Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gamecube kan starta nerladdade spel!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Fick min BBA idag och PSO... grejjen var bara den att jag inte fick igång nått spel, det längsta jag kom var att få igång animal crossing loadern men så fort man trycker på start så händer ingenting.
    inga prickar pluppar fram eller någonting.

Antar att det kanske har med att göra att mitt nätverk spottar ur sej en massa information som bredbandsadaptern inte klarar av att ta emot så jag har funderat på om man skulle kunna ställa om någonstans så att nätverkskortet i datorn skickar i 10mbit istället för 100.

vet möjligtvis du Hansi hur man ställer in det på det sättet i windows xp? :\

Comment

Originally posted by TraZer
      Fick min BBA idag och PSO... grejjen var bara den att jag inte fick igång nått spel, det längsta jag kom var att få igång animal crossing loadern men så fort man trycker på start så händer ingenting.
      inga prickar pluppar fram eller någonting.

Antar att det kanske har med att göra att mitt nätverk spottar ur sej en massa information som bredbandsadaptern inte klarar av att ta emot så jag har funderat på om man skulle kunna ställa om någonstans så att nätverkskortet i datorn skickar i 10mbit istället för 100.

Du har inte ställt in din dators och/eller gamecubes ip-adress exakt efter instruktionerna. IP-adressen du måste ha på din dator är hårdkodad i animal crossing loadern, så har du inte brytt dig om att följa det som står guiden så får du skylla dig själv om det inte kommer några prickar...
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

givetvis har jag följt instruktionerna i guiden så korrekt det bara går annars hade jag inte ställt den här frågan.
        ip adresserna är rätt inställda så den saken är det inget fel på... jag har iof en switch i nätverket och ingen korskopplad kabel direkt in i bba'n ifall det skulle vara det som var problemet :P

Comment

Testa köra ganska hög delay (runt 30) och Frequency på runt 16.
          (Om du nu inte redan testat det då förstås)
          Jag kör iofs med ett separat nätverkskort för att gcn ska vara direkt kopplad till pcn, men om jag inte kör delay 30 och frequency 16 så blir det inget (den tar emot loadern och när jag trycker på start så händer absolut inget)
          "I tried sniffing coke once,
          but the icecubes just got stuck in my nose"

Comment

bamecube spel dvd

kan man på nått sätt bygga om din gamecube om man ska spela brännda dvd på consolen eller behövs inte det?

Comment

Finns inget sätt att spela brända spel på den ännu (inga chip ute) men det bör dyka upp inom en snar framtid...

Comment

Fick PSO tricket att fungera när jag pillade lite med delay och freq... höll på en hel kväll men enda inställningen jag fick att fungera med de spel jag har gick rätt slött... var inte ens spelbart för fem öre... men tack iallafall för tippset Dave.Lister
                Tur att det finns någon här som kan ge ett "seriöst" svar på min fråga.

Igår bytte jag däremot till ett 10mbits nätverkskort som jag fick låna av en kompis... behövde varken ändra på freq eller delay utan det fungerade riktigt bra ändå!
                Så ha det i tanken Hansi ifall någon skulle råka ut för samma problem som mej

Comment

Fick PSO tricket att fungera när jag pillade lite med delay och freq... höll på en hel kväll men enda inställningen jag fick att fungera med de spel jag har gick rätt slött... var inte ens spelbart för fem öre... men tack iallafall för tippset Dave.Lister
                  Tur att det finns någon här som kan ge ett "seriöst" svar på min fråga.

