Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Xk3y hittar spel och info om hårdvara, men valt spel startar ej

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Xk3y hittar spel och info om hårdvara, men valt spel startar ej

Hej!

Jag har en Xk3y med lcd remote. Bootar i emulation mode och hittar min USB-sticka som har ett spel.

Jag kör open tray från remoten och väljer spelet från USB-stickan (Ninja Gaiden 3), då står det closing och reading i dashboard på xboxen, men sedan återgår den till Open Tray igen. Inget spel laddas?!

Jag har firmware version 1.1 på remoten.
    Jag kan via remoten se vilken version det är på Xk3y firmware (v2.1)
    Jag kan se firmware version och typ på DVDn DG16D2S (Phat Liteon) och versionen är 02510C

Vad gör jag för fel?

Ingen som har en aning?

Comment

Själv är bäste dräng! Min sista utväg blev att eliminera så många felkällor som möjligt. Det innebar att jag plockade ut DVD-läsaren helt ur Xboxen och jag bytte dessutom ut den SATA-kabel som jag hade mellan Xboxens moderkort och Xk3y.

Det fungerade! Plötsligt började Xk3y fungera som den ska så antingen berodde problemet på DVD-läsaren eller så var det en trasig SATA-kabel som ställde till det.

Nåja. Tänkte att det kanske var någon annan som kunde ha hjälp av denna information.

Comment

Härligt att du löste det , vet själv att kontakten mellan dvdn och XK3Y kan strula men skönt att det löste sig!
        Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
        ALLEWMODZ-CASE MODDING

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
        Auto-Saved
        Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad:
        x
        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
        x
        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
        Working...
        X