Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Skivor?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av roine_johnsson Visa Inlägg
    Använder Premium 8x DVD-R skivor. Kostar ca 2,30 kr per skiva. Mycket bättre än Verbatim som kostar 20 kr per skiva. Har inte haft en enda misslyckad bränning med de skivorna. Allt jag har brännt med de skivorna har fungerat bra oavsett om det är XBOX, DVD-filmer, Gamecube eller Wii spel.
    Jag och många andra har andra erfarenheter av de skivorna. Ex är att informationen försvinner efter ett par månader och att scans gjorda efter ett tag ger väldigt dåliga resultat. Jag har mängder av saker brända på dessa skivor och jag ångrar det starkt.

Verbatim är inte heller alltid ett bra val. Verbatim köper in skivor från väldigt olika fabriker så resultatet kan vara varierande. Ibland kan man få japansk Taiyo Yuden dye och ibland kan man få något billigt kinesiskt.

Jag anser att japanska blanka Taiyo yuden skivor är de bästa på marknaden som bland annat håller kvar informationen längst. Sen att jag har problem med två releaser på jag bränt ut på de skivorna är en annan sak. Det är just två PAL releaser som jävlas oavsett hur många gånger jag bränner de så jag tror inte det är skivorna.

Har bränt ca 6-7k skivor under min livstid så jag har fått smaka på rätt mycket.

Comment

TDK-R från visäljercd är mycket prisvärda....

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
      Auto-Saved
      Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
      x
      Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
      x
      x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
      Working...
      X