Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Xk3y problem att starta spel.

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Xk3y problem att starta spel.

Hej!

Jag har kopplat in en xk3y i min 360 och lagt in firmware på sd-kortet,
    version 14699 ligger på konsolen, laddat hem filerna man ska lägga i roten på hårddisken.

xk3y hittar hårddisken och spelen, kollar jag i picture viewer så finns inte hårddisken med,

försöker jag starta nått spel genom xk3y så kommer bara en helskärm med xbox 360 fram eller hoppar tillbaka till dashbord beroende på vilket spel man provar med.

Jag har gamla tjocka arcade versionen med hdmi och benq.

Vad är det jag har missat???

Original inlägg av Micke72 Visa Inlägg
    Hej!

Jag har kopplat in en xk3y i min 360 och lagt in firmware på sd-kortet,
    version 14699 ligger på konsolen, laddat hem filerna man ska lägga i roten på hårddisken.

xk3y hittar hårddisken och spelen, kollar jag i picture viewer så finns inte hårddisken med,

försöker jag starta nått spel genom xk3y så kommer bara en helskärm med xbox 360 fram eller hoppar tillbaka till dashbord beroende på vilket spel man provar med.

Jag har gamla tjocka arcade versionen med hdmi och benq.

Vad är det jag har missat???
    Vad visar jungleflasher att det är för modell på DVD'n? 04421C? om inte är det där felet ligger, du måste ha den "nya" versionen av firmware
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Jag fick min Firmware.bin skickad till mig häromdan från företaget som flashade min 360 för länge sen, då var det 1.6 som var aktuell.

Jag har inga prylar så jag kan kolla min dvd själv.

Comment

Jag fick min Firmware.bin skickad till mig häromdan från företaget som flashade min 360 för länge sen, då var det 1.6 som var aktuell.

Jag har inga prylar så jag kan kolla min dvd själv.
        Ok, då är det där problemet ligger som jag misstänkte, ladda hem jungleflasher och iXtreme 1.9 eller högre, välj 0442 mjukvaran som target och det du fick av dom som source, tryck sedan Spoof source to target (stora knappen i mitten) och sedan save to file, du har nu en firmware av rätt version för din xk3y
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Räcker det med programmen du räknade upp och min Firmware.bin fil? eller måste jag skaffa prylar för att läsa av min dvd?

Comment

kan jag skicka min Firmware.bin fil till dig så du kan kolla?

Comment

Japp, det räcker med dom, annars kan du skicka firmwaren till mig så fixar jag iordning rätt fil åt dig
              Google is your friend!

Comment

Till vilken adress ska jag skicka filen?

Jag får tacka så mycket för hjälpen i förväg. :-) Hoppas det funkar efter du fixat till filen. :-)

Comment

Fil skickad, sen får vi se om det kommer att funka om jag hinner få tillbaka den innan fredag den 13e är slut. *S*

Comment

Fil skickad, sen får vi se om det kommer att funka om jag hinner få tillbaka den innan fredag den 13e är slut. *S*
                    svarat med en fixad version... borde funka bättre för dig nu
                    Google is your friend!

Comment

Hej! Jag har testat med filen du skickade, spelen startar ändå inte.

Jag la in filerna xkey.cfg, uImage, rootfs på hårddisken, xk3y uppdaterar och sen startade jag om.

mixed media kommer upp och jag går till picture viewer så hittar jag spelen.

Antingen kommer textrutan fram på skärmen "to play this disc put it in an xbox 360 console" eller stpra xbox 360 loggan.

kollar jag på dosan står det "App 01.12"

Det är säkert en struntsak jag missat, men att hitta felet är svårare än jag trodde.

Comment

Hej! Jag har testat med filen du skickade, spelen startar ändå inte.

Jag la in filerna xkey.cfg, uImage, rootfs på hårddisken, xk3y uppdaterar och sen startade jag om.

mixed media kommer upp och jag går till picture viewer så hittar jag spelen.

Antingen kommer textrutan fram på skärmen "to play this disc put it in an xbox 360 console" eller stpra xbox 360 loggan.

kollar jag på dosan står det "App 01.12"

Det är säkert en struntsak jag missat, men att hitta felet är svårare än jag trodde.
                        Ok, då är det fel dump du fått... du får dumpa läsaren själv, bor du i stockholm kan du svänga förbi hos oss med ett USB minne så kan vi dumpa den åt dig, original spel funkar om du startar konsollen med eject eller hur? om det inte heller funkar är det troligen fel på någon av sata kablarna...
                        Google is your friend!

Comment

Original spel funkar men inte mina brända skivor, det slutade funka vid förra uppdateringen.

Comment

Du hade rätt Swizzy, jag måste fått fel dump från den etablerade firman som har högt betyg av prisjakt.

Jag åkte till en lokal firma som läste ut min Firmware.bin, la in den på sd-kortet när jag kom hem och körde igång, Det funkade direkt. Tack så mycket för hjälpen. :-)

Comment

Du hade rätt Swizzy, jag måste fått fel dump från den etablerade firman som har högt betyg av prisjakt.

Jag åkte till en lokal firma som läste ut min Firmware.bin, la in den på sd-kortet när jag kom hem och körde igång, Det funkade direkt. Tack så mycket för hjälpen. :-)
                              shit happens to everyone, även vi kan skicka ut fel dump emellanåt, vi är inte mer än människor så är det med alla... människor kan göra misstag, t.ex. kanske man någon gång råkar skriva över en annan dump om man är väldigt trött av sig sent på kvällen eller dyligt
                              Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X