Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

PAL vs NTSC

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av Undenius Visa Inlägg
    Har äntligen fått hem min maskin nu
    Kan bara ställa regioner i Wii´n till USA.
    Så jag kan bara kolla hur vädret är i USA.
    Men annars verkar allt annat fungera som på alla Wii.
    Har du fått köpa ett nytt aggregat eller? Jag har en polare som är i USA, funderar på att be an köpa med ett!
    Playstation 1, 3, PSP
    Xbox, 360
    Nintendo Wii

Comment

Ström adapter

Det enda jag fick köpa var en strömadapter som omvandlar 220V till 110V. Annars var allt med

Comment

-
        Last edited by vörnimgus; 2012-11-30, 21:16.

Comment

Clas Ohlson t.ex.

http://www.clasohlson.se/Product/Pro...px?id=10569197

Jag brukar också ha 110V transformatorer att sälja i butiken.
          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

-
            Last edited by vörnimgus; 2012-11-30, 21:17.

Comment

Ja.

Så fort jag hittar extra powersupply till wii så kommer jag köpa in sådana med.
              Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

får min NTSC wii om en ~vecka, kommer och köper chip då..
                förutsatt min fråga som jag nu kom på:

fungerar alla/några av chippen ni har med NTSC?

sedan ser jag inte s-videosladden längre, alla slut?

tack på förhand!

Comment

Alla aktuella chip fungerar i ntsc konsoller. Vi har billiga s-video på lager.

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
                    Alla aktuella chip fungerar i ntsc konsoller. Vi har billiga s-video på lager.
                    tack för ett grymt snabbt svar, psxcare har lätt den bästa supporten av alla butiker, tänk om fler kunde vara som er :>

glömde dock en fråga, sorry...

Detta med att nintendo "reviderade" kretskorts-layouten, hur blev det med det?
                    Fungerar fortfarande alla chip med alla maskiner?
                    Hittar ingen info om detta på chiptillverkarnas hemsidor och den enda tråden jag kunde hitta på detta forumet ligger väldigt många sidor bak..

Comment

Det enda som händer om du har en reviderad wii är att du inte kan löda t.ex. wiikey, wiid eller cyclowiz platt på kretskortet som det är tänkt, utan du måste dra kablar till anslutningspunkterna istället.

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
                        Det enda som händer om du har en reviderad wii är att du inte kan löda t.ex. wiikey, wiid eller cyclowiz platt på kretskortet som det är tänkt, utan du måste dra kablar till anslutningspunkterna istället.
                        okay, var hittar man install-diagram för den updaten?
                        samt vanlig + ny install för övriga chip?

är ju hur svårt som helst att hitta vettiga bilder.

t.ex följande på wiinjas hemsida är ju ett skämt (omöjligt att se något i detalj):
                        http://www.wiinja.com/Images/WiinjaSoldered.jpg

enda vettiga jag hittat är följande för wiikey
                        http://www.ps2cover.com/download/wii...stallation.pdf

thnx alot!

edit:
                        hittade en bättre på wiinja nu iaf:
                        http://www.wiinja.com/Images/wiinjaschematic.jpg
                        Last edited by basssse; 2007-05-11, 16:26.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                        Auto-Saved
                        Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                        x
                        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                        x
                        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                        Working...
                        X