Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Wiikey 1.9g flashing crash

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Wiikey 1.9g flashing crash

Hej,

Jag har Wii med Wiikey allt har fungerat bra. Tills Super Mario Galaxy kom. Jag satte i PAL skivan och pathade Wii:n sen fick jag meddelandet att det inte fungerar.
    Gogglade lite och hittade en path till Wiikey:n vid namn 1.9g, gick in på wiikeys hemsida och laddade ner brände PAL .iso och började flasha. Jag tröck ut skivan varje gång man skulle trycka på A.
    Testet gick bra men när den gjorde själva flashingen så fick jag något error.

Nu verkar Wiikey:n helt förstörd. Jag kan boota orginalskivor men inte brända.

Någon som har något tips på hur jag kan flasha om min Wiikey, jag kan inte boota config skivan, finns det något alternativt sätt o.s.v?

/zMIMI

Testade lite mer nu...
    Jag kan bara boota upp orginalspel men inte hela vägen ex. Wii sports kan jag välja del spel ex Tennis men sen när det ska laddas blir det bara svart.
    =(

Comment

Använde du dig av filechop för att göra filen till 1.4GB innan du brände och patchade? (vet inte om det är ett måste, men jag gjorde så och det funkade)
      Har du testat att köra 1.9b recovery disc?

Comment

1. Nej jag har inte ändrat storlek på filen.
        2. Nej jag har inte testat 1.9b recovery disc, jag tror dock inte att jag 1.9b.
        Jag ska kolla runt lite och se vad jag kan hitta om recovery disc, problemet är nog att jag får svårt att boota den.

Comment

Hjälp

Hejsan jag har laddat ner Bera hotfix v1,9g...Är det någon som kan säga hur jag bränner den....skulle bli skitglad tack

Comment

Otroligt, det fungerade =) Tack för att du har räddat min kväll Schattiz!
            Men jag är tydligen en självplågare eftersom jag tänker försöka mig på 1.9g igen. Hur använder man filechop för att ändra storleken?
            Last edited by zMIMI; 2007-11-18, 21:31.

Comment

Har fått allt att fungera, Tack igen!

Comment

Original inlägg av zMIMI Visa Inlägg
                Har fått allt att fungera, Tack igen!
                Hur gjorde du då?

fliecrop eller recovery disc?
                PS2 DMS4 PRO
                Wii D2CKey BOOT2 CFG USBloader + Seagate Freeagent GO 500GB (extern hdd)
                PS3 FAT 40GB (500GB) KMEAW CFW3.55 + Seagate Freeagent GOFLEX 500GB (extern hdd)
                PS3 Slim 160GB original
                NDS Lite M3 Real 8GB

Comment

precis vad jag tänkte fråga Lillejan, du han före:-)

zMIMI: fick du Mario att funka i så fall hur? Använde du ejeckt tricket? I så fall funka det?

För jag har läst i en del forum att ejeckt tricket inte funkar

Comment

recovery skivan var bara att köra som det stod i readme filen.
                    jag utökade inte storleken på 1.9g utan bärnde bara om den så fungerade det

Comment

Hej brände du med Nero som image eller iso

Comment

zMIMI: men anväde du ejckt tricket när du uppdatera till 1.9g? eller gick det att uppdatera direct? för du skrev innan att du tog ut skivan innan du uppdatera. Fick du någon error connection?
                        Last edited by Kurdishpower; 2007-11-18, 23:45.

Comment

Original inlägg av zMIMI Visa Inlägg
                          Otroligt, det fungerade =) Tack för att du har räddat min kväll Schattiz!

Jag har EXAKT samma problem som dig... fast kanske lite värre ändå =S..
                          Jag har bränt ut wkupdate.1.9b.recover.iso med Nero.. Men jag har inte kört filechop på den, måste man kanske göra det?
                          Men i alla fall, när jag stoppar in den här skivan i wii'n och följer readme-filen, så får jag bara upp ett felmeddelande där det står "An error has occured, bla bla bla..)

Snälla, kan du förklara exakt hur du gjorde? Jag får fan panik när ja inte kan spela NTSC spel, när 80% av mina spel är det..
                          Wii+WiiKey (1.9g, firmware 3.1E)
                          Verbatim DVD-r 16x
                          Bränner alltid på 4x hastighet

Comment

Original inlägg av zane Visa Inlägg
                            Jag har EXAKT samma problem som dig... fast kanske lite värre ändå =S..
                            Jag har bränt ut wkupdate.1.9b.recover.iso med Nero.. Men jag har inte kört filechop på den, måste man kanske göra det?
                            Men i alla fall, när jag stoppar in den här skivan i wii'n och följer readme-filen, så får jag bara upp ett felmeddelande där det står "An error has occured, bla bla bla..)

Snälla, kan du förklara exakt hur du gjorde? Jag får fan panik när ja inte kan spela NTSC spel, när 80% av mina spel är det..
                            Anledningen till att du inte kan köra NTSC är antagligen för att du inte har kört setup-disk innan, har du gjort det så kan du bortse från detta.

1. Ladda hem setup disk v1.3 från http://www.wiikey.cn/resources.html
                            2. Packa upp config.1.3.rar och använd filechop.exe för att göra bootdisc.pal.iso till 1.4GB. (Vet du inte hur man gör så gå till steg *filechop.exe).
                            3. Nu är du klar att bränna filen.
                            4. Starta skivan och tryck på gamecube logon.
                            5. När skivan har bootat så går du in i setup:en och väljer Regionfree: ON och trycker på reset konsole.
                            6, Boota ditt favorit NTSC-spel.

*filechop.exe: Starta dos-promt och ta dig till mappen med bootdisc.pal.iso och filechop.exe (vet du inte hur man tar sig till dos promt gå till steg *MS-Dos promt). Skriv sedan: filechop.exe bootdisc.pal.iso 1459978240 och du skall nu fått en fil på 1.4GB som är klar att brännas.

*MS-Dos promt: Tryck på START och välj kör, skriv cmd och tryck på enter, nu ska du ha fått upp dos promten.
                            Last edited by Schattiz; 2007-11-19, 11:30.

Comment

Hej.
                              Tack för ett svar. Dock fungerar det inte. (jag har kört setup-disc tidigare, och vet hur det fungerar). Jag har även koll på hur fileshop.exe fungerar.

Tror att problemet ligger i att jag inte kan starta setupdisc, får upp "an error ha occured, bla bla bla..".
                              Men som sagt, har kört den förr, men nu vägrar det att fungera.. Har provat ladda ner setupdisc på nytt, och brännt säkert 4 stycken, men alltid samma problem.. Något måste ha blivit galet med själva wii'n.

Kan man gå någon "bakväg" för att få igång setup-disc?

PS: Tror att samtliga PAL-spel fungerar, men varken NTSC och Setup-disc fungerar. (Ja, jag har bränt ut PAL-versionen av setup-disc)
                              Last edited by zane; 2007-11-19, 13:45.
                              Wii+WiiKey (1.9g, firmware 3.1E)
                              Verbatim DVD-r 16x
                              Bränner alltid på 4x hastighet

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X