Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Wiikey 1.9g flashing crash

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Ja jag tror det, jag hade samma problem som dig i början och jag tror att jag fixade det genom att ladda hem setup v1.2.rar, jag bootade med den och sen så bytte jag skiva till setup v1.3.
    Hoppas det hjälper.

Comment

Igår provade jag med 1.2 oxå, men samma sak hände där, kommer inte ens in på skivan lixom. Men jag hittade någon om GCOS här: http://forum.psxcare.com/support/sho...highlight=GCOS och här http://psx-scene.com/forums/wiikey/5...nfig-disc.html

Verkar vara fler där som har haft samma problem.. Ska kika om den fungerar sen, man får väl hoppas med tanke på att 80-90% av mina spel är NTSC :-P.

Jag hör väl av mig
      Wii+WiiKey (1.9g, firmware 3.1E)
      Verbatim DVD-r 16x
      Bränner alltid på 4x hastighet

Comment

när jag hade uppdaterat wii till 3,0 fungerade inte setupdisken.

Jag hittade då en editerad version av 1,2 som jag tyvärr inte vet var. med den kunde jag iaf gå in i settings och sätta wiikey till region free då fungerade sen setup v1,3 efter detta.

Antar att det är lättare att om man har en gamecube kontroll, eftersom den "vanliga" 1.2 behöver det har jag för mig.
        /Mr Walker - Xbox n00b

Comment

Hej.
          Vill bara bekräfta att http://psx-scene.com/forums/wiikey/5...nfig-disc.html fungerar utmärkt för er som inte kan boota setup-disc efter uppdatering till 1.9g...

Fick äntligen igång min igår efter mycket om-och-men.. Observera att du måste ha en GC-dosa!!

Tack för all hjälp jag fått här på forumet =)
          Verbatim DVD-r 16x

Comment

Just det ja! Så var det jag gjorde, det var en moddad version av setup 1.2 som jag använde mig av och bootade med och sen kunde man bara byta skiva till 1.3. Man blir lite glömsk på äldre dar.
            Last edited by Schattiz; 2007-11-20, 11:42.

Comment

Original inlägg av zane Visa Inlägg
              Hej.
              Fick äntligen igång min igår efter mycket om-och-men.. Observera att du måste ha en GC-dosa!!
              Quoatar mig själv, eftersom jag borde tillägga att det var INNAN jag hittade denna som jag hade mycket om-och-men.. Såfort jag fick tag i denna fungerade allt smärtfritt. Rekommenderar den till 100% =D..
              (Kanske blir lite missledande å kanske finns folk som inte vågar testa om dom tror att jag hade problem med denna grejj)..

Lycka till för er som har samma problem som jag hade =D
              Last edited by zane; 2007-11-20, 18:11.
              Verbatim DVD-r 16x

Comment

Vad e det som e så svårt??

Comment

Man laddar ner 1.9g bränner ut den och följer anvisningarna!!

Att man lyckas krasha något är ju bra underligt!

Comment

Original inlägg av FantomenK Visa Inlägg

Man laddar ner 1.9g bränner ut den och följer anvisningarna!!

Att man lyckas krasha något är ju bra underligt!
                    Ja du, jag är 31 år, van datorentusiast och har spelat chippade konsolspel sedan flera år tillbaka men jag går bet på det här. Var glad att du inte är i min sits istället.

Jag är överlycklig och tacksam för att jag får tips och hjälp på det här forumet.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                    Auto-Saved
                    Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                    x
                    Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                    x
                    x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                    Working...
                    X