Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

scrambla eller inte...det är frågan ?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• scrambla eller inte...det är frågan ?

ska man ALLTID köra unscrambler på alla wii - isos innan man bränner dem...eller ? det står ju inte nåt om det i relaeserna

fick mitt chippat idag, och 2 av 3 diskar kan inte köras (Zelda o T Woods 08). däremot funkar SUper paper Mario helt ok.

Bränner med nero, långsamt, verbatim dvd-r skrivbara skivor

Enbart .wii behöver unscramblas

du behöver enbart unscrambla de filer som heter .wii
    om filen är en iso, så är den inte scramblad.
    tp har jag för mig är en .wii, den skall unscramblas.
    Tiger woods vet jag inte, eftersom jag inte gillar golfspel..

Comment

ok då hajjar jag, nästan allt...

när jag tittar på Tiger woods filen så har den en "winrar" ikon och är på 4 589 824 kB. Ska jag packa upp denna jätte-rar fil först...? o sen se om det blir en .wii eller en .iso då ?

Comment

Ja.

Comment

det kanske redan är en .iso fil

.Wii = scrambla .Iso = bränn

Comment

Original inlägg av FantomenK Visa Inlägg
            det kanske redan är en .iso fil

.Wii = scrambla .Iso = bränn

mmm sant. jag ominstallerade just winrar så det inte ska associera med iso, och visst, det är redan en iso...och då fattar jag inte varför den inte ska funka... .. relaeasen SKA funka enligt andra...

det är "Tiger.Woods.pga.Tour.08.PAL.Wii-RANT"
            Last edited by corre; 2007-09-21, 12:18.

Comment

testa o bränn den o spela då? ananrs har jag ingen aning :S

Comment

ja, jag ska bränna om den på andra datorn....

bökigt detta m Unscrambler...fick ju inte Zelda att funka igår, och det SKA unscrambls enligt releasen...men det står ju att det är en .iso redan ... vet ni ?

Comment

Den ska inte unscramblas. Den var i .wii i orginal skick när den släpptes. men sedan dess har man gjort klart det och delat ut den i .iso format. Bara att ingen orkat göra om NFO:n...

Comment

ok fint. då får jag testa o bränna om den på annat dvd märke...kanske e nåt skumt med dom "verbatim dvd r- printable"...

Comment

Original inlägg av corre Visa Inlägg
                      ok fint. då får jag testa o bränna om den på annat dvd märke...kanske e nåt skumt med dom "verbatim dvd r- printable"...
                      Lycka till!

Och ha en bra fredagskväll!

Comment

Original inlägg av FantomenK Visa Inlägg
                        Lycka till!

Och ha en bra fredagskväll!
                        brände ut den på en tdk dvd+r printable o den funkar :-). men eftersom dvd+r sliter mer på lasern e jag inte helt nöjd...ska testa på en Fuji dvd -r nu

ha en skön fredagkväll.... här i aspudden e det mörkt o höstmysigt..perfekt för Wii-natt

Comment

Jag råder dig att ladda ner dina backups från ställen där du får ner HELA scene rellar till din dator, alltså inte 1 enda stor .iso. Varför? jo... i detta fall tex blev du förvirrad när du läste .nfo filen och den redan var uppackad. Sen finns det andra fördelar också.

Sen undrar jag vad du har för belägg när du påstår att + skivor sliter mer på lasern än - skivor? Det har jag aldrig hört talas om
                          Last edited by frapp; 2007-09-22, 00:10.

Comment

Original inlägg av frapp Visa Inlägg
                            Jag råder dig att ladda ner dina backups från ställen där du får ner HELA scene rellar till din dator, alltså inte 1 enda stor .iso. Varför? jo... i detta fall tex blev du förvirrad när du läste .nfo filen och den redan var uppackad. Sen finns det andra fördelar också.

Sen undrar jag vad du har för belägg när du påstår att + skivor sliter mer på lasern än - skivor? Det har jag aldrig hört talas om
                            absolut, håller helt med, scenerellar är att föredra. är lite newbie på Wii o bränning...bara kört ps2 o xbox med hd förut...

belägg o belägg för att dvd+r sliter mer....ja...jag har "bara" läst ett antal trådar/inlägg där det sägs att så är fallet...Piratbyrån och wiiforumet...men det kanske bara är rykten ? finns nån påläst member som kan avfärda ryktet ?

Comment

Har 82 Äkta Scene Rellar hemladdade som ligger på min Hårddisk, är 342GB ;-)

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X