Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Stora allmänna Xk3y (X360key) tråden

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Stora allmänna Xk3y (X360key) tråden

Fungerar den på samtliga slim
    såg att man måste ha nyckeln till dvdn men den ska man väl kunna läsa ut i samtliga slim?
    utan att man ska behöva borra i kretsar o liknande?

Original inlägg av palten2000 Visa Inlägg
    Fungerar den på samtliga slim
    såg att man måste ha nyckeln till dvdn men den ska man väl kunna läsa ut i samtliga slim?
    utan att man ska behöva borra i kretsar o liknande?
    Den funkar änsålänge med alla utom hitachi... krävs uppdatering för att det ska funka med hitachi'n också...

Du behöver inte borra i kretsen för att dumpa, kör slimkey bara
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Ville bara upplysa om att vi fick in några få xk3y idag och får några till senare i veckan. Kommer uppdatera hemsidan någon gång imorgon med status för vilka beställningsdatum vi har levererat till så alla som beställt kan kolla hur dom ligger till.
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
        Ville bara upplysa om att vi fick in några få xk3y idag och får några till senare i veckan. Kommer uppdatera hemsidan någon gång imorgon med status för vilka beställningsdatum vi har levererat till så alla som beställt kan kolla hur dom ligger till.
        Ni får gärna avboka ordernr 241401 då jag inte har möjlighet att ringa in till er imorgon. Går inte avboka på hemsidan. iaf så hittade inte jag det....

Comment

Original inlägg av Postal Visa Inlägg
          Ni får gärna avboka ordernr ****** då jag inte har möjlighet att ringa in till er imorgon. Går inte avboka på hemsidan. iaf så hittade inte jag det....
          Det där är ett temporärt ordernummer, och du avbokar genom mail till oss
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Tjena! Finns det en liten chans att komma in med min 360 på lördag o få en sån gosse installerad? =)
            Chansen e väl liten men frågan e väl fri

Comment

Original inlägg av sinnesskill Visa Inlägg
              Tjena! Finns det en liten chans att komma in med min 360 på lördag o få en sån gosse installerad? =)
              Chansen e väl liten men frågan e väl fri
              Troligen gör vi INTE några XK3y installationer på lördag, det är en ny produkt och vi har inte haft tid att tänka ut exakt hur vi ska göra med montering och sådär, vart vi ska placera allting etc. etc. visst, det finns guider... men dom brukar inte alltid vara det bästa sättet att montera
              Google is your friend!

Comment

Är den svår att sätta in? Är det lödning eller sätter man in endast med hjälp av kablar eller med sockerbitar?

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                  Troligen gör vi INTE några XK3y installationer på lördag, det är en ny produkt och vi har inte haft tid att tänka ut exakt hur vi ska göra med montering och sådär, vart vi ska placera allting etc. etc. visst, det finns guider... men dom brukar inte alltid vara det bästa sättet att montera
                  Det kommer in kunder som skall få xk3y monterat redan imorgon torsdag, så det är nog läge att du reder ut hur du skall sätta i dom :-)
                  Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Det kommer in kunder som skall få xk3y monterat redan imorgon torsdag, så det är nog läge att du reder ut hur du skall sätta i dom :-)
                    Haha underbart XD
                    Men så det jag borde göra är att "boka" den och kryssa i "inkl montering" och hoppas på att jag kan skicka in den till er snart? =)
                    En annan fråga är oxå, som jag nämnt utan svar i ett annat inlägg, hur jag hemma ska få det att fungera?

Hur/vilka filer in på hdd?
                    Går d bra med en 2TB WD?
                    Uppdatera?
                    Kan jag kopiera mina redan utbrända spel in på hdd o sen köra även dom?

Är allt detta enkelt eller kommer det bli krångligt/svårt? Många spel som kanske inte kommer funka med xk3y?

Jag förstår att det är en ny produkt och att mina frågor kanske inte KAN bli besvarade ännu XD =) Hade vart skönt med någon form av "de e lugnt, detta fixar du enkelt hemma sen..." innan köp, eller nått haha!

