Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

abgx verification failed - Street Figther IV

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Lånar tråden till en fråga om sf4 =)

Det har inte kommit någon PAL release, varför? är alla retail NTSC-J? känns tryggare att köra en PAL än NTSC-J (RF) live.

Comment

Jag har inte provat själv, men skulle tippa på att den är regionsfri... borde va det då den fungerar här med, är det INTE Region free (regionsfri) fungerar den inte på din europeiska maskin iaf
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Gladjolt Visa Inlägg
        Lånar tråden till en fråga om sf4 =)

Det har inte kommit någon PAL release, varför? är alla retail NTSC-J? känns tryggare att köra en PAL än NTSC-J (RF) live.
        kanske för att ingen orkat bry sig då det inte finns något behov för en pal release när ntsc releasen är regionsfri. varför har du inte köpt/kommit över det och lagt ut det själv? lätt att vända på frågan.

förstår inte hur man ska svara på din fråga när man inte kan vända sig till en speciell "vi släpper backuper" ställe.

Comment

Det jag mena var om det ens finns i PAL, alltså RETAIL.

tkr de kan va lite misstänksammt om man kör me nån release gjord i taiwan eller nått (sånt står väll i DMI?)

många edit här men en till: min fråga var inte om den releasen som kommit är regionsfri och om den funkar på en PAL konsoll, läs igen.
          Last edited by Gladjolt; 2009-02-23, 23:35.

Comment

tkr de kan va lite misstänksammt om man kör me nån release gjord i taiwan eller nått (sånt står väll i DMI?)
            jaså? hört talats om import? för det andra så finns det bara tre olika regioner för xbox 360: ntsc u, ntsc j och pal.

det syns via media-id vad för typ av region/version du har.

Comment

jo. det finns retail. kika i en spelbutik.

Comment

Original inlägg av int21 Visa Inlägg
                jo. det finns retail. kika i en spelbutik.
                ok, då kanske de lutar mer åt att köpa. Minns när jag var mindre o lirade sf2, bra spel man gillar ska man stödja =) (edit: om man har råd!)

låter läskigt att köra NTSC/NTSC-J live oxo (RF såklart)
                Last edited by Gladjolt; 2009-02-23, 23:54.

Comment

Mod flytta tråden, nu har vi fan över 3 som berör samma skitspel
                  Sf skall inte vara #d eller cellshadat, o set sakll spelas på en Snes
                  Last edited by Pendragon; 2009-02-25, 12:52.
                  / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

många edit här men en till: min fråga var inte om den releasen som kommit är regionsfri och om den funkar på en PAL konsoll, läs igen.
                    Nej det finns ingen anledning till oro, jag köper många gånger spel på www.play-asia.com och väljer då alltid asian region free, dom är billigare än amerikanska ntsc eller pal spel och fungerar lika bra.
                    man blir inte bannad för att man kör utländska regionsfria spel.

dock så kanske man ska se upp med regionsfria backuper på spel som inte finns att köpa regionsfria, men om det finns några sånna vet jag inte, men ska jag prova en backup tex på ett spel jag inte har original än så kollar jag alltid om spelet finns att köpa regionsfritt först.

Comment

Det man skall se upp med är Regionsfria Recensionsexemplar av spel som ( Quake 3 ) som dumpats o spridits på nätet då den bara släppts i USA överhuvud taget till utvalda recensenter

Det var så alla blev bannade under Halo3 året hörde jag

Folk som spelade spelet Live i Sverige på Palmaskiner och även folk som spelade den köpta utgåvan innan release på en omoddad maskin ryktades det om.
                      / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Original inlägg av The Game Visa Inlägg
                        Nej det finns ingen anledning till oro, jag köper många gånger spel på www.play-asia.com och väljer då alltid asian region free, dom är billigare än amerikanska ntsc eller pal spel och fungerar lika bra.
                        man blir inte bannad för att man kör utländska regionsfria spel.

dock så kanske man ska se upp med regionsfria backuper på spel som inte finns att köpa regionsfria, men om det finns några sånna vet jag inte, men ska jag prova en backup tex på ett spel jag inte har original än så kollar jag alltid om spelet finns att köpa regionsfritt först.
                        Ok, tack för info. Ska kolla lite mer på det du sade. =)

btw, i just lost it...

Comment

Tråden flyttad, Trollad av Pendragon med Trolls Trollkonto *skratt*

Comment

flyttad eller ej. Jag har fan samma problem.

Jag har senaste abgx360 OCH jag har uppdaterat ini filen. jag får
                            Verifying this game against the online database...
                            Attempting to get 'F726377CE53283D0.ini' from the online verified database
                            ERROR: The requested URL returned error: 404

Failed to find a verified ini file for this Xex/SS combination
                            Verification failed

OCH autofix fail.

vad har jag missat?

Comment

Original inlägg av ParazIT Visa Inlägg
                              vad har jag missat?
                              level 3 under autofix-fliken i abgx360?

Comment

Original inlägg av int21 Visa Inlägg
                                level 3 under autofix-fliken i abgx360?
                                Vad ska jag ändra där? Nu är den inställd på Leve 3 autofix och allt är ikryssat.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X