Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Need for Speed: Shift

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

har ni kört endurance: hazyview eight än? vilket destruction derby!
    sigpic

Comment

Har nån tips på ett bra ratt till Xbox 360? Man vill ju gärna skaffa sig en nu när så många grymma racingspel släpps (Dirt 2, NFS Shift, Forza 3)

Hur är Shift jämfört med t.ex GRID? Jag föredrar lite mer arkad-aktiga spel.

Comment

Original inlägg av Ratchet Visa Inlägg
        Har nån tips på ett bra ratt till Xbox 360? Man vill ju gärna skaffa sig en nu när så många grymma racingspel släpps (Dirt 2, NFS Shift, Forza 3)

Hur är Shift jämfört med t.ex GRID? Jag föredrar lite mer arkad-aktiga spel.
        Fanatec Turbo S

Det finns nog ingen grymmare ratt på marknaden just nu.
        Men priset är därefter också.

Tyvärr för dig så går NFS åt andra riktningen nu.
        Mindre arkad och mer verklighet.

Comment

2st fanatec beställda till butiken :-) Med bästa pedalerna osv.

Ska prova ta hem deras cockpits med.

Verkar lite coolare än playseats.
          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
            2st fanatec beställda till butiken :-) Med bästa pedalerna osv.

Ska prova ta hem deras cockpits med.

Verkar lite coolare än playseats.
            Fy faan va orättvist.

Kan man komma o prova sakerna hos er sen?

Comment

detta spel på psp e sämst tycker jag

Comment

PSP och xbox 360 är så långt från varandra man kan komma
                Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av refaa Visa Inlägg
                  detta spel på psp e sämst tycker jag
                  haha, är det ratten du saknar?

Comment

hur fan är det att spela med ratt? De känns som om man måste sitta vid ett matbord typ för att kunna spela eller har jag fel?
                    N4S har verkligen lyckats med Shift!! Men vissa bilar e ju fan okörbara :P
                    Playstation 1, 3, PSP
                    Xbox, 360
                    Nintendo Wii

Comment

Vi kör med playseat i butiken.

Jag köpte en cayman när jag gick upp till 2:a nivån och lade på alla 2:a nivåns trim, tror den gick på en 300.000 vad nu valutan var i spelet.

Helt okörbar.

Efter lite skruvande på fjädringens hårdhet, grad av sänkning osv börjar den gå att hantera istället för att studsa av banan av sig själv så fort man kör fortare än 220 :-)
                      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av PhR34k Visa Inlägg
                        hur fan är det att spela med ratt? De känns som om man måste sitta vid ett matbord typ för att kunna spela eller har jag fel?
                        N4S har verkligen lyckats med Shift!! Men vissa bilar e ju fan okörbara :P
                        Kört med ratt ända fram till Tier 5 nu.
                        Kommer nog att fortsätta med det oxå.
                        Sitter vid "Kaffebordet" framför tv:n (ratten sitter lite lågt bara)
                        Tycker det funkar bra.
                        Lambo Murcielago LP640 med all trim + works äger!

Comment

Jag kör med en works:ad impreza Ligger man över 200 så blir den sladdrig i kurverna

Det är det jag menar, sitter man vid ett kaffe bord hamnar den ju lite lågt.
                          Ang. Playseat, visst i pojkrummet om man forfarande bor hos päronen. Men jag tror inte tjejen skulle upskatta att man har en playseat som upptar en 1/5 utav v-rumet
                          Playstation 1, 3, PSP
                          Xbox, 360
                          Nintendo Wii

Comment

Ingen som haft nått problem med detta lir?

Har ett väldigt skumt problem med mitt spel. Kan spela det första varvet i karriären (det som "ställer in" hur bra man är) sen när det riktiga ska dra igång så stannar det i laddningsrutan. Har 1.51 och nya dashboarden.

nån som vet va som kan va fel?

Comment

kanske dålig bränning?
                              Playstation 1, 3, PSP
                              Xbox, 360
                              Nintendo Wii

Comment

Original inlägg av Kardanmannen Visa Inlägg
                                Ingen som haft nått problem med detta lir?

Har ett väldigt skumt problem med mitt spel. Kan spela det första varvet i karriären (det som "ställer in" hur bra man är) sen när det riktiga ska dra igång så stannar det i laddningsrutan. Har 1.51 och nya dashboarden.

nån som vet va som kan va fel?
                                har du kollat spelet i ABGX360 innan bränning? om ja, var allt grönt? (inklusive spel datan) om nej, gör det om speldatan är felaktig (mest troliga anledningen) får du antingen packa upp den på nytt eller ladda hem en annan release (om du packar upp på nytt, försök göra det på en annan dator)

kolla gärna skivan efter bränningen också för att vara säker på att det inte lbivit något fel under bränningen, det händer alla någon gång att det blir fel vid bränning! även om brännaren är sprillans ny, eller gammal och grå... spelar ingen roll... kan hända vem som helst, när som helst...

ett annat tips är att rensa cache minnet:

Gå in på "My Xbox" -> System menyn -> Memory -> Minnesenhet (markera) -> *tryck på knappen Y (Gula)* -> Clear System Cache

för äldre Dashboards (NXE) så får du istället för att välja "Clear System Cache" trycka in följande:

X X LB RB X X (följt av att det kommer upp en ruta som frågar om du vill utföra en system something...) X = Blå knappen, LB = Övre vänstra knappen (knappen ovanför trigger) RB = Övre högra knappen (knappen över trigger)

om du har ännu tidigare Dashboard går du in på system tabben -> Memory -> Minnesenhet (markera) -> *tryck på knappen Y (Gula)* -> X X LB RB X X (följt av att det kommer upp en ruta som frågar om du vill utföra en system something...) X = Blå knappen, LB = Övre vänstra knappen (knappen ovanför trigger) RB = Övre högra knappen (knappen över trigger)

hoppas detta hjälper dig något

*edit:*
                                När du rensar chache minnet tar du bort ALLA spel uppdateringarna, alltså uppdateringar för specifika spel, så om du vill fuska lite i något spel (t.ex fable 2) så kan du göra detta innan du fuskar för att få bort uppdatering och därmed göra det möjligt att fuska igen )

det var så jag hittade hur man rensar cache minnet sedan har jag lärt mig att det kan hjälpa om man har problem med att läsa skivor
                                Last edited by Swizzy; 2009-10-03, 23:14.
                                Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X