Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

M3i Zero - Manual + Systemfiler + Corefiler.

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Har du köpt dina minneskort i någon "välkänd" butik? Det finns kinakopior av Kingston och troligen även Sandisc. Sådana minneskort är skräp och ingår ofta på köpet när man köper flashkort från vissa mindre nogräknade butiker. Se även till att minneskortet är formatterat i FAT32 format.

Har du laddat batteriet i 3ds:en ordentligt?

Är batteriet fräscht och minneskortet bra så har du nog ett trasigt m3, har du garanti kvar så reklamera det.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
      Har du köpt dina minneskort i någon "välkänd" butik? Det finns kinakopior av Kingston och troligen även Sandisc. Sådana minneskort är skräp och ingår ofta på köpet när man köper flashkort från vissa mindre nogräknade butiker. Se även till att minneskortet är formatterat i FAT32 format.

Har du laddat batteriet i 3ds:en ordentligt?

Är batteriet fräscht och minneskortet bra så har du nog ett trasigt m3, har du garanti kvar så reklamera det.
      Har inte läst detaljerna, men lite kort från min horistont.

Det finns tre komponenter som kan drabbas av fel;

# DS:es

Om DS.et fungerar med vanliga spel man kan räkna bort det som felkälla.

# SD kortet

SD kortet är ju en del utan logik. Om du kan läsa och skriva från datorn på det (med relevant adapter) så kan man ju räkna bort det också som felkälla. Billig kopia elle rdyrt orginal spelar ingen roll - funkar det på datorn så skall det funka i flashkortet.

# Flashkortet

Då är det bara flashkortet kvar; antingen är det fysiskt trasigt, eller så stoppar du inte SD kortet mekaniskt fel/har oxid på kontakten mot SD eller DS eller så har fel på OS:et. Om du har f_core filen i rooten och stoppar i strömsladden och verkligen låter den tugga igenom hela processen så är del delen också grön. Funkar det inte då tycker jag du skall gå till butiken och få det kollat.

Comment

Original inlägg av BacchusFLT Visa Inlägg
        Har inte läst detaljerna, men lite kort från min horistont.

Det finns tre komponenter som kan drabbas av fel;

# DS:es

Om DS.et fungerar med vanliga spel man kan räkna bort det som felkälla.

# SD kortet

SD kortet är ju en del utan logik. Om du kan läsa och skriva från datorn på det (med relevant adapter) så kan man ju räkna bort det också som felkälla. Billig kopia elle rdyrt orginal spelar ingen roll - funkar det på datorn så skall det funka i flashkortet.

# Flashkortet

Då är det bara flashkortet kvar; antingen är det fysiskt trasigt, eller så stoppar du inte SD kortet mekaniskt fel/har oxid på kontakten mot SD eller DS eller så har fel på OS:et. Om du har f_core filen i rooten och stoppar i strömsladden och verkligen låter den tugga igenom hela processen så är del delen också grön. Funkar det inte då tycker jag du skall gå till butiken och få det kollat.
        Att SD kortet funkar i en dator har ingen betydelse egentligen, det spelar STOR roll om det är pirat eller original, pirat kort är oftast sämre kvalité på och kan ha många fel som gör att det inte är brukbart på samma sätt som original korten, en dator kan ha ett bättre system för att hantera fel på minnen än vad ett SD Flashkort har

I dom flesta fallen är det just SD kortet som är dåligt, ibland också flashkortet.

