Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Byte D3-2

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Byte D3-2

Någon som har koll på om det är möjligt att byta dvd-läsaren (D3-2) till någon tidigare version för att på detta sättet kunna chippa ett nytt Wii?

Jag hörde någonstans att IOM introduktionen av D3-2 läsarna så spärrade Nintendo också moderkorten till specifika läsare (liknande Xbox 360) någon som vet?

Det enda jag HÖRT är att det skall gå att byta, men jag kan ha fått fel information. Vi har inte råkat på de nya läsarna i butiken än vad jag sett.

Har någon en wii med nya läsaren så kom in med den så provar vi.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

hade gärna kommit förbi om det inte hade vart 100 mil ToR =)

Comment

Tänkte jag skulle testa detta ikv eller i morgon så återkommer jag med om det är möjligt eller ej så att alla andra som får den nya d3-2 vet hur det ligger till

Comment

självklart kan man byta läsare eller bara kortet på läsaren.
          Det kommer bli lika som när liteon läsarna inte kunde flashas då såldes det en jäkla massa samsung-läsare.... räkna med att priset för chippning av dessa modeller kommer öka med minst 500:-

Comment

Original inlägg av Gemet Visa Inlägg
            självklart kan man byta läsare eller bara kortet på läsaren.
            Det kommer bli lika som när liteon läsarna inte kunde flashas då såldes det en jäkla massa samsung-läsare.... räkna med att priset för chippning av dessa modeller kommer öka med minst 500:-
            Vi får se ikv om det går eller inte (orkade inte igår efter att ha jobbat i 12h).

Inte övertygad om att det kommer bli som med LiteOn läsarna i början i detta fallet kanske många väljer något av de chip som gör att man kan spela kopior från minneskort eller usb hårddisk istället då denna lösningen torde bli billigare än en ny läsare+chip (~1200kr?)

Comment

lugnt, det kommer INTE kosta 1200:- om man vill göra det privat, eftersom det går att byta bara PCB:n på läsaren och denna kostar inte lika mycket som en hel läsare.

Nu är ju inte detta ett forum där fria ordet existerar eftersom det ägs och drivs av ett företag som livnär sig på detta så mer jag kan inte säga.

//Gemet

Comment

lugnt, det kommer INTE kosta 1200:- om man vill göra det privat, eftersom det går att byta bara PCB:n på läsaren och denna kostar inte lika mycket som en hel läsare.

Nu är ju inte detta ett forum där fria ordet existerar eftersom det ägs och drivs av ett företag som livnär sig på detta så mer jag kan inte säga.

//Gemet
                Får vi in lösa styrkort som är kompatibla med de lasrarna kan det bli billigare än att byta ut hela läsaren+drivkort ja

Än så länge har vi inte sett ett sånt moderkort o vi är sugna på att prova o se vad som händer o fungerar själva istället för att gå på rykten som finns på nätet

Kan man inte köra Drive-Key eller Wiikiifusion eller andra chipplösningar blir nog styrkortsbyte eller Drive+kortbyte ett måste om det fungerar d.vs...

t.om på 360 tiden var vi dyra i början tills vi fick in billigare lösningar o sen snorbilliga när läsaren knäcktes helt
                / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

styrkort finns överallt på nätet , dock med vikande tillgång eftersom många byter dessa just nu. Självklart fungerar chip som emulerar en DVD-rom som t.ex wiikey fusion, sundisk på dessa konsoler.

Skillnaden är att wiikey, drivekey osv modifierar svaret från läsaren onthefly.
                  Jag har precis bytt kort på ett antal läsare och det fungerar alldeles utmärkt.

//Gemet

Comment

Japps det funkar, testade precis.

Comment

styrkort finns överallt på nätet , dock med vikande tillgång eftersom många byter dessa just nu. Självklart fungerar chip som emulerar en DVD-rom som t.ex wiikey fusion, sundisk på dessa konsoler.

Skillnaden är att wiikey, drivekey osv modifierar svaret från läsaren onthefly.
                      Jag har precis bytt kort på ett antal läsare och det fungerar alldeles utmärkt.

//Gemet
                      Kan du inte berätta lite mer hur du gjorde och vad man behöver för prylar?

Jag har nämligen tänkt köpa mig en wii black edition och jag antar denna utgåva har D3-2. Vill inte beställa BE innan jag vet 100 säkert att den går att chippa.

Comment

det man gör är helt enkelt att man antingen byter hela dvd-enheten eller endast styrkortet (det kretskort som sitter på dvd-n) till en äldre variant som man kan chippa med valfritt chip.

Comment

Original inlägg av Henkad Visa Inlägg
                          det man gör är helt enkelt att man antingen byter hela dvd-enheten eller endast styrkortet (det kretskort som sitter på dvd-n) till en äldre variant som man kan chippa med valfritt chip.
                          Låter ju bra, men vart hittar man dessa delar till bästa pris?

Kanske importera från Asien

Comment

Original inlägg av kotten33 Visa Inlägg
                            Låter ju bra, men vart hittar man dessa delar till bästa pris?

Kanske importera från Asien
                            Vi har/kan ta hem men kan inte skriva det här då forumet tillhör en annan butik. så kolla med PSXcare om dom har annars mejla mig.

Comment

Vi har både Styrkort o läsare på lager.
                              Svarta Wiin kommer vi enligt uppgift sälja moddad o klar för 4.195:-
                              / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X