Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

GTA IV låser sig!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• GTA IV låser sig!

Kör denna release Grand_Theft_Auto_IV_MULTI5_PAL_READNFO_XBOX360-iCON, på en moddad 360 som aldrig har låst sig förut.

Har kommit till mission 'Street Sweeper' o spelet har funkat skitbra tills nu.
    Kan det vara releasen det beror på, eller kan det vara att boxen börjar pajja?

Spelet fryser till lite titt som tätt, irriterande som fan! Nån som vet vad det kan bero på? tacksam för svar

Min box har bara låst sig en gång, och det var med GTA IV, då jag fiskade mobilen och hammrade på A lite väl fort för att ringa Michelle, då fastnade mobilen och den gick inte att stoppa ner. Kutade då omkring lite och när jag sprungit en bit låste sig hela spelet..... Kan ju kanske vara nåt med just GTA? För boxan har som sagt aldrig låst sig förr...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

var det samma release?

Comment

Nu hängde det sig igen och allt blev helt svart. Satte på boxen igen och The red ring of death lyser. Vad ska man göra nu? boxen köptes ny på ******* för 3 år sen ungefär

Comment

Original inlägg av emo Visa Inlägg
          Nu hängde det sig igen och allt blev helt svart. Satte på boxen igen och The red ring of death lyser. Vad ska man göra nu? boxen köptes ny på ******* för 3 år sen ungefär
          sök på "RROD" under "XBOX 360 - Allmänt" finns massa trådar och svar angående detta.

1. ring supporten och med lite tur räcker din garanti och du kan få den lagad. finns tråd om detta. http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=29606

2. lämna in den till PSXCARE och få den omlödd, kostar ca. 700 pix.
          http://forum.psxcare.com/support/sho...d.php?p=181719
          http://forum.psxcare.com/support/sho...6&postcount=11

3. försök fixa den med "x-clamp". googla eller sök på det.

4. "handukstricket" ska du unvika, fixar ev. boxen temporärt och överhettning av elektronik är aldrig bra.

Comment

mitt spel har nog låst sig ung 5-6 ggr så man får starta om...men tror inte jag har någon RROD på gång då den är helt ny.... med nya kylningen o falconkortet...

Samma release...

Comment

Nu lyser det inte rött längre. Boxen fungerar, fast bara i några minuter. Nu låser sig alla spel efter nån minut precis på samma sätt.

Är det nåt som går att reparera?

Tack för hjälpen

Comment

Ett så pass bra "kult" spel är väl ändå värt att lägga några kronor på och köpa orginal ...
                Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Comment

Original inlägg av emo Visa Inlägg
                  Nu lyser det inte rött längre. Boxen fungerar, fast bara i några minuter. Nu låser sig alla spel efter nån minut precis på samma sätt.

Är det nåt som går att reparera?

Tack för hjälpen
                  vad har du för felkod?

Comment

Original inlägg av mickys Visa Inlägg
                    mitt spel har nog låst sig ung 5-6 ggr så man får starta om...men tror inte jag har någon RROD på gång då den är helt ny.... med nya kylningen o falconkortet...

Samma release...
                    Hur vet man om man har nya kylningen och falconkortet? btw den e köpt i julas, Premium HDMI NFS ProStreet Bundle

Comment

står det 175W på kartongen...även på transformatorn så ska det vara en falcon.

Comment

det står 203W på en etikett som sitter påklistrad på kartongen

Comment

då har du INTE Falcon....tyvärr.

Comment

ok, men är det ngn större skillnad eller? Mellan den jag har och falcon?

Comment

Satte mig precis för att lira GTA IV också, samma rls som nämnts innan, efter ca 15 sek hänger sig spelet och jag får RROD jag med , nån som vet vad allt detta kan bero på aldrig haft rrod eller andra problem innan.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X