det gäller bara wii spel. Chippet klarar av att boota gamceube spel från alla regioner med hjälp av en swap disc.
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Importera Wii, chippa i Sverige ?
Collapse
X
-
Spelar konsollens region någon roll vid chippval?
Jag menar om det finns vissa funktioner/uppdateringar som är fördelaktiga för en specifik region. Jag har beställt ett amerikanskt Wii och funderar på att modda den när den kommer hit... På amerikanska sidor verkar de flesta ha Wiikeychip, medan många svenska moddare nu kör på Wiid... Någon som har ett svar på om konsollens region spelar någon roll vid val av chipp?
- Citat
- Flag
Comment
-
Om din tv inte klarar NTSC så blir det en mindre rolig upplevelse, troligen får du svartvit bild då. Se tekniska spec:ar på din tv eller prova.Original inlägg av Liwa Visa InläggKommer man att kunna spela me ett amerikanskt wii på de svenska pal tv aparaterna eller kommer de att bli helt konstigt me ntsc systemet dom har i USA??
- Citat
- Flag
Comment
-
jag har en 28" TV från '91 i sovrummet att spela psx på som fixar NTSC utan problem. nu är det ju ingen garanti för att TVn du vill använda också fixar NTSC, men det ger en fingervisning. har du ingen manual kvar så får du väl googla modellnumret antar jag.
- Citat
- Flag
Comment

Comment