Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Super_Mario_Galaxy_PAL_Wii-WiiZARD

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• spelat e guld! spelat i 4h nu å allt funkar som de ska! jag hade lite prob med att bränna 1.9g bara man ska bocka för ( ytterligare bränning inte möjligt) hade lite förstå innan (nero 8)

Comment

• pepp

Jo, spelet är galet roligt, har fått död på sista bossen och sitter nu med 80 stjärnor, helt galet underhållande spel. Det känns som att dom har försökt behålla så mycket som möjligt från Mario 64 vilket jag gillar.

Kepp on playing.
      sigpic

Comment

• Om man får upp meddelandet Error #001, unauthorized device has been detected. När man försöker spela SMG fast man har 1.9g (ja, jag har hört homers röst, är några få fler som har det här problemet) kan man köpa original spelet och kommer det funka då? Eller kommer man få upp samma meddelande då också?

Comment

• Original inlägg av Grima Visa Inlägg
          Jo, spelet är galet roligt, har fått död på sista bossen och sitter nu med 80 stjärnor, helt galet underhållande spel. Det känns som att dom har försökt behålla så mycket som möjligt från Mario 64 vilket jag gillar.

Kepp on playing.
          Jag tyckte inte om SM64 men Galaxy var ju jättefint! Jag har 40 stjärnor. Framför allt ett stort plus till kameravinklarna.

Comment

• En fråga till ni som har fått SMG att fungera, fungerar andra backup/original spel fortfarande också för er och har det blivit nån gång DRE sen ni börjar spela SMG?

Har just nu 2 Wii med Wiikey moddat av PSX och har ännu inte testat SMG. Då man läst hur mycket problem det har blivit sen 1.9g updaten och avvaktar än så länge med SMG.

Comment

• jag har inga problem....

Comment

• Har alltid senaste ifrån "nätet" som man kan ta hem på sitt Wii. Fixade mitt Wii ifrån PSXCare, wiikey. Brännde SMG på verbatin dualL DVD-R. Körde uppdaten på skivan. Fick error så klart, trode att allt var uppdaterat ifrån psxC. Laddade hem 1,9g och brände det på nån DVD skiva (singel L). Uppdaterade och hörde homer. Startade spelet men fick error igen (kod 001 eller vad det säger).

Så vad gör man? Kan något ha gått fel trots att man hör Homer? Testa bränna på annan skiva?

Comment

• Det är alltså testflashningen som är problemet för dig?
                  Jag skulle testa bränna igen. För mig funkade det med Verbatim DVD+R x16.

Comment

• Original inlägg av ColinZeal Visa Inlägg
                    Det är alltså testflashningen som är problemet för dig?
                    Jag skulle testa bränna igen. För mig funkade det med Verbatim DVD+R x16.
                    Är det?
                    Inget verkar fel när jag kör 1,9g.

Comment

• Jag har D2C och det fungerar fint hittills.

Comment

• sidan verkar nere
                        törs man ta det från nå´n annan site?
                        http://www.wiikey.cn/dl/1.9g-beta.rar

Comment

• Original inlägg av th3zainTT Visa Inlägg
                          sidan verkar nere
                          törs man ta det från nå´n annan site?
                          http://www.wiikey.cn/dl/1.9g-beta.rar
                          Jag Googlade på filnamnet och fick till slut napp här:
                          http://fenopy.com/torrent/wiikey_upd...TI1/index.html

Det är en fil på TPB och det funkade fint.

Jag klantade mig och körde updaten från SMG innan jag kört in 1.9g. Blev så klart skitnervös men efter att ha läst den här tråden nog så blev jag lugn och det löste sig ju till slut.

STORT TACK TILL ALLA SOM HJÄLPT TILL I DENNA TRÅD!

Ovärderligt med bra info när man sitter med ett förmodat superproblem.

Ett problem kvarstår dock. Spelet hänger sig när man får se den lilla filmsnutten och kommer upp till slottet. Wii kan inte läsa skivan står det på en blå ruta. Kul.

Ska testa att bränna SMG i annan hastighet och med annan DVD. Har kört 2x på någon crappy skiva som heter PRINCO.

Allt detta har jag gjort på Mac med Skivverktyg.

Comment

• Nytt bättre media (skiva) och problemen är ur vägen

Comment

• tänkte bara tipsa:
                              http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=32744

jag spelar galaxy som turan, bara så ni vet

Comment

• Original inlägg av benderboy Visa Inlägg
                                Ett problem kvarstår dock. Spelet hänger sig när man får se den lilla filmsnutten och kommer upp till slottet. Wii kan inte läsa skivan står det på en blå ruta. Kul.

Ska testa att bränna SMG i annan hastighet och med annan DVD. Har kört 2x på någon crappy skiva som heter PRINCO.

Allt detta har jag gjort på Mac med Skivverktyg.
                                Har du lyckats lösa problemet ännu? För mig händer precis samma sak som för dig. Jag brände ut spelet i Imgburn på en Premium 1-16x DVD+ skiva med min NEC 1300a 1.0C (ja, jag vet den brännaren är från när morfar var ung).

Har provat bränna i flera olika hastigheter men problemet kvarstår dock. Senaste gångerna jag har försökt få igång spelet kan jag inte ens starta upp det, Wii:et gnäller nånting på att den inte känner igen skivan.

Provade också att bränna ut det på en DVD-R 1-16x från TDK, men denna skiva verkar totaldissas av min brännare. Kan inte ens få igång en bränning oavsett om jag använder Nero eller Imgburn.

Tror ni överhuvudtaget det går att lyckas bränna något på dessa skivor eller måste jag köpa ett knippe Verbatim?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X