Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

M3 Compact Flash och M3 SD Adapters - officiella tråden

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Najs
    Hoppas att ni börjar att sälja SD Mini också ^_^
    Har funderat på att byta mig till Ds Lite, vet dock inte säkert om min M3 Sd Mini passar till den, men det borde den väl göra.

Comment

Någon uppdatering på leveransdatum för M3 SD? Har bokat och väntar med spänning

Comment

Borde komma under nästa vecka, men det ligger lite utanför min kontroll. Jag väntar också.
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Sjukt störande att man just hade köpt M3 MiniSD och så bytte jag DS till Lite och insåg att det finns G6 Lite för DS Lite XD *rofl*

Comment

Jo men det är ju mer ekonomiskt med minisd korten. G6 lite har ju bara det minne den har, skall man ha mer minne måste man köpa fler g6 kort.
            Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Aaha iofs, det enda nackdelen med M3 MiniSD är att den sticker ut lite. Men visst ska det komma M3 MiniSD för Lite? Då behöver man bara köpa de i fall man redan äger Passcard3. Men G6 ska väl ha 4gb inbyggd?

Comment

Just nu har vi M3 LITE MICRO SD på lager!

Sticker inte ut alls på ds lite!

Enda nackdelen är att man inte får med adapter så att den går att använda på äldre DS/GBA.

http://www.psxcare.com/product.php?xProd=464

Jag har även G6lite 4Mbit på lager, har inte hunnit slänga upp dom i shoppen än bara fast dom säljer ju bra ändå då så många frågar om dom :-) G6lite = 1495:- inkl passcard 3 ELLER flashme.

Comment

Problem!!! Går inte spela!

Hej Jag köpte i veckan M3 micro sd adaptern och passcard, men det vill sig inte. Jag har ett NDS Lite som jag startar upp, och får upp menyn NDS Movie Player, där väljer jag Game med knapp A och får upp de spel jag lagt på Micro SD-kortet. Jag väljer A för "Open game" och "Game loading" kommer upp. Ovanför detta står det "Load NDS Game for M3". Sedan går den röda stapeln upp till full, och sedan hänger sig allt. Vad är fel? Kan väl knappast behöva uppgradera adaptern redan? Filerna har jag lagt in direkt i rooten på kortet, bara .nds-filerna då. Ska man göra på annat sätt?
                  Last edited by jockebusig; 2006-10-03, 22:00.

Comment

Hur har du lagt in filerna? Har du använt game manager?

Det duger inte att bara kopiera in romsen på minneskortet, du måste använda senaste managern.

När du laddar hem den så får du även med filer för att uppdatera M3 adaptern, så kör i senaste uppdateringen när du ändå är i farten.

Comment

Funkar!

Hehe, använda skivan var ju för lätt... Jodå, nu går det...ska prova lite och återkommer om det strular mer...tack för snabb hjälp!

Comment

Hejsan jag har lite frågor angående följande paket:
                        G6 LITE 4Gbit+ Passcard 3 för DS LITE

Mina frågor:
                        Vad är den där USB saken man ser på kortet?
                        Exakt vilka emulatorer stödjer den? Är dem inbyggda i kortet eller måste dem installeras efter att man har fått den levererad? Kommer det upp en meny för att välja mellan DS/GBA/Nes/Snes och de andra typerna den stödjer?
                        Hur mycket plats tar en film på 90 min på kortet?
                        Fungerar filmerna/emulatorerna på GBA om man använder den medföljande kassett adaptern?
                        Varför står 4Gbit (512MB) för egentligen? Jag menar är 512MB en halv GB på datorn och 4Gbit är vad för något?
                        Vad ska man ha för att föra över spelen/filmerna till kassetten?

Comment

USB "grejen" använder du för att lägga in spelen på G6 kortet.

Jag har inte koll på emulatorerna.

DS och GBA spel väljer du direkt i menyn du får upp.

512MB är en halv GB ja. B står för BYTE. En BYTE är 8 BIT.

De som tillverkar flashkort till nintendo har alltid skrivit hur många BIT det är för att det skall låta som om korten är stora...

Comment

Jag har läst runt lite, på deras hemsida bland annat och det står att den fungerar på GBA (SP), NDS och NDS Lite såklart. Men nu har man ju inte SP utan den stora saken... och det jag undrar nu är att någon har provat att det fungerar på den stora feta bumsingen?

Den G6 som ni säljer tillhör den deras tredje generation?

För de som är lite nyfikna har jag funnit att G6 inbyggda mediaspelare klarar av:

- Dobly AC3 audio frequency file (*. AC3)
                            - target's file of DVD video (*. VOB)
                            - wave form sound file of Microsoft (*. WAV)
                            - MPEG-1 Audio Layer-2 file (*. MP2)
                            - MPEG-1 Audio Layer-3 file (*. MP3)
                            - Real media file (*. RA, *. RM, *. RAM, *. RMVB)
                            - MPEG-1 media file (*. Mpeg, *. Mpg)
                            - MPEG-2 media file (*. M2V)
                            - Windows media file (*. AVI, *. ASF, *. WMA, *. WMV)
                            - VCD video file (*. DAT)
                            - QuickTime media file (*. MOV)
                            - MPEG-4 media file (*. AVI)
                            - DivX media file (*. AVI)

och följande emulatorer:

FC = NES = Nintendo Entertainment System
                            SNES = Super Nintendo Entertainment System
                            GB = Gameboy B&W
                            GBC = Game Boy Color
                            SMS = SEGA Master System
                            PCE = PC Engine / Turbo GraFX

Källor:

http://www.maxconsole.net/?mode=news&newsid=8228
                            http://www.gameboy-advance.net/gba_r...ted_on_gba.htm
                            http://www.g6flash.com/main.htm

Illustration:
                            Last edited by johan_ek89; 2006-11-26, 00:08.

Comment

M3 SD Adapter + Passcard 3

Hej jag har köpt en M3 SD Adapter + Passcard 3 och SD minne och undrar om något annat behövs för att kunna lägga in NDS spel och så undrar jag hur man lägger in spel i sin DS.

Comment

Du sätter in SD kortet i din datorns kortläsare. Har datorn ingen kortläsare så får du köpa en, eller koppla in en kamera eller liknande som har kortplats för det kortet du har.

Du installerar programmet som du fick med på den lilla cdskivan i asken. Eller ännu hellre en uppdaterad version från deras hemsida.

Sedan väljer du vilka rom:ar du vill lägga på kortet i det programmet samt väljer vilka specialfunktioner du vill ha med som t.ex. möjlighet att spara oavsett var du befinner dig i spelet osv.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X