Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gamecube kan starta nerladdade spel!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Men asså, det räcker väl bara med att ha save filerna kvar på minnes kortet? så egentligen kan man bara låna sin polares spel och göra en karaktär... det borde juh iaf va så Men vart får man tag på PC<->GC kabeln??

//Mir

Comment

Det här låter ju ganska underbart måste jag säga, särskilt eftersom jag skaffade PSO för länge sedan Iof... jag har ingen bekväm möjlighet att ladda ner GC-spel med mitt modem, så...

Men det är väldigt kul att se att dem har knäckt GameCuben så pass mycket nu

Comment

Är det någon som har fått det att fungera?, så man vet om man ska köpa PSO & Bredbandsadapter eller inte?

Comment

Jag kan nu säga av egen erfarenhet att det funkar.
          Har testat med Action Replay-releasen som finns ute, och den laddade utan problem (förutom att den ju kräver Action Replay-minneskort ipluggat i enheten och ett sånt har jag inte).
          Har även testat Luigi's Mansion och det verkar funka fint iallafall (smålaggade till när den skulle ladda nya rum dock, kan hända att det bara var något temporärt).
          Last edited by Dave.Lister; 2003-10-28, 18:09.
          "I tried sniffing coke once,
          but the icecubes just got stuck in my nose"

Comment

Originally posted by Mir
            Men asså, det räcker väl bara med att ha save filerna kvar på minnes kortet? så egentligen kan man bara låna sin polares spel och göra en karaktär... det borde juh iaf va så Men vart får man tag på PC<->GC kabeln??

//Mir
            Nej, tricket går ut på att man utnyttjar en bugg i PSO, man måste starta PSO i onlineläge för att få igång loadern.
            Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Originally posted by seafox
              Är det någon som har fått det att fungera?, så man vet om man ska köpa PSO & Bredbandsadapter eller inte?
              Jag fick hem en bredbandsadapter igår och startade Micro Machines från en ISO-fil idag. Det hackar när spelet streamar film/musik, t.ex. introsekvenser, men ju mer jag testar olika värden på -d och -f desto bättre går det.
              Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Jag ska själv in till stan i helgen och köpa PSO och en broadbands adapter. Skulle dock inte skada om nån här kunde ge mig ip till en DC hubb med massa Game cube spel eller ftp... Jag har Lite spel själv så jag kan juh alltid byta med nån

Comment

Vi har blivit lovade leverans av adaptrar på fredag eller i värsta fall måndag.

Comment

Har testat lite flera spel nu (F-Zero GX, Ikaruga & Viewtiful Joe bland annat), dom flesta funkar utmärkt (dock hack i musik och lagg när spelet laddar), så om man vill ha perfekt spelupplevelse så gäller ännu att man köper riktiga spel (för att stödja spelföretagen osv, hade jag råd skulle jag göra det, måste få tag i ett jobb på sidan av skolan, studielånet räcker inte till mycket över räkningarna.... >_<). Men om man står ut med lagg och diverse hack (det lär dock loadern råda bot mot framöver gissar jag på) så är det ju ett sätt att kunna spela spel man inte har råd att köpa, speciellt när lokala videobutiker (*sneglar på Videoteket i Piteå*) vägrar hyra ut gamecubespel >_<
                    Last edited by Dave.Lister; 2003-11-07, 16:17.

Comment

Boota ?

Hej !

För att kunna boota NGC spel så måste man ha dessa står det i forumet av Hansi.

Filer som behövs:
                      =============
                      . PSUL 1.1 - Gamecube Code Uploader (c) Titanik/CZN
                      . EUR-ACL1.EXE - Eurasia PC Animal Crossing Loader 1.1
                      . EUR-ACL1.DOL - Eurasia GC Animal Crossing Loader 1.1
                      . EUR-ACGC.GCM - Animal Crossing image

Jag har alla filer utom ison på animal crossing. Måste man ha den eller kan man ta en annan iso fil typ Wario_World_NTSC-STARCUBE. För annar skulle jag vilja veta vart man kan få tag på den, har sett att den inte skall vara så stor

Mvh Mike

Comment

Du behöver inte ha animal crossing ison/gcm:en...om du inte vill spela just animal crossing. Du kan använda vilken kompatibel imagefil som helst. Jag har bara testat med MicroMachines v3.iso

Comment

Paket!

Skulle det bli något paketpris på Bredbandsadaptern + PSO?
                          Just nu ligger priset för dessa två på 1018:-, separat inräknat i kundvagnen.

/sev
                          Use your Rage!

Comment

är det vanlig korsad tp man använder emllan adaptern och datorn eller?

Comment

Om du vill köra direkt mellan datorn och gcn då måste det vara en såkallad crossover-tp-kabel (vet faktiskt inte 100% vad den heter på svenska men sådana speciella tp-kablar brukar väl också kallas patch-kablar har jag för mig?).
                              Det går annars att koppla in pcn och gcn i en hub/switch och få det att funka fast för enklast möjliga lösning så bör man koppla direkt mellan datorn pch gcn (jag köpte ett extra nätverkskort bara för det).

Comment

Re: Paket!

Originally posted by seventh-
                                Skulle det bli något paketpris på Bredbandsadaptern + PSO?
                                Just nu ligger priset för dessa två på 1018:-, separat inräknat i kundvagnen.

/sev

Nepp, inget paketpris.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X