Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Wiikey 1.9b uppgraderin

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av SkalmanWii Visa Inlägg
    Av ren nyfikenhet

Ni som hade samma strul med firmwareupdate:en 1.9b - är det samma lösning på 1.9g versionen? Alltså att ta ut skivan vid varje "knapp A" moment?
    Ja, så gjorde jag iaf.

Comment

Känns som jag inte hängt med alls i Wiivärlden. Då tänkte jag fråga...

Jag har ju en Wiikey sedan "start" så att säga. Spelen jag spelar nu funkar finfint. Och dom spelen ni har problem med är väl i stort NTSC spel, behöver man uppdatera/ippgradera sitt wiikey om man bara spela PAL-spel?

Har inte hunnit testa Meteroid Prime PAL, och Supermario galaxy är inte släppt som PAL.

Iaf, OM man ska uppgradera, kan jag ta den nyaste direkt, dvs den som ligger på hemsidan wiikey.cn (BETAN) eller ska jag uppgradera gradvis?

Comment

Original inlägg av djstiv Visa Inlägg
        Känns som jag inte hängt med alls i Wiivärlden. Då tänkte jag fråga...

Jag har ju en Wiikey sedan "start" så att säga. Spelen jag spelar nu funkar finfint. Och dom spelen ni har problem med är väl i stort NTSC spel, behöver man uppdatera/ippgradera sitt wiikey om man bara spela PAL-spel?

Har inte hunnit testa Meteroid Prime PAL, och Supermario galaxy är inte släppt som PAL.

Iaf, OM man ska uppgradera, kan jag ta den nyaste direkt, dvs den som ligger på hemsidan wiikey.cn (BETAN) eller ska jag uppgradera gradvis?

Metriod tror jag inte du behöver oroa dig för. Dock så vet man inte om du kommer att behöva uppgradera när PAL versionen av Super Mario Galaxy kommer. Men just nu verkar det ganska troligt att du skulle behöva göra det.

Comment

Hej!

Jag hade samma fel som den som startade tråden.
          Så jag lyckades uppdatera wiit med 1.9b och 1.9g genom att ta ut skivan.
          Problemet är att jag kan inte köra smg ändå någon som varit med om samma.

När man ska lägga in 1.9g patchen så står det typ wiikey 1.9g beta [us]
          Står us för att det är den amerikanska varianten jag brände pal ison.

Hjälp jag vill verkligen lira smg
          Man lär sig så länge man lever
          Wii med wikey
          Gamecube med viper cobra 1.1 och BBA
          Gamecube med qoob pro och fullsize case
          C2D 3,0 ghz 750gb ati1950xt
          Bärbar Intel pentium core 2 duo 2ghz 120 gb hd

Comment

Nu har jag lyckats installera båda patcharna ordentligt.
            Inga fel eller någe.
            Men kan fortfarande inte lira SMG varför ?
            Man lär sig så länge man lever
            Wii med wikey
            Gamecube med viper cobra 1.1 och BBA
            Gamecube med qoob pro och fullsize case
            C2D 3,0 ghz 750gb ati1950xt
            Bärbar Intel pentium core 2 duo 2ghz 120 gb hd

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
            Auto-Saved
            Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
            x
            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
            x
            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
            Working...
            X