Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Street Fighter IV

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Street Fighter IV

i morgon har street fighter iv premiär i usa och den 20 här i europa. det ligger redan ute på nätet så ni som vill utforska det innan ett köp kommer inte bli besvikna. själv så fann jag detta spelet jävligt bra, hade ställt in mig på att bli missnöjd faktiskt, men detta får fram alla minnen från nintendo-tiden på ett väldigt bra sätt.

det finns dock några missar man kanske kommer störa sig på.

1. de filmklipp man får se innan varje match, hoppas de släpper en patch så man slipper se dem utan att trycka bort.

2. sprites missar i slowmotion då man kan se ett ben gå igenom en kropp osv (ingen nyhet i spel.. för er som kollar noga ).

3. efter förlorad match måste man gå tillbaka till menyn för att välja fighter istället för en snabbknapp som tar dig till returmatch direkt med samma karaktär du hade innan. (kanske finns sådan knapp, har inte hittat iaf).

det positiva då.

1. väldigt snyggt och underhållande.

2. bra känsla och det är faktisk lätt att utföra en shoryuken, något jag fann vara jävligt svårt att göra på snes. det finns även två specialare per karaktär, den ena kan man använda när man får stryk för att fylla upp en mätare och den andra när man får in träffar, lite som mk vs dc universe.

3. fyra nya karaktärer som är bra balanserade i fight, bra nivåer av svårighet. (av det lilla jag spelat.)

http://xbox360.ign.com/objects/142/14211549.html

videos / videos

Last edited by int21; 2009-02-17, 08:40.

Är det något att prova på även om man aldrig spelat något Street Fighter-spel innan? Menar, är det massa story och så? Ser ganska roligt ut, har tankat det men min 360 är inte flashad än, ska göra det så fort jag får pengar

Hur går det att spela med den vanliga handkontrollen? Har hört man bör ha sticka eller speciella kontroller för att spela, för 360-kontrollen är tydligen inget att ha i det här spelet..

Och vilket jävla ben snubben har på bild 1, ska det vara så? xP

Comment

Original inlägg av AshTray Visa Inlägg
      Är det något att prova på även om man aldrig spelat något Street Fighter-spel innan? Menar, är det massa story och så? Ser ganska roligt ut, har tankat det men min 360 är inte flashad än, ska göra det så fort jag får pengar

Hur går det att spela med den vanliga handkontrollen? Har hört man bör ha sticka eller speciella kontroller för att spela, för 360-kontrollen är tydligen inget att ha i det här spelet..

Och vilket jävla ben snubben har på bild 1, ska det vara så? xP
      ja, det är ett bra fighter spel även om du inte spelat serien innan. fördelen med att ha spelat det innan är att du vet vilka förmågor de vanligaste karaktärerna har.

dhalsim ska ha så långa ben ja, det är en av hans förmågor, att kunna sträcka ut ben och armar långt. han kan även teleportera sig och använda sig av eld attacker, tyvärr är han långsam.

den vanliga 360 kontrollen kanske inte är den mest optimala, men jag tycker den fungerar rätt bra ändå. d-pad'en på den vanliga 360 kontrollen är rätt värdelös men stickorna fungerar rätt bra.

det finns som du nämner en speciell stick-kontroll som sägs vara väldigt bra, men den kostar. ett annat alternativ är någon av de street fighter iv kontroller som finns att köpa, de har omgjord d-pad som ska vara riktigt bra och den saknar även stickorna som den vanliga 360-kontrollen har.

i det stora hela, detta är ett fighting spel du ska ha i din samling.

Comment

Fan va nice! Älskar Street fighter! Bästa fighting spelet någonsin, jag var rätt duktigt må jag säga, Ken var min favo gubbe!

Det är som ni säger, xbox kontrollerna är nog inte att rekommenderas när man kör detta spel, det ska vara som playstations d-pad. Hoppas det går att köra Live, kommer döda alla . True champ!

Comment

Original inlägg av Gabuchino Visa Inlägg
          Fan va nice! Älskar Street fighter! Bästa fighting spelet någonsin, jag var rätt duktigt må jag säga, Ken var min favo gubbe!

Det är som ni säger, xbox kontrollerna är nog inte att rekommenderas när man kör detta spel, det ska vara som playstations d-pad. Hoppas det går att köra Live, kommer döda alla . True champ!
          här finner du en review på mad catz kontrollerna, sida 1, sida 2 och mer info här och här ang. stickorna.

Comment

Tack för det int, blir mer och mer sugen på spelet.

Comment

fann lite tips som kanske kan hjälpa en del. http://www.youtube.com/watch?v=2e3sSNDi38A

Comment

ocentrerad skiva??

Tjo,
                jag köpte Streetfighter coll ed i torsdags men när jag stoppar den i min 360
                så verkar den ocentrerad och vobblig, det låter som ett flygplan så fort jag stoppar in den i konsollen, visst det går utmärkt att spela spelet men kan den pajja maskinen....

nån som fått en liknande skiva?
                är det hela pressen?
                --------------------------
                Nintendo:
                "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
                -----------------
                雙瞳 B-man i 1 och 0
                http://thepiratebay.org/torrent/6187...gamix_part_2.1

Comment

Original inlägg av bmansweden Visa Inlägg
                  Tjo,
                  jag köpte Streetfighter coll ed i torsdags men när jag stoppar den i min 360
                  så verkar den ocentrerad och vobblig, det låter som ett flygplan så fort jag stoppar in den i konsollen, visst det går utmärkt att spela spelet men kan den pajja maskinen....

nån som fått en liknande skiva?
                  är det hela pressen?
                  hur ser den ut om du lägger den på en annan skiva? hur ser den ut från sidan? något som skiljer sig? om du finner det är något fel på skivan borde du gå till butiken du köpte det och byta ut det.

Comment

Någon som sitter och trycker på en sådan där lista där man ser hur alla specialatacker utförs? Just nu är det ju omöjligt att gissa sig fram. Har ju bränt ut spelet så har därmed ingen manual :S

Comment

Original inlägg av lejonel Visa Inlägg
                      Någon som sitter och trycker på en sådan där lista där man ser hur alla specialatacker utförs? Just nu är det ju omöjligt att gissa sig fram. Har ju bränt ut spelet så har därmed ingen manual :S
                      finns ju i spelet hur du gör alla moves.. annars är google utmärkt.

http://guides.ign.com/guides/14211549/index.html

http://guides.ign.com/guides/14211549/page_3.html

http://www.wikicheats.com/index.php/...haracter_Guide

Comment

I spelet!? Har jag missat någon meny tro!?

Comment

Original inlägg av lejonel Visa Inlägg
                          I spelet!? Har jag missat någon meny tro!?
                          när du pausar finns det väl en meny med moves eller liknande..

Comment

Original inlägg av int21 Visa Inlägg
                            hur ser den ut om du lägger den på en annan skiva? hur ser den ut från sidan? något som skiljer sig? om du finner det är något fel på skivan borde du gå till butiken du köpte det och byta ut det.
                            hm får kolla....spelet rockar hur som helst....
                            sjukt bra
                            Nintendo:
                            "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
                            -----------------
                            雙瞳 B-man i 1 och 0

Comment

ha ha min gudson är så söt...säger streetfighter iv (iii veeee) samma med GtaIV...de får ju fan inte lära sig romerska siffror i plugget längre,,,
                              Nintendo:
                              -----------------
                              雙瞳 B-man i 1 och 0

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X