Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Behövs config skivan för att uppdatera wiikey?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Behövs config skivan för att uppdatera wiikey?

Vet att många disskuterat senaste tiden om 1.9G för att kunna köra SMG. Jag har fattat det som att det bara är o ladda hem denna o bränna ut på dvd. Ska funka även utan att filechoppa filen.

Däremot läste jag någonstans om config 1.3, är detta något man behöver bränna ut för att överhuvudtaget kunna köra updates till wiikey chippet? Eller räcker det med själva firmwaren?

m.v.h... / eraserx

Config Disc 1.3 behövs för att ändra inställningarna på ditt Wiikey-chip. Man kan använda skivan till att ställa in regionfree on/off m.m. För att kunna installera 1.9g firmwaret så ska regionfree vara i off-läge. Annars kan det bli error då den inte känner av vilken reigon ditt Wii har. Men har du aldrig använt config disc förut så är regionfree i off-läget som standard.
    XBOX
    X-ecuter 2.2 Lite
    X2_4983.06 Bios
    120GB HD
    SAMSUNG DVD

Wii 4.2E
    WiiKey 1.99 Beta firmware

Nintendo DSi XL
    M3i Zero

Nintendo 3DS

XBOX360
    Flashad Iextreme ??

Playstation 3

Comment

Tack för det snabba o utförliga svaret! Kalas då kör ja bara hem firmware 1.9g o mosar på i så fall!

Comment

Behöver ja verkligen filechoppa filen om ja bränner den med nero på dvd- skiva? (1.9g)

Comment

Nej det behöver du inte, om din brännare klarar att bränna så små filer. Nero ville inte bränna 1.9 då brännde jag det istället i Imgburn.

Comment

Original inlägg av eraserx Visa Inlägg
            Behöver ja verkligen filechoppa filen om ja bränner den med nero på dvd- skiva? (1.9g)
            Tror att det även kan bero på vilken version av nero du har.. Nyaste ska klara det tror ja, men är tveksam om 6'an klarar det.
            Wii+WiiKey (1.9g, firmware 3.1E)
            Verbatim DVD-r 16x
            Bränner alltid på 4x hastighet

Comment

Jag är helt ny gällande dessa saker men, ska man bränna ut nyaste versionen "Wiikey 1.9g BETA HOTFIX " så räcker det? Eller måste man även bränna ut Wiikey 1.9b Update Disc och även 1.9b Recovery Disc (for emergency use - see readme) eller vad är det för skillnad mellan dessa två sistnämnda? Ska även Setup disc v1.3 (PAL/USA/JAP), Setup disc v1.0 PAL (requires GC joypad) och Setup disc v1.1 PAL (no GC joypad required, toggle settings with reset) installeras? jag är helt borta gällande detta...
              www.cptrottoaren.se
              www.tobiashansson.se
              www.tobiashansson.se/starzinger

Comment

Original inlägg av Tobbs Visa Inlägg
                Jag är helt ny gällande dessa saker men, ska man bränna ut nyaste versionen "Wiikey 1.9g BETA HOTFIX " så räcker det? Eller måste man även bränna ut Wiikey 1.9b Update Disc och även 1.9b Recovery Disc (for emergency use - see readme) eller vad är det för skillnad mellan dessa två sistnämnda? Ska även Setup disc v1.3 (PAL/USA/JAP), Setup disc v1.0 PAL (requires GC joypad) och Setup disc v1.1 PAL (no GC joypad required, toggle settings with reset) installeras? jag är helt borta gällande detta...
                Jag vet inte också!

Comment

Original inlägg av Tobbs Visa Inlägg
                  Hej. Så här är läget:
                  ? WiiKey 1.9g är i princip likadan som 1.9b, enda skillnaden är ett fix som gör att du kan spela Super Mario Galaxy (därav 1.9g-som i galaxy).
                  Du behöver inte bränna ut alla tre, det räcker med den versionen du vill ha.
                  WiiKey 1.9b recovery ska du bara behöva använda om något galet har hänt medans du uppdaterade 1.9b. Vilket kanske inte händer allt för ofta.

? Setup-Disc är oxå i princip lika från 1.0 -> 1.3. Nyaste är som klart att rekommendera, då de äldre versionerna kanske inte fungerar på de nyare uppdateringarna.
                  Med setup-disc kan du ändra inställningarna för ditt chip, t.ex. ställa in så du kan spela importerade spel, ange hur snabbt dvd-läsaren ska läsa skivorna, fixa lite GameCube-inställningar o.s.v.
                  För att navigera i Setup-disc 1.3 använder du resetknappen på wii'n (eller en GC-dosa om du har):
                  1 snabbt klick = byta val
                  1 segt klick = ändra markerat val

Kort och gott kan man säga:
                  ? 1.9g om du vill lira SMG (observera att det är en beta-version - inga garantier)
                  ? 1.9b om du inte lirar SMG
                  ? 1.9b Recovery om uppdagering av 1.9b blev knas
                  ? Setup-Disc använder du för att ändra inställningar på ditt chip.

Hoppas det klargjorde en hel del

Lycka till!
                  Last edited by zane; 2007-11-21, 10:01.
                  Verbatim DVD-r 16x

Comment

Jag kan inte få 1.9g skivan att fungera. Står bara "unable to read disc". Vad kan detta bero på? Jag har bränt den med disc tool(osx) och har provat olika hastigheter.

Comment

När jag laddar ner updaten från wiikey och unrarar den så heter iso filen "bootdisc.us.iso"-då är den väl inte pal? Men alla här snackar om en pal version, vart hittar ni den i så fall?!

Comment

Ladda hem den här: http://www.wiikey.cn/dl/1.9g-beta.rar
                        När du packat upp .rar-filen så får du tre olika versionen, en us, en pal och en jap.. Det är den som heter pal som du ska använda.

Kör den i filechop om inte ditt brännarprogram kan bränna små filer (jag har ingen aning om hur osx klarar det eller inte)..

GL HF
                        Verbatim DVD-r 16x

Comment

Japp, den hade lagt sig på ett konstigt ställe, hittade den inte först. Allt funkar! Tack så mkt för hjälpen. Mario rockar!!

Comment

Fan va bra.. Lycka till med stjärn-samligen =)
                            Verbatim DVD-r 16x

Comment

Tack så mycket ZANE
                              Hehe för att jag ska göra allt rätt så installerar jag 1.9G eftersom jag framöver vill testa på SMG... men om jag nu vill testa och spela zelda osv.. då är det 1.9G som jag kan uppdatera med endå? Eller är G endast för SMG?
                              www.cptrottoaren.se
                              www.tobiashansson.se
                              www.tobiashansson.se/starzinger

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X