Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

M3 Compact Flash och M3 SD Adapters - officiella tråden

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• M3 Compact Flash och M3 SD Adapters - officiella tråden

Jag har tagit in M3 Compact Flash adapter.
    Om intresse finns kan jag även beställa hem SD versionen, det är ingen prisskillnad.

Ställ frågor osv om den adaptern i denna tråd.

Tillverkarens hemsida
    http://www.m3adapter.com/

Drivrutiner
    http://www.ndscard.com/Download.htm

Bättre downloadsite, tillverkarens egna downloads går LÅNGSAMT...
    http://www.dualscene.net/infusions/p...ad.php?catid=0

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Hej hopp kära Forumssurfare!

Jag tog mig friheten att skriva en manual för allas våra kära M3 kort både den billiga och den dyra med GBA stöd.

Ni får leva med felstavningar och bilderna jag tagit, manualen kastades ihop på 5.minuter inklusive fotning, beskärning och vattenmärkning.
    Så det var rätt bra ändå tycker jag o vissa av våra kära kunder som får med den då de ställer massor med frågor

Håll till godo!
    *Ps. ni måste vara registrerade medlemmar i detta forum för att kunna ladda ned denna manual.*

http://forum.psxcare.com/support/att...9&d=1228988749
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Är detta allt man behöver för att spela NDS "backuper" ?

---

Svarar på mitt eget inlägg:
    Nej du behöver en passkey 2 med.

--

Dock undrar jag om ni kan ta hem SD varianten med?
    Last edited by HeavyMS; 2006-05-09, 13:26.

Comment

Är denna kompatibel med Gameboyplayern till Gamecube?

MVH/ Frozen....

Comment

Original inlägg av HeavyMS
        Är detta allt man behöver för att spela NDS "backuper" ?

---

Svarar på mitt eget inlägg:
        Nej du behöver en passkey 2 med.

--

Dock undrar jag om ni kan ta hem SD varianten med?

http://www.psxcare.com/product.php?xProd=445
        "M3 Compact Flash Adapter + Passkey 2"
        = Passkey 2 INGÅR när du köper detta paket!

Och som jag skrev i första inlägget i denna tråd:
        "Jag har tagit in M3 Compact Flash adapter.
        Om intresse finns kan jag även beställa hem SD versionen, det är ingen prisskillnad."
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

herremin så mycket krångel jag hade med M3:an.. ingenting fungerade, sökte hela Internet efter info om PassKey2, men inget hjälpte... tills jag insåg att det inte var passkey2 ni skickade med utan passcard (och att det var skillnad på dem)!!!! allt man behövde göra var att använda det medföljande programmet för att skicka över filer till sitt compactflash - et voila!

en sån enkel förklaring hade varit king om man fått med i paketet! då hade jag varit så glad som jag är nu, redan då =D=D

Comment

Japp, passkey2 är ersatt av passcard. Fördelen är väl att man slipper ha så mycket cartridges sittande överallt när man spelar :-)

Comment

Hansi
              har en fråga:
              Efter att man har köpt M3 Compact Flash Adapter + Passcard 3 samt att man behöver 512MB Compact Flash minne hur överför man hombrew eller backup till minnen? Via WiFi? Eller Usb Kabel?

Comment

Du behöver någon form av Compact Flash adapter/programmerare till datorn. Brukar finnas billiga "5-in-one", "7-in-one" osv som kopplas till USB och har stöd för de flesta/alla typer av flashkort.

Eller om du har en digitalkamera med samma typ av flashminnen så kan du använda den för att lägga in filerna på korten.

Comment

Aaaha du menar att man måste ha en adapter som man använder Compact FLash till.
                  Som när man download/upload till digital kamera då man har anslutad den med usb?

Men jag såg M3 Mini Secure Digital (SD MINI) Adapter + Passcard 3
                  I fall den är bättre val? Såg på deras hemsidan att M3 Compact Flash Adapter + Passcard 3 sticker ut så mycket när man stoppar in den i GBA slotten.
                  Och att M3 Mini Secure Digital (SD MINI) Adapter + Passcard 3 sticker det inte så mycket ut, är det då några skillnaden mellan dem? SD MINI var inte alls dyra och är det annorlunda sätt att koppla dem till datorn? Sorry att jag frågar en massa frågor, men vill bara försäkra mig innan jag beställer.

Comment

Japp, så är det. Men just nu har jag bara compact flash på lager, och när jag skulle beställa nya sd/mini sd så var alla m3 SLUT hos min leverantör :-(

Comment

Det låter faktiskt ingen vidare bra
                      Finns det chans att dem får in snart? Slutet av månad nåt sånt?

En annan fundering som jag har är:
                      M3 Adaptern som man köper med passcard3 osv stoppar man in passcard3 i DS spel slot? Och är det den som är ungefär firmware? Precis som att man skulle använda FlashMe och flashar DS? Istället använder man Passcard3 korten?

Comment

Japp, Passcard3 sätter man i ds slotten, så kan man använda t.ex M3 adapter eller andra flashkassetter precis som om man gjort en flashme.

Vet inget om leveranstiden, men det borde inte ta så lång tid.

Comment

Hej! Jag är mycket intresserad av en m3 compact flash, adapter och passcard, men jag har ett sprillans nds lite. Såg nånstans att det kunde vara spärrat. Funkar det menar du? M3:s sida verkar ligga nere så jag kunde inte kolla hur det ligger till..
                          /Hälsnignar Jocke

Comment

jockebusig om du ska köpa till DS Lite ska du köpa
                            G6 Flash 3, för GBA/SP & NDS,/NDS Lite 1Gbit
                            och så får du köpa Passcard3.
                            Vet inte om psxcare har dem inne, jag köpte M3 från en annan sida och dem har G6 där. skriv ditt mail så kan jag ge dig sidan.

Comment

Jag får snart in G6

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X