Original inlägg av VickZen
Visa Inlägg
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Super Mario Galaxy, läser inte...
Collapse
X
-
Har du problem med andra spel också eller gäller det bara detta? Gäller det bara Galaxy är det väl stor risk att du har nåt knas med skivan. Inga uppenbara repor eller smuts? Bra märke, typ Verbatim och inte skräp som Princo eller Rico etc?PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB
360 JTAG With 500 GB USB External Drive
360 JTAG Backup Console
360 JTAGable Console
Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)
- Citat
- Flag
-
Verbatim -R skiva, har inte kommit så långt i andra spel. (Chippade igår) Har fått ner RayMan Ravin Rabbids och Boogie hittills och de verkar funka.
Först hittade jag en fettfläck som jag fick bort, tycker mig se en liten repa nu. Är det superkänsligt med sånt alltså?
/V
- Citat
- Flag
Comment
-
Det kan vara om den sitter på fel ställe och är tillräckligt djup. Beror även lite på vilken information (data) som ligger i det repade området. Jag har haft skivor som varit så repade att man tror dom blivit överkörda av en gräsklippare och ändå funkar perfekt. Sen har man andra som har nån liten repa och det blir läsfel direkt. Prova bränna om det så kommer det säkerligen att funka kanon.Original inlägg av VickZen Visa InläggVerbatim -R skiva, har inte kommit så långt i andra spel. (Chippade igår) Har fått ner RayMan Ravin Rabbids och Boogie hittills och de verkar funka.
Först hittade jag en fettfläck som jag fick bort, tycker mig se en liten repa nu. Är det superkänsligt med sånt alltså?
/VPS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
360 JTAG Backup Console
360 JTAGable Console
- Citat
- Flag
Comment
-
Hejsan!
Jag har Chip yaosm, och har brännt ett antal spel nu och allt fungerar bra men när jag nu skall bränna in Mario Galaxy (wii-wiizard) så fungerar det inte.
Jag kan se en bild sedan när jag trycker start fungerar det ej och då står följande: #001 unathoized device has been detected.....
Någon som vet vad det kan vara för fel? snälla hjälp mig...
- Citat
- Flag
Comment
-
Mario Galaxy har ju ett nytt kopieringsskydd som har tvignat i princip alla oavsett chip (utom d2ckey) att uppdatera med ny firmware. Vet ej om det finns till ditt chip.Original inlägg av nixxz Visa InläggHejsan!
Jag har Chip yaosm, och har brännt ett antal spel nu och allt fungerar bra men när jag nu skall bränna in Mario Galaxy (wii-wiizard) så fungerar det inte.
Jag kan se en bild sedan när jag trycker start fungerar det ej och då står följande: #001 unathoized device has been detected.....
Någon som vet vad det kan vara för fel? snälla hjälp mig...
Felmeddelandet du får upp (#001 unathoized device has been detected) tyder på att chipet ej kan hantera det kopieringsskyddet i nuvarande skick.PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
360 JTAG Backup Console
360 JTAGable Console
- Citat
- Flag
Comment
-
Det finns väl en viss risk för det ja. Dock är ju skyddet knäckt så dom försöker nog komma på något ännu bättre kopieringsskydd så våra trevliga hackers får arbeta ett par minuter till för att knäcka det också.Original inlägg av nixxz Visa InläggOkej, då kommer det skyddet komma på många spel framöver och om jag inte kan uppdatera mitt chip kommer det inte gå att använda typ då?PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
360 JTAG Backup Console
360 JTAGable Console
- Citat
- Flag
Comment
-
Kolla denna:Original inlägg av nixxz Visa Inläggingen som vet om det finns en uppdatering till yaosm??
http://psx-scene.com/forums/yaosm/61...y-support.htmlPS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
360 JTAG Backup Console
360 JTAGable Console
- Citat
- Flag
Comment

Comment