Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Firmware 3.0E

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av Bj0k Visa Inlägg
    Ok here is the thing:

Den enda viktiga andledningen till att updatera är för att få Shop Channel att fungera igen. Men uppdaterar man fungerar inte / krånglar / allmänt jobbigt att boota GC homebrew. Det finns ju emulator discar fulla med NES / SNES / N64 spel som är gratis + att de inte finns på VC. Jag köper gärna VC spel men om nintendo inte vill låta mig det så för jag väll lösa det på mitt sätt.
    Ja, och för att starta dessa emulatorer på tex 3.0 så använder man filen jag länkar till i mitt tidigare inlägg. Det bygger skivor som startar direkt men då fungerar å andra sidan affären.
    1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

Comment

Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
      Ja, och för att starta dessa emulatorer på tex 3.0 så använder man filen jag länkar till i mitt tidigare inlägg. Det bygger skivor som startar direkt men då fungerar å andra sidan affären.

LOL

Men jag orkar inte böka nu. Jag väntar tills nått spel kräver updaten (då finns ju å andra brickblocker..vad jobbigt allt ska vara )

Comment

Oki så det är lugnt att uppdatera till 3.0, men man får dra hem en ny config disc.. inte för jag använt den andra så mycket. Men kommer det *håller tummarna* en update till Wiikey så skulle det ju vara najs att det funkar.

Comment

Gick alldeles utmärkt att uppdatera.
          Alla kanaler funkar som de ska. Det går att köra GC orginal samt backups.
          Wii spel funkar både orginal samt backups.
          Wiikey setup disc har jag inte utbränd nu så den har jag inte testat.

Kör själv med Wiikey och hade 2.2E innan.

Comment

Original inlägg av hadirajan Visa Inlägg
            Gick alldeles utmärkt att uppdatera.
            Alla kanaler funkar som de ska. Det går att köra GC orginal samt backups.
            Wii spel funkar både orginal samt backups.
            Wiikey setup disc har jag inte utbränd nu så den har jag inte testat.

Kör själv med Wiikey och hade 2.2E innan.
            Hej! Du som har testat. Jag har en Wiikey på en WII Japansk version. Jag har dessutom laddat hen 3.0 för JPN. Vad är dte jag ska göra nu?? Kan du beskriva steg för steg. tacksam för hjälp för att min WII är soft brickad.

Vad är dessutom GCOS som folk snacka om? Snälla visa mig exakt steg för steg vad jag ska göra. tack!
            Last edited by feifam; 2007-08-08, 12:02.

Comment

Original inlägg av feifam Visa Inlägg
              Hej! Du som har testat. Jag har en Wiikey på en WII Japansk version. Jag har dessutom laddat hen 3.0 för JPN. Vad är dte jag ska göra nu?? Kan du beskriva steg för steg. tacksam för hjälp för att min WII är soft brickad.

Vad är dessutom GCOS som folk snacka om? Snälla visa mig exakt steg för steg vad jag ska göra. tack!

Hur har du laddat hem 3.0? Via Wii setup menyn?
              I så fall är den redan installerad och klar. Inget mer du behöver göra.
              Hur du ska fixa din softbrickning får du kolla i tråden om brickade Wii's. Jag har ingen aning om hur det går med det där.

GCOS är en programvara till Gamecube som hjälper till att boota GC backups balnd annat.

Comment

Original inlägg av hadirajan Visa Inlägg
                Hur har du laddat hem 3.0? Via Wii setup menyn?
                I så fall är den redan installerad och klar. Inget mer du behöver göra.
                Hur du ska fixa din softbrickning får du kolla i tråden om brickade Wii's. Jag har ingen aning om hur det går med det där.

GCOS är en programvara till Gamecube som hjälper till att boota GC backups balnd annat.
                Jag har laddat min här:

Jap Version
                http://www.kkwarezupload.com/uploadfile/5311

Men är det inte så att när man har soft brickad och genom uppdatering då återställer man?

Comment

Jag har laddat min här:

Jap Version

Men är det inte så att när man har soft brickad och genom uppdatering då återställer man?
                  Det går inte att unbricka en brickad wii. O absolut inte med en wiikey setup disc.

Comment

Wii med D2B och Wiikey
                    Uppdaterat till 3.0

Allt fungerar som tidigare. Brände ett par GC spel på en DVD skiva med hjälp av GCOS och allt fungerade prefekt. Testade även att bränna ett Wii spel och det fungerade.
                    Vill man mixtra med setupdiscen för wiikey så finns det ju versioner som fungerar.
                    Förstår inte var problemet ligger.

Comment

Original inlägg av Bj0k Visa Inlägg
                      Det går inte att unbricka en brickad wii. O absolut inte med en wiikey setup disc.
                      Alltså jag kan fortfarande spela kommer bara inte in i inställningarna bara.

Comment

Jag har laddat min här:

Jap Version

Det där är en ommeckad Wiikey Setup 1.2, fixad för att gå att starta på en maskin som har japansk firmware 3.0. Det är alltså inte alls vad du är ute efter. Du behöver ett japanskt spel med en inbyggd firmware version 3.0.

Comment

Original inlägg av khim Visa Inlägg
                          Det där är en ommeckad Wiikey Setup 1.2, fixad för att gå att starta på en maskin som har japansk firmware 3.0. Det är alltså inte alls vad du är ute efter. Du behöver ett japanskt spel med en inbyggd firmware version 3.0.
                          aha så jag får vänta nåt spel med 3.0. aha den där var bara till wiikey 3.0. nu fattar jag.

Nån som vet om det har kommit ut nån japansk spel som har v 3.0??
                          Last edited by feifam; 2007-08-08, 12:51.

Comment

Nån som vet om det har kommit ut nån japansk spel som har v 3.0??
                            Du får nog ha lite is i magen... Den har precis kommit ut så det lär väl ta ett tag innan de första spelen med uppdateringen dyker upp.
                            Yet Another OpenSource Modchip version 3.0 final - http://wiinewz.com/forums/yaosm/

Comment

Ursäkta mig för att jag fråga en sån dum fråga (duh!), men vad är så speciellt med denna "Wiikey Setup Disc"? Det verkar som att alla stör sig på att inte kunna använda den. Ska man behöva använda den flera gånger än just 1 gång? Och vad gör/är den egentligen?

Vissa här och lite andra ställen har ju bekräftat att de aldrig kört WiiKey Setup Disc men ändå utfört uppdateringen till 3.0. Så vad är så speciellt med den?

Och hur bränner man den? Ska man bara ladda ner den ifrån WiiKey.cn och bränna fil innehållet i rar filen "config.1.2-2.rar"? Ska det isåfall vara CD eller DVD som den bränns till?

--- till något gällande tråden ---
                              Enligt GBAtemp så har folk med WIIKEY, Cyclo, WIIFree samt WIINJA Deluxe och V2 kunnat köra den utan att något hänt men för OpenWii däremot gick de lite sämre.
                              Last edited by Zemu; 2007-08-08, 14:48.
                              GB, MegaDrive, GBC, DreamCast, GameCube (Viper GC), PS2 (DMS4 Pro), NDS (M3+1GB)+(R4 SDHC+4GB), PSP (fw 1.5), XBOX360 (iXtreme), Wii (WiiKey), iPhone 4 (fw 4.1), Playstation 3 (CFW-KMEAW 3.55), 3DS (GateWay 3DS)

Comment

Låter ju bra det där med Wiinja Deluxe, fick min idag från PSXcare.
                                YAY.
                                Sitter dock på jobbet nu och väntar surt på att få gå hem.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X