Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Wiikey installation

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av Podde Visa Inlägg
    Om du inte vet hur man löder ska du nog inte göra det själv
    Äsh, det är bara några kablar som ska fästas, vad är det för verktyg jag ska ha? länka gärna från tex clas o.
    Vad är det för något de använt här: http://img339.imageshack.us/img339/478/dsc00245dj1.jpg ? är det enklare`?
    Last edited by jaccee; 2007-04-15, 00:43. Anledning: stavfel

Comment

Original inlägg av jaccee Visa Inlägg
      Äsh, det är bara några kamlar som ska fästas, vad är det för verktyg jag ska ha? länka gärna från tex clas o.
      Vad är det för något de använt här: http://img339.imageshack.us/img339/478/dsc00245dj1.jpg ? är det enklare`?
      seriöst, podde har rätt. om du tror att man ska smälta fast kablar så har du tur om din wii inte smälter fast i bordet...

EDIT: angånde lödpennorna du har länkat till så kan man ju undra ifall du hade tänkt sitta i bilen och löda? men det spelar ingen roll för en spets med 4mm's diameter är på tok för mycket. jag rekommenderar personligen en diameter på max 0.8mm och en effekt på inte mer än 15W. sen ska du veta att chippet är ungefär en femtedel så stort som det ser ut på bilden du har länkat till.
      Last edited by prodge64; 2007-04-15, 00:45.

Comment

Original inlägg av prodge64 Visa Inlägg
        seriöst, podde har rätt. om du tror att man ska smälta fast kablar så har du tur om din wii inte smälter fast i bordet...
        Nej men jag tror inte det är så svårt, bara jag vet vad jag ska använda för verktyg så testar jag lite innan och sparar 500kr.
        Edit:
        Original inlägg av prodge64 Visa Inlägg
        angånde lödpennorna du har länkat till så kan man ju undra ifall du hade tänkt sitta i bilen och löda? men det spelar ingen roll för en spets med 4mm's diameter är på tok för mycket. jag rekommenderar personligen en diameter på max 0.8mm och en effekt på inte mer än 15W. sen ska du veta att chippet är ungefär en femtedel så stort som det ser ut på bilden du har länkat till.
        Okej, den ena var iaf med stickprop. Och var kan jag hitta 0.8mm 15w? Hittade onget på co
        Last edited by jaccee; 2007-04-15, 00:50.

Comment

du får väl leta lite.. men ska du ha hyfsad kvalité på kolven och lödtennet plus någon eventuell hållare så blir det ändå dyrare i slutändan jämfört med om du skulle lämna in den och få det ordnat av yrkesmän.

Comment

http://forums.maxconsole.net/showthr...t=52810&page=3 <-- andra bilden på sidan.

Ungefär sådär gjorde jag min installation, jag lämmnade chippet där och drog en
            bit eltejp från ena sidan till andra, över ic-kretsen för att fästa chippet.

Är inte det en okej lösning, eller kan det hända något?

Comment

Original inlägg av Podde Visa Inlägg
              http://forums.maxconsole.net/showthr...t=52810&page=3 <-- andra bilden på sidan.

Ungefär sådär gjorde jag min installation, jag lämmnade chippet där och drog en
              bit eltejp från ena sidan till andra, över ic-kretsen för att fästa chippet.

Är inte det en okej lösning, eller kan det hända något?
              Vad använde du för verktyg? Var köpte du de?

Comment

Original inlägg av jaccee Visa Inlägg
                Vad använde du för verktyg? Var köpte du de?
                http://ec.prokits.com.tw/BookDetail....ax=&pricemin=&

Den där har jag ägt i några år så använde verktygen som fanns i den.

Chippet och 3-wing mejseln köpte jag från den finska sidan (länka inte till andra chipsäljande sidor) (jag bor i finland).

Comment

Har nu läst på mig lite mer och kommer detta funkar bra:
                  kje ll.com/?item=40070&path=
                  kje ll.com/?item=40362&path= alt kje ll.com/?item=40360&path=
                  Behöver jag köpa till spets då?
                  Last edited by jaccee; 2007-04-23, 17:21.

Comment

Köp den med konisk spets och kolla så att det går att byta spets på den. Men innan du börjar löda i wiin, öva på nån gammal vcr eller skit, hämta från grovsoprummet om du inte har hemma!
                    ps2/xbox/psx/snes/nes/megadrive/wii

Comment

Efter att ha läst många trådar med folk som lödt sönder sina wii skulle jag starkt avråda dig från att göra det själv.

Men har du bestämt dig för att göra det själv så rekomenderar jag dig att löda med en väldigt smal tråd och inte värma för mycket på lödpunkterna för då går dom sönder och det blir lätt ganska dyrt.

Comment

Det räcker med en dutt med lödkolven när du sätter dit tråden.
                        Om du gör så är risken väldigt liten att du brännär sönder något.
                        Man lär sig så länge man lever
                        Wii med wikey
                        Gamecube med viper cobra 1.1 och BBA
                        Gamecube med qoob pro och fullsize case
                        C2D 3,0 ghz 750gb ati1950xt
                        Bärbar Intel pentium core 2 duo 2ghz 120 gb hd

Comment

eller hur vatten.. jag bara väntar på att han kommer börja gnälla över att hans wii har pajat

Comment

Här är en youtube video på hur man monterar wiikey på 18 minuter utan att stressa, från att wii:n ligger i sin kartong tills den är testad och klar och ligger i kartongen igen...

Del 1:
                            http://www.youtube.com/watch?v=lc_ppnw-2_8

Del 2:
                            http://www.youtube.com/watch?v=mrgykT6lQac
                            Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Och där ser man tydligt att det inte alls är jättelätt att löda om man inte gjort det tidigare.

Comment

Nej det är sant man kanske inte ska hoppa på det om man aldrig har lött
                                tidigare men om man har lite erfarenhet och man är försiktig så ska det nog gå
                                Kan ju tillägga att när jag såg chippet och lödpunkterna första gången så sa jag att jag aldrig skulle löda det och aldrig skulle klara det.
                                Men så orkade jag inte ha ett ochippat wii så jag satte igång.
                                Satt och lödde kallsvettig :P
                                Skapligt nervös första gången ja satte på det efteråt.
                                Men allt fungerade bra och det var betydligt lättare än jag trodde.
                                Så det jag kom fram till är att det ser omöjligt ut men med MYCKET försiktighet så fungerar det. Ialafall för mig.
                                Man lär sig så länge man lever
                                Wii med wikey
                                Gamecube med viper cobra 1.1 och BBA
                                Gamecube med qoob pro och fullsize case
                                C2D 3,0 ghz 750gb ati1950xt
                                Bärbar Intel pentium core 2 duo 2ghz 120 gb hd

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X