Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Importera Wii, chippa i Sverige ?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

det gäller bara wii spel. Chippet klarar av att boota gamceube spel från alla regioner med hjälp av en swap disc.

Comment

Spelar konsollens region någon roll vid chippval?
      Jag menar om det finns vissa funktioner/uppdateringar som är fördelaktiga för en specifik region. Jag har beställt ett amerikanskt Wii och funderar på att modda den när den kommer hit... På amerikanska sidor verkar de flesta ha Wiikeychip, medan många svenska moddare nu kör på Wiid... Någon som har ett svar på om konsollens region spelar någon roll vid val av chipp?

Comment

Du kommer inte kunna använda en amerikans wii i sverige utan att köpa en svensk nätdel eller använda en transformator. Dom har nämligen 110 volt där.

Comment

Okej, det visste jag visserligen redan, vi kan hoppas på att någon får nytta av den informationen... Har någon svaret på min fråga?

Comment

Det spelar ingen roll vilket chip du väljer. Men eftersom wiikey är ett bra chip så skulle jag tagit det.

Och det är ganska smart att ha en ntcs wii då alla spel kommer före

Comment

Okey, då tackar jag för den information!

Comment

Själv har jag både en med wiikey och cyclowiz iaf, och wiikey är faktiskt såå mycket bättre på att läsa skivor.

Comment

Beror det på chippet, eller finns det olika versioner på dvd-läsaren/spelare också?

Comment

ptja, det är väl ingen som vet helt säkert. men jag tycker rent teoretiskt sett att chippet inte borde ha något alls med det att göra.

Comment

Kanske är som på xbox 360, dom första firmware som kom gjorde att hitachi läste brända spel sämre än dom som finns nu.

Comment

Kommer man att kunna spela me ett amerikanskt wii på de svenska pal tv aparaterna eller kommer de att bli helt konstigt me ntsc systemet dom har i USA??

Comment

Original inlägg av Liwa Visa Inlägg
                          Kommer man att kunna spela me ett amerikanskt wii på de svenska pal tv aparaterna eller kommer de att bli helt konstigt me ntsc systemet dom har i USA??
                          Om din tv inte klarar NTSC så blir det en mindre rolig upplevelse, troligen får du svartvit bild då. Se tekniska spec:ar på din tv eller prova.

Comment

Hur tar man reda på om tv:n klarar ntsc??

Comment

jag har en 28" TV från '91 i sovrummet att spela psx på som fixar NTSC utan problem. nu är det ju ingen garanti för att TVn du vill använda också fixar NTSC, men det ger en fingervisning. har du ingen manual kvar så får du väl googla modellnumret antar jag.

Comment

I Sverige klarar i princip alla moderna tvapparater NTSC så du behöver inte fundera över det.
                                Men tro inte för den sakens skull att tvärtom gäller för USA.... helt värdelöst att försöka använda en PAL maskin overthere....

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X