Igår bytte jag däremot till ett 10mbits nätverkskort som jag fick låna av en kompis... behövde varken ändra på freq eller delay utan det fungerade riktigt bra ändå!
                  Så ha det i tanken Hansi ifall någon skulle råka ut för samma problem som mej
                  Tack för det, jag trodde jag hade tipsat om att använda 10mbit nätverkskort eller en 10mbit hub (för att tvinga kortet att använda 10mbit halv duplex) i denna tråd, men det måste ha varit någonannanstans.
                  Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

ok visst du skrev det i denna tråden men det var fortfarande inte svaret på min fråga jag ställde tidigare.

du skrev:
                    "Vill man slippa mekka med delay/freq och få optimal prestanda som det är nu så kan man begränsa sitt nätverkskort i pc:n till 10mbit halv duplex"
                    jag frågade:

jag är fortfarande intresserad av hur man ställer in kortet så att det skickar i 10mbit istället för 100 utan att mekka med delay/freq

Comment

ok visst du skrev det i denna tråden men det var fortfarande inte svaret på min fråga jag ställde tidigare.

du skrev:

jag frågade:

jag är fortfarande intresserad av hur man ställer in kortet så att det skickar i 10mbit istället för 100 utan att mekka med delay/freq
                      Den funktionen ligger isåfall i nätverkskortets drivrutin. Jag använder inte Windows XP, men i Windows 2000 gör jag såhär för att komma åt inställningarna:

Högerklicka My Network Places, välj properties
                      Högerklicka Local Area Connection, välj properties
                      Dör det står "Connect using:" och sedan namnet på nätverkskortet klickar jag på "configure"
                      Sedan klickar jag på "Advanced" och får upp en lista på inställningar. De inställningar som dyker upp här är olika på olika kort/drivrutiner. På mitt 3com kort finns valet "Media Type", där kan jag ställa in om jag vill köra automatiskt eller låsa till 10 mbit, 100mbit, halv eller full duplex.

Comment

Exakt samma sak fungerar i xp.
                        Ska man ha full lr halv duplex?

Hansi, jag funderar på att vänta med att köpa ngc ifall det kommer ut något chip, för jag antar att ni gör iordning ett paket då?

Vet någon hur det ser ut på chip fronten?

Mvh kim
                        ^^^^ ^^^^^^^^^^^^^^^^

Comment

Jahoo... humm..

Humm humm.. nu har man ju då pillat med lite allt möjligt här.. jo star fox går igång fast introvideon laggar som bara den.. men sen då.. jo jag vill ju se om spelet lagga lika mycket då.. fast humm.. Creating a Star Fox Adventures game file. ...humm.. den fastnar där.. :S.. Lästa på nätet.. ska bara ta upp 3 block å ja har ju 12block ledit.. å det ska ju inte spela nån roll att de är NTSC.. ska ju fungera med minneskortet endå.. (Har gjort det när jag kört med freeloadern iaf..)...

Hilfe.. någon som haft nått sån problem???.. Eller e de mitt spel som är knas??..

Aja.. trevligt tråd annars.. =)

Comment

..kom på en sak som kunde göra det.. hoppas...

Aja.. jag har funderat lite nu å om jag inte fattat fel så kör den ju över en loader på minneskortet som är där.. men det gör den ju varje gång för så fort jag kollar så har jag ju 12 block ledigt om inte de systemet räknar annorlunda..

Min tanke var iaf hur många block den tar upp å ifall det kan vara så att jag har för lite block för att det ska kunna fungera bra.. humm.. aja.. märker jag sen när mitt 64mb minnes kort kommer någon gång.. temporarily out of stock..

Hoppas någon kan hjälpa med det här...

Comment

Loadern laddas enbart in i gamecubens minne (för dol-filen som den skickar över är 600-700k, och det skulle definitivt inte rymmas på mitt lilla 59blocks minneskort med tanke på att det minnes kortet bara rymmer 4 mbit/512kbyte)
                              StarFox Adventures går inte att köra med minneskort öht i nuvarande versioner av loaders, så därmed kan du inte spara alls.
                              Det finns en kompabilitetslista för gamecube-releaser här .
                              Om det inte står något på själva listan så får man leta lite i forumet som hör till (länken till det står överst på den där sidan).

Comment

Aha.. tackar tackar!!.. Bara att försöka få hem lite andra spel då som är kompatibla.. humm humm.. =).. Men men.. hade ju vart trevligt att få det att fungera någon gång sen =)..

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X