Bara för att original spel funkar kan man inte utesluta konsollen, det kan vara så att stiften är slitna och därför är uppböjda liiite för långt, flashkorten är ibland tunnar än originalen och kan därför ibland glappa lite, acekard kan ha det problemet ibland då kan man lösa det genom att lägga en pappersbit mellan kortet och skalet
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Inte alltid elektronik är så självklart, om det är svajig strömförsörjning någonstans eller om någon komponent är defekt och går för varm/drar för mycket ström så kan mystiska följdfel uppstå. Men med ds flashkort så är det oftast lätt för oss att göra en koll så länge kunden har med sig sin egen ds. Vi provar kundens flashkort+minneskort i vår ds, Vi provar kundens minneskort i ett nytt flashkort, vi provar ett nytt minneskort i kundens flashkort, vi provar nytt flashkort + nytt minneskort i kundens ds. Ibland provar vi flera flashkort i kundens DS innan vi hittar något som fungerar, i så fall är det något knas med ds:en men har man tur och får toleranserna på sin sida så fungerar det ändå...
          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Fick rådet att köpa nya minneskort till de två M3i-korten som jag köpte hos Er då de lade av hela tiden... Sagt och gjort, fick till slut Röven ur Ändan och köpte 2 st 8GB Sandisk Micro SD-kort. Har suttit hela denna dagen med att få det att funka. Nu. TILL SLUT. Funkar det på ETT av korten. Har de senaste SYSTEM-filerna och F_Core.dat ver. 3.0.5. Hade en urgammal version på 3DS, så den uppdaterade jag oxå efter att jag såg att det var grönt med ver. 3.0.0-6E i tråden: http://forum.psxcare.com/support/sho...ber-2011-Hjälp

Har formaterat dem massa gånger för att börja om på ny kula igen, men det andra M3i-kortet verkar helt har ballat ur. Inget fel på SD-kortet eftersom det funkar i det andra M3i-kortet. När jag sätter in det i konsolen så kommer Svamp-Bob upp, både i vanliga DSi och 3DS, men när man sedan aktiverar kortet, så... NOLL. Svart. Eller inte riktigt svart, man ser att skärmarna är aktiverade, men det händer liksom inget. Sitter LITE i trångmål eftersom jag har börjat med detta i elfte timman, drar till Thailand på fredag, och då hade det ju varit bra om bägge kidzen har sina M3i-kort laddade och klara...

Så som Du förstår har jag provat i princip alla Dina försök @Hansi som Du beskriver i inlägget ovan, eftersom jag har ett fungerande (TILL SLUT) flashkort. Det som har varit oroande är att strömkabeln till kortet slutade helt att fungera! Bägge två! Såg att det fick kontakt eftersom LED-lampan blinkade svagt när man förde in den, men sedan hände det inget. *panik* Nästan iaf. Helt plötsligt, efter många försök, så kom den ena igång igen. Det var efter det som jag "fick igenom" det första kortet. Och när nästa skulle fixas, ja, så var det kört.

What to do? = )

Comment

Bor du i stockholm är det nog lättast om du svänger förbi butiken med konsoll + minneskort + flashkort som inte funkar, så ser vi till att det funkar.

I annat fall skulle jag väl säga byt ut M3i Zero't ASAP (den som inte funkar)
              Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Om inte Göteborg/Åsa är det nya Stockholm, så nej, jag bor en bit ifrån... Typ 50 mil.
                Så då måste jag alltså köpa ett helt nytt kort? Stör mig mäkta, eftersom det knappt har varit i bruk.
                Har gjort precis som Du har skrivit i ett annat inlägg på sid. 3, med alla 4 stegen. Löjligt många gånger.
                Är det inte konstigt att det helt plötsligt funkar på ETT av korten (vilka jag köpte samtidigt) och att
                det andra bara... dör?

