Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Viper gc help

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Viper gc help

hej jag skulle vilja få lite hjälp om hur man installerar ett viper kort till gc, hur man kopplar den till datorn, vilken sorts minidisc ska man använda och om det går att använda vanliga dvd skivor (och i så fall hur?) ?
    och jag skulle vilja att ni är så exakta som möjligt!

Hälsningar: Natherul
    Hälsningar Natherul

Du kan väl läsa här om du är intresserad i hur man löder dit ett Viper.
    http://modthatcube.ngcdev.com/part1.html

Mini DVD-R om du skall köra med sådana ska det vara skivor med dye g04 (Ridata Ritek g04 Mini DVD-R ex.), dessa finns att köpa på www.swedisc.com

Fullstora DVD-R får någon som kör med sådana rekommendera och så. För att kunna köra med dessa måste du antingen ha kuben utan skal, eller ett utbytesskal (som Psxcare, kommer ta in så småningom, enl. Hansi)

Comment

Fortis DVD+R 8x och TDK DVD+R 8x har jag provat, funkar skitbra. Bränner dem i 2,4x.

Comment

okej nästa fråga hur bränner man ett gc spel (inställningarna)?, var och hur installerar man en coc fil? och var på swedisc hittar man dom där skivorna?

Hälsningar Natherul
        Hälsningar Natherul

Comment

Original inlägg av Natherul
          okej nästa fråga hur bränner man ett gc spel (inställningarna)?, var och hur installerar man en coc fil? och var på swedisc hittar man dom där skivorna?

Hälsningar Natherul
          Under Media, på den högra sidan... (swedisc)

Inställningar i Nero 6, ingenting typ (brukar bara stänga av bufferunderrun skyddet)... bara välja att bränna iso/image och välja vilket spel du vill bränna (byter namn på *.gcm till *.iso innan bara), och viktigt att välja att stänga/finalize dvd innan du startar bränna.

Comment

Lånar denna tråd lite. Kan man lägga på bios utan att chippet sitter på kuben?? Alltså, koppla in programmeraren med tillhörande chip och lägga på bioset innan man sätter det i kuben? Tacksam för svar.

Comment

Jag är rätt säker på att det går.
              Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Ok, det är inget som kan gå sönder i alla fall då? Det är ju i och för sig samma sak man gör annars, förutom att chippet inte sitter i kuben. Tack Hansi!

Comment

Provade precis, flasherprogget tyckte inte att chippet var anslutet. Får det ström eller hur fungerar det när den sitter på GC för då måste ju GC vara i gång när man lägger på bios?

Comment

Viper måste vara anslutet till gamecuben och kuben påslagen (har jag för mig) för att man ska funna flasha det.

Qoob Pro kan flasha redan innan man börjat löda dit det, och du kan göra det efteråt även när kuben är avslagen.
                    Last edited by Mithos; 2005-04-30, 02:07.

Comment

Viper kan du flasha utan störm innan du sätter det på plats, väl monterat måste du slå på kuben.

Comment

Alltså jag blir galen på detta, idag har jag fått chippet monterat men inte går det bättre med att lägga på BIOS. Jag har pillat runt med ECP och lite andra inställningar utan resultat, desperat. Nån som har några tips?

Comment

Vad händer när du försöker lägga på bios? Får du något felmedelande?

Comment

Den säger bara "The Viper GC was not found". Det var en kompis till mig som även testade "flatkabeln" (inte alla pinnar dock) vilket verka ha kontakt mellan programmerare o chip. Jag läste nånstans att vissa programmera inte är kompatibla med vissa chip, kan det vara så?

Comment

Om du kan så testa med en anna PC. Om du har köpt programmeraren och chipet ihop så fungerar det säkert.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X