Min tanke är iaf att kunna köra från en stor hdd, köra alla spel som kommer och kunna uppdatera enkelt utan att behöva skicka in boxen var tredje månad för att MS har fått lite skills (hur mycket jag än vill stödja denna underbara verksamhet så är jag inte bättre än en fattig högskolestudent) XD

Tacksam för svar!

Comment

Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
                      Är den svår att sätta in? Är det lödning eller sätter man in endast med hjälp av kablar eller med sockerbitar?
                      Det är 0 lödningar, endast att du kopplar in kablarna och lägger in mjukvaran som du ska
                      Google is your friend!

Comment

Original inlägg av sinnesskill Visa Inlägg
                        Haha underbart XD
                        Men så det jag borde göra är att "boka" den och kryssa i "inkl montering" och hoppas på att jag kan skicka in den till er snart? =)
                        En annan fråga är oxå, som jag nämnt utan svar i ett annat inlägg, hur jag hemma ska få det att fungera?

Hur/vilka filer in på hdd?
                        Går d bra med en 2TB WD?
                        Uppdatera?
                        Kan jag kopiera mina redan utbrända spel in på hdd o sen köra även dom?

Är allt detta enkelt eller kommer det bli krångligt/svårt? Många spel som kanske inte kommer funka med xk3y?

Jag förstår att det är en ny produkt och att mina frågor kanske inte KAN bli besvarade ännu XD =) Hade vart skönt med någon form av "de e lugnt, detta fixar du enkelt hemma sen..." innan köp, eller nått haha!

Min tanke är iaf att kunna köra från en stor hdd, köra alla spel som kommer och kunna uppdatera enkelt utan att behöva skicka in boxen var tredje månad för att MS har fått lite skills (hur mycket jag än vill stödja denna underbara verksamhet så är jag inte bättre än en fattig högskolestudent) XD

Tacksam för svar!
                        Boka en XK3y och skicka in din konsoll så får du tillbaka den när vi fått in en Xk3y till din order

Hårrdisken formaterar du först i NTFS, sedan skapar du en mapp som heter "games" i den sen lägger du alla dina ISO filer, du kan även lägga in flera mappar där för olika kategorier t.ex. för att AP25/XGD3 spel ska funka måste du även uppdatera mjukvaran på XK3y'n (vi kommer göra detta åt dom kunder som får det monterat redan när vi monterar dom) du behöver även en fil som heter dae.bin, kommer fixa länk till den filen senare...

Vilka hårddiskar som passar vet jag ärligt talat inte, men det ska nog inte vara några större begränsningar kring det

Redan utbrända skivor kopierar du med din dator och IMGBurn till en ISO, därefter lägger du in dom på hårddisken (om du inte väljer att kopiera dom från skivan till hårddisken direkt)

Det är troligen inga av dom spelen som finns idag som inte kommer funka, det vill säga majoriteten spel som finns idag ska funka, kommande spel är det svårt/omöjligt att svara på huruvida dom kommer funka eller ej... såvida man inte reser i tiden vilket jag inte lärt mig göra ännu :O

Det är som sagt relativt enkelt att komma igång med det sen, du behöver inte vara speciellt tekniskt kunnig för att få det att funka, bara du vet hur du bränner en 360 iso normalt kan du även förstå hur du ska dumpa den sen (det är i samma program bara att du väljer copy to iso eller vad det nu står...) och kan du kopiera filer på datorn är det allt du behöver för att kunna uppdatera enheten och/eller lägga in flera spel
                        Google is your friend!

Comment

Mm, jag har lite idéer för hur vi ska dra usb kabeln, och även vart vi ska placera chippet för att det inte ska bli någon risk för kortslutning och sådant skit trodde inte vi skulle montera ännu dock, eftersom vi har många beställningar eller iofs... kanske dom som beställt för att hämta i butik vill ha monterat... men kunder som inte bokat ännu får väl vänta på att vi fått in flera i lager som täcker beställningarna och det blir över till övriga i guess?
                          Google is your friend!

Comment

Kommer ni att ta in Wasabi oxo? Jag tycker det verkar vara ett bättre system då man slipper resa sig ur soffan för att byta spel...

Comment

Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
                              Kommer ni att ta in Wasabi oxo? Jag tycker det verkar vara ett bättre system då man slipper resa sig ur soffan för att byta spel...
                              Det lär vi göra :-)

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X