Comment

Original inlägg av Xenetia Visa Inlägg
                  Om inte Göteborg/Åsa är det nya Stockholm, så nej, jag bor en bit ifrån... Typ 50 mil.
                  Så då måste jag alltså köpa ett helt nytt kort? Stör mig mäkta, eftersom det knappt har varit i bruk.
                  Har gjort precis som Du har skrivit i ett annat inlägg på sid. 3, med alla 4 stegen. Löjligt många gånger.
                  Är det inte konstigt att det helt plötsligt funkar på ETT av korten (vilka jag köpte samtidigt) och att
                  det andra bara... dör?
                  Du beskriver att du haft problem med usb-strömförsörjningen till korten, vet inte om det kan ha något med dina problem att göra. Men får du upp svampbob på båda korten men det ena ballar ur och använder samma 3ds och minneskort så är det väl inte konstigare än att ett kort inte mår så bra och troligen måste bytas ut. Skicka det trasiga kortet till oss och ange kund/ordernummer så byter vi ut det, skall inte vara några problem att få det ordnat före fredag.

http://www.psxcare.com/page.php?xPage=skicka.html

Comment

Skulle behöva hjälp med länkar dit jag kan hitta de senaste filerna till M3i zero?
                    gärna skriva hur jag gör för att få igång dem oxå. Dottern fyller år på tisdag och då hade jag tänkt ha det klart.

Comment

• Original inlägg av reddie Visa Inlägg
                      Skulle behöva hjälp med länkar dit jag kan hitta de senaste filerna till M3i zero?
                      gärna skriva hur jag gör för att få igång dem oxå. Dottern fyller år på tisdag och då hade jag tänkt ha det klart.
                      http://www.handheldsources.net/M3DS/Download_M3DSR.html

http://www.handheldsources.net/M3DS/...de_manual1.pdf <--- där har du den officiella guiden/manualen
                      Last edited by Swizzy; 2012-01-31, 08:50.
                      Google is your friend!

Comment

• Swizzy: tack. Men din guide länk funka Inge vidare.
                        Gjorde så här, drog ner core filen, packa upp, la den på minneskortet, satte minneskortet i flash kortet och satte i sladden och in i datorn, det blinkade i ca 30 sekunder.
                        Tog ut minnes kortet och satte i adaptern, drog ner den andra mappen på handhel sidan, packa upp och la in på minneskortet och då kom de in en "system mapp". Hoppas jag gjort rätt så långt.
                        Men var lägger man spelen sen? Jag skapa en mapp som hette NDS och la in där. Funkar det då? Kan inte testa då nintendot ligger inslaget i paket.
                        Plockade även bort CORE Filen från minnes igen.
                        Last edited by reddie; 2012-01-31, 01:55.

Comment

• Original inlägg av reddie Visa Inlägg
                          Swizzy: tack. Men din guide länk funka Inge vidare.
                          Gjorde så här, drog ner core filen, packa upp, la den på minneskortet, satte minneskortet i flash kortet och satte i sladden och in i datorn, det blinkade i ca 30 sekunder.
                          Tog ut minnes kortet och satte i adaptern, drog ner den andra mappen på handhel sidan, packa upp och la in på minneskortet och då kom de in en "system mapp". Hoppas jag gjort rätt så långt.
                          Men var lägger man spelen sen? Jag skapa en mapp som hette NDS och la in där. Funkar det då? Kan inte testa då nintendot ligger inslaget i paket.
                          Plockade även bort CORE Filen från minnes igen.
                          Så långt är det rätt ja, du kan lägga spelen i en mapp som heter NDS också ja...

Vad menar du med att min länk inte funkade någe vidare?

*edit:*

Ooops, copy 'n' pasteade länken från första sidan (i den här tråden), som tydligen pekade till fel domän ska vara .net inte .com
                          Google is your friend!

Comment

• Hur stor är risken att man behöver tillgång till ett DS (alltså PHAT)?

Comment

• Original inlägg av MuRRe_C Visa Inlägg
                              Hur stor är risken att man behöver tillgång till ett DS (alltså PHAT)?
                              Inte speciellt stor tror jag. Köper du korten från oss så levererar vi dom uppdaterade till senaste version.

Comment

• Hur snabb hastighet krävs det? Köpte ett microSD, när jag för över från datorn får jag bara 1MB/sek, kommer detta blir problem när jag ska spela med M3i Zero?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X