Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Svart skärm vid uppstart! HJÄLP!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av hejhej20 Visa Inlägg
    har testat med en gamegube funkar inte men ska testa igen när 4.1 är ute det finns ryckten att det ska funka då

mitt är chippat wiikey2
    Vad ska fungera då?

Comment

att uppdateringar wiiet så ska det kanske rätta till sig mer vet jag inte än

jag hoppas på att det funkar

Comment

men om du hade samma problem som jag, så får du väl svart skräm direkt när du startar Wii:et, vilket betyder att du inte kan uppdatera firmwaren väl, eller har du löst det?

Comment

vi får se

jag ger dig svar när jag vet

Comment

låter bra

Comment

ok en uppdatering lite sen men men

jag vet en dansk som har lyckas att fixa många wii med samma problem, han flasha om NAND chipet men det finns lite bugar kvar att lösa när han släpper en guide hur man gör så kommer jag lägga upp den här

Comment

men det är alltid bra att dela med sig för andra
                jag har slutat med att försöka fixa min, utan köpte en begagnat.
                Denna gång så lade jag in BootMii i boot2 sektorn och gjorde en NAND backup.
                Det borde räcka för att återställa Wii:t för framtida brick.
                Funderade på Preloader, men behövs den när man har BootMii i boot2?

Comment

BootMii i boot2 är bäst, Preloader är bäst när man inte kan installera BootMii i boot2

Comment

misstänkte väl det

då får vi hoppas att den inte brickar igen.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                    Auto-Saved
                    Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                    x
                    Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                    x
                    x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                    Working...
                    X