köpa det du har
            -----
            Förstod inte riktigt det där med att kolla de brända skivorna innan man spelar ?
            är det alltså ett program som man test spelar spelat på först eller hur gör man om man tex ska bränna NHL 09 ?
            Last edited by Queen_Piss; 2009-01-16, 00:33.

Comment

Original inlägg av lejonel Visa Inlägg
              Köpte min nya 360 som Arcade för en tusenlapp. Nyttjade uppdateringstjänsten hos Xbox och fick en begagnad/lagad 60Gb hårddisk + 3mån Live! för 219kr. Ett riktigt klipp minst sagt!
              Inte i en affär för det priset va?

Comment

Original inlägg av POi2 Visa Inlägg
                Inte i en affär för det priset va?
                knappast
                Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                Auto-Saved
                Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
                x
                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                x
                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                Working...
                X