Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Super Mario Galaxy, läser inte...

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Super Mario Galaxy, läser inte...

jag har läst massor av olika trådar om folk som har problem. men ingen har exakt samma problem som jag...

Jag kör updateringen 1.9g går igenom båda laddningarna. hör homers röst"You're all nuts" när jag trycker A på GC-dosan. sedan när konsolen har startat upp och jag sätter i Galaxy-skivan. Så kommer inte Galaxy upp och när jag går in i Disc-channel så vill den att jag ska updatera. alltså precis likadant som innan jag updaterade. ska man sätta i skivan innan man startar om Wii:t?

Har 3.1E på konsolen.

Updaten måste köras för att du ska kunna spela... Det är kopieringsskyddet som installeras. Men med Updaten så klarar du testet.
    Se bara till att du kör PAL på PAL så ska det inte vara några problem..

Comment

Original inlägg av Bjerlk Visa Inlägg
      Updaten måste köras för att du ska kunna spela... Det är kopieringsskyddet som installeras. Men med Updaten så klarar du testet.
      Se bara till att du kör PAL på PAL så ska det inte vara några problem..
      jag skrev att jag går igenom båda laddningarna. alltså updaten också. Det är inte det som är fel...Ska man ta ut update-skivan och sätta i Galaxy innan man startar om? eller är det någon viss update man måste ha på Wii:t för att kunna spela galaxy?

Comment

Du måste installera uppdateringen som finns på Galaxy-skivan också. Det är alltså inget problem du har.

Comment

Original inlägg av Mitchi Visa Inlägg
          jag skrev att jag går igenom båda laddningarna. alltså updaten också. Det är inte det som är fel...Ska man ta ut update-skivan och sätta i Galaxy innan man startar om? eller är det någon viss update man måste ha på Wii:t för att kunna spela galaxy?
          Kanske var klumpigt uttryckt av mig. Men jag menar updaten på Galaxy skivan. Den måste du köra... Se bara till att du kör PAL på PAL maskin...

Comment

Original inlägg av Bjerlk Visa Inlägg
            Kanske var klumpigt uttryckt av mig. Men jag menar updaten på Galaxy skivan. Den måste du köra... Se bara till att du kör PAL på PAL maskin...
            Så man ska köra updaten? blir den inte brickad då?

Comment

Körde updaten...men den höll på typ i en 20 minuter och den gav ifrån sig höga ljud. den liksom stannade där den var färdig. Så jag stängde av och nu får jag unreadable disc. alla andra spel funkar dock.

Comment

sry för tripple-post...men fick det att funka nu. körde Firmware-skivan igen och prövade, då funkade det.

Comment

Nice...

Comment

Det funkar dock inte klockrent...när jag har stängt av konsolen och spela igen så kommer det upp en svart ruta med...ERROR kommer ej ihåg nummer 110 eöer nåt. "An unauthorized Device have been detected" tror jag att det står. eller en annan svart ruta. MEn om man sätter i 1.9g-skivan och kör updaten igen så funkar det. Finns det någonting jag kan göra? om någon har råkat ut för samma sak?

Comment

Jag undrar också....
                      "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
                      Maxtor D-Max 200gig
                      v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Comment

Det funkar dock inte klockrent...när jag har stängt av konsolen och spela igen så kommer det upp en svart ruta med...ERROR kommer ej ihåg nummer 110 eöer nåt. "An unauthorized Device have been detected" tror jag att det står. eller en annan svart ruta. MEn om man sätter i 1.9g-skivan och kör updaten igen så funkar det. Finns det någonting jag kan göra? om någon har råkat ut för samma sak?
                        Det där felet brukar man väl få upp om man _inte_ har 1.9g updaten installerad. Låter ju precis som att det blir nåt fel så att den tappar bort den vid reboot eller inte installerar den korrekt. Prova bränt den på annan skiva?
                        PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
                        PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
                        PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

360 JTAG With 500 GB USB External Drive
                        360 JTAG Backup Console
                        360 JTAGable Console

Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

Comment

Original inlägg av pemani Visa Inlägg
                          Det där felet brukar man väl få upp om man _inte_ har 1.9g updaten installerad. Låter ju precis som att det blir nåt fel så att den tappar bort den vid reboot eller inte installerar den korrekt. Prova bränt den på annan skiva?
                          Installationen går perfekt. men det verkar ju som det, jag har brännt på en RW-skiva, tycker inte det borde spela någon roll.

Comment

Installationen går perfekt. men det verkar ju som det, jag har brännt på en RW-skiva, tycker inte det borde spela någon roll.
                            Är inte skivan repig eller så då? Testa gärna att bränna ut den på en vanliga -r eller +r skiva istället för rw. Vad står det att du har för biosversion?
                            PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
                            PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
                            PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

360 JTAG With 500 GB USB External Drive
                            360 JTAG Backup Console
                            360 JTAGable Console

Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

Comment

Har ett annat problem med Galaxy...
                              Kommer till första minibossen (Dino) och efter 3:de träffen stannar spelet. Felmeddelande som säger att det inte går att läsa skivan och att man ska kolla operating manual.

Har läst på något annat ställe att man ska ta ut skivan och putsa av den med typ en T-shirt och sedan ska det vara att fortsätta men det funkar inte för mig.
                              Har provat olika grejjer men får samma resultat 5 ggg. Har ni något mer tips, eller någon som råkat ut för samma grej?

/V

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X