Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Spel hänger ofta

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Spel hänger ofta

Fick en Xk3y installerad härom veckan.
    Allting fungerar fint med hänsyn till att komma igång och köra spel från HDD dock så hänger sig spelen ganska ofta.
    Detta händer oavsett om jag har den "svarta dosan" inkopplad eller om jag har HDD kopplad direkt till USB port bakpå xbox.
    Har visserligen haft sådana problem även med hembrända skivor men inte alls i den utsträckning som jag upplever nu.
    "Hängningarna" uppstår inte på samma ställen hela tiden utan det är lite "random".

Kör spelen på en 2TB disk från Wester Digital. Använder den USB sladd som kom med.
    Någon som har samma problem och/eller någon lösning ?

Original inlägg av Joneberg Visa Inlägg
    Fick en Xk3y installerad härom veckan.
    Allting fungerar fint med hänsyn till att komma igång och köra spel från HDD dock så hänger sig spelen ganska ofta.
    Detta händer oavsett om jag har den "svarta dosan" inkopplad eller om jag har HDD kopplad direkt till USB port bakpå xbox.
    Har visserligen haft sådana problem även med hembrända skivor men inte alls i den utsträckning som jag upplever nu.
    "Hängningarna" uppstår inte på samma ställen hela tiden utan det är lite "random".

Kör spelen på en 2TB disk från Wester Digital. Använder den USB sladd som kom med.
    Någon som har samma problem och/eller någon lösning ?
    Du kanske kör med en green disk? som går ner i "vilo" läge och sedan har xboxen svårt att få den att snurra när den ska.
    Kan vara bra att checka kanske vad vet jag.

Comment

För att lösa problemet; gör en så kallad "NXE installation" det vill säga, gå till där du ser spelets ikon/open tray/close tray/mixed media disc och tryck på Y knappen (gula) välj sedan Install Game och tryck på A knappen, då kommer du lösa problemet genom att den läser spelets data från interna disken som är snabbare än vad USB är...
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Lånar tråden lite.

Har precis köpt ett nytt slim 4gb med xk3y från er. Menar du att jag inte kan spela från en bärbar hårddisk bredvid utan måste uppgradera det första jag gör? varför säljer ni 4gb isåfall?

Comment

Original inlägg av gnuttisch Visa Inlägg
          Lånar tråden lite.

Har precis köpt ett nytt slim 4gb med xk3y från er. Menar du att jag inte kan spela från en bärbar hårddisk bredvid utan måste uppgradera det första jag gör? varför säljer ni 4gb isåfall?
          Det skall gå att spela från en usb disk, men i vissa fall fungerar det mindre bra. Kan bero på den hårddisk man använder eller på att något spel skulle vara väldigt diskintensivt. Vi säljer 4GB konsoller eftersom kunderna efterfrågar det. Själv skulle jag aldrig välja 4GB när 250GB versionen bara kostar 300:- mer...
          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Själv valde jag en 4GB med xk3y för att kunna spela från en bärbar hdd, smidigt att bara flytta över till pcn och kopiera över spelen. Men en snabb disk med separat strömtillförsel och bra buffer på borde funka.

Har inte hunnit läsa så mycket än men kan man sätta i en annan vanlig disk eller måste man köpa orginal tillbehör om man vill byta ut den som följer med??

Comment

Original inlägg av gnuttisch Visa Inlägg
              Själv valde jag en 4GB med xk3y för att kunna spela från en bärbar hdd, smidigt att bara flytta över till pcn och kopiera över spelen. Men en snabb disk med separat strömtillförsel och bra buffer på borde funka.

Har inte hunnit läsa så mycket än men kan man sätta i en annan vanlig disk eller måste man köpa orginal tillbehör om man vill byta ut den som följer med??
              Du måste köpa original. Och du byter inte ut något, de 4GB sitter som en minnesmodul på moderkortet. Hårddiskplatsen är helt ledig i en 4GB.

http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1535
              Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Det är performance problem med externa hårddiskar som är NTFS formaterade tillsammans med xk3y. Om du formaterar med EXT3 så skall det gå snabbare. Detta kräver Linux eller så måste du ladda ner något program som klarar av att formattera EXT3 (Jag tror jag använde Partition Wizard). Windows klarar dessutom inte av att läsa/skriva EXT3 utan att du installerar mjukvaran ext2fsd vilket är lite knegigt att konfigurera.

Om du är datorvan så kan du prova lathunden på http://www.x360keyforum.com/viewtopi...tart=20#p10615

Comment

Original inlägg av Marlind Visa Inlägg
                  Det är performance problem med externa hårddiskar som är NTFS formaterade tillsammans med xk3y. Om du formaterar med EXT3 så skall det gå snabbare. Detta kräver Linux eller så måste du ladda ner något program som klarar av att formattera EXT3 (Jag tror jag använde Partition Wizard). Windows klarar dessutom inte av att läsa/skriva EXT3 utan att du installerar mjukvaran ext2fsd vilket är lite knegigt att konfigurera.

Om du är datorvan så kan du prova lathunden på http://www.x360keyforum.com/viewtopi...tart=20#p10615
                  Debian/Ubuntu kan formatera i ext3 direkt utan problem, behöver inga speciella program för det
                  Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Jo det var det jag menade med Linux.

Comment

Original inlägg av Marlind Visa Inlägg
                      Jo det var det jag menade med Linux.
                      ooops, läste för snabbt, missade att du skrev ELLER program... my bad
                      Google is your friend!

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                        För att lösa problemet; gör en så kallad "NXE installation" det vill säga, gå till där du ser spelets ikon/open tray/close tray/mixed media disc och tryck på Y knappen (gula) välj sedan Install Game och tryck på A knappen, då kommer du lösa problemet genom att den läser spelets data från interna disken som är snabbare än vad USB är...

om man gör en NXE installation kan man starta spelen från den interna hårdisken? eller måste man starta dom från den externa
                        (skulle vara skönt slippa den externa)

Comment

Original inlägg av palten2000 Visa Inlägg
                          om man gör en NXE installation kan man starta spelen från den interna hårdisken? eller måste man starta dom från den externa
                          (skulle vara skönt slippa den externa)
                          Du startar från den externa. Eller genom att sätta spelskivan i dvdläsaren...

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
                            Du startar från den externa. Eller genom att sätta spelskivan i dvdläsaren...
                            ok tack för det då vet jag

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                            Auto-Saved
                            Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                            x
                            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                            x
                            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                            Working...
                            X