Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

M3i Zero - Manual + Systemfiler + Corefiler.

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• M3i Zero - Manual + Systemfiler + Corefiler.

Hej hopp kära användare.

Då var det dags att försöka ge sig i kast med att länka till lite systemstyrfiler för M3i Zero.

Vad behöver du ?

1. M3i Zero Flashkortet "Den man stoppar minneskort i"

2. Micro SD minneskort "Ju större minneskort ju tystare i baksätet på semestern brukar jag säga, vi rekommenderar 4Gb eller större som 8Gb eller 16Gb." och kom ihåg att Formatera minneskortet i FAT32 innan du lägger över systemstyrfiler samt egenutvecklade saker på.

3. Tålamod o förmåga att läsa en instruktion!
    M3i Zero till skillnad från alla äldre kort har ingen mjukvara på Flashkassetterna i sig, detta så företag som NinTönto *Lol* inte får frispel o får för sig massa dumheter. Så nu får ni jobba lite extra med att manuellt "En gång" uppgradera denna kassett själva eller vid senare tillfälle även kunna uppgradera kassetten när nya systemsturfiler på t.ec NinTönto Dsi 1.4 som spärrar alla Flashkort på marknaden så kan kort man kan uppgradera mjukvaran på fortleva om det nu kommer uppdateringar för detta d.vs.

När jag får tid över gör jag en uppdaterad manual för alla som köper en M3i Zero men just nu lägger jag den tiden på annat, ni får trolla lite själva med filerna nedan o hålla er till felstavad engelska istället för felstavad svenska i mina manualer

Länkar till M3i Zeros mjukvaror samt officielal manualer:
    *Tänk på att det kan finnas nyare versioner på dessa filer än de vi länkar till nedanför:

http://www.handheldsources.com

Direktlänk för M3 + M3i Zero:
    http://www.handheldsources.com/M3DS/Download_M3DSR.html

Länk till M3i Zeros officiella manual:
    http://www.handheldsources.com/M3DS/...de_manual1.pdf

M3i Zero Core data file V1.0:
    http://down.gbalpha.com/GBalpha/Softwares/F_CORE.zip

System for M3i Zero & M3DS Real:
    http://down.gbalpha.com/GBalpha/Soft...M3DS-R_E47.zip
    Last edited by Pendragon; 2009-08-11, 19:08.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

reserverat
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Comment

reserv
      / Pendragon

Comment

Köpte ett M3i Zero av er men jag tror faktiskt inte det är ok. Jag och en kompis har följt manualen till punkt och pricka flera gånger men vi får inte adaptern att blinka
        vid flashningen(?). Provade det ändå i konsollen men utan resultat. Vad kan det bero på?

Comment

har du/ni satt den lilla kabeln åt rätt håll?
          Last edited by Swizzy; 2009-10-19, 21:57.
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
            har du/ni satt den lilla kabeln åt rätt håll?
            Tack för ett gott försök iaf , men visst har jag gjort det

(.........och visst, dubbelposten var onödig. Hade ant lite för bråttom att lägga ut så den första hamnade mindre rätt än denna)

Comment

Jag antar att du/ni testade att vända kabeln åt båda hållen? i så fall är det troligen något som inte stämmer, och du får ta dig förbi PSXCare så får någon där kolla och se om det är så att det är trasigt eller om ni kanske gjort fel...
              Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                Jag antar att du/ni testade att vända kabeln åt båda hållen? i så fall är det troligen något som inte stämmer, och du får ta dig förbi PSXCare så får någon där kolla och se om det är så att det är trasigt eller om ni kanske gjort fel...
                Ok. Får väl skicka tillbaka det då.

Comment

Hjälp

Hej

Jag har precis varit och hämtat mitt nya M3i Zero. Jag har följt instruktionerna på anvisningsbladet som kom med produkten. Jag har lagt in .dat filen på ett micro SD kort (formaterat till fat32) och sen stoppat in den lilla USB sladden i kortet (med pilen mot baksidan) och sen in i mina dator. Nu händer följande... en röd lampa lyser inte blinkar utan lyser. Vad har jag gjort för fel?

Tack på förhand!

Comment

Original inlägg av Prop Visa Inlägg
                    Hej

Jag har precis varit och hämtat mitt nya M3i Zero. Jag har följt instruktionerna på anvisningsbladet som kom med produkten. Jag har lagt in .dat filen på ett micro SD kort (formaterat till fat32) och sen stoppat in den lilla USB sladden i kortet (med pilen mot baksidan) och sen in i mina dator. Nu händer följande... en röd lampa lyser inte blinkar utan lyser. Vad har jag gjort för fel?

Tack på förhand!
                    LED lights on - error (no "f_core.dat" or wrong file etc.)

står det i manualen, du har antingen inte lagt in f_core.dat i ROOTEN på minnet, eller så har du tagit fel fil (från någon suspekt sida kanske?) eller så har den problem att läsa från minneskortet... sen kanske du missade att sätta i minneskortet i flashkortet? (förmodligen något du redan tänkt på, men värt att nämna ändå... då man lätt kan glömma den detaljen och inte upptäcker det )
                    Google is your friend!

Comment

Tusen tack för den snabba hjälpen!
                      Det var som du sa jag hade inte lagt in filen(trots att jag var 100% säker på att jag hade gjort det). Än en gång tack tack tack!

Comment

System for M3i Zero & M3DS Real

Det går inte ladda ner denna på deras sida gör jag något fel?

Comment

Original inlägg av harryboyonly Visa Inlägg
                          Det går inte ladda ner denna på deras sida gör jag något fel?
                          deras server är troligen nere av någon anledning tillfälligt bara... du får vänta lite eller hoppas på att jag har filerna kvar och kan slänga upp dom lite senare när jag slutat skolan...
                          Google is your friend!

Comment

sitter och pillar med nya M3Zerokortet jag hämtade hos er idag :

1. när man uppdaterar styrfilerna, visst ska MicroSD.kortet då sitta i flashkortet ?

2. När man säger "lägg systemmappen i Rooten" av kortet, visst ska man då bara lägga den direkt "först" på minneskortet..?
                            Last edited by corre; 2009-12-12, 02:34.

Comment

MicroSD kortet måste sitta i när du sätter i medföljande kabel ja, och det måste ligga en fil med namnet "F_core.dat" direkt på minneskortet alltså det får INTE ligga i en mapp

systemfilerna ska som F_core.dat ligga DIREKT på minnet, det första du ser när du öppnar det, det vill säga du ska INTE ha dom i ngn annan mapp en så dom kommer packade i zipfilen (SYSTEM ska mappen heta...)
                              Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X