Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur bränner man ISO filer tråden

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av Shejken Visa Inlägg
    Så vilken DVD brännare som helst fungerar det med, om man bränner på DVR-R skivor? (Inte som xbox 360 då det var en helskottas massa man var tvungen att tänka på?)
    Vilken DVD-brännare som helst borde fungera, men jag har hört rykten om att t.ex. Pioneer skulle fungera väldigt bra. Dock finns ingen anledning att köpa nytt. Jag tror den största delen ligger i märket på DVD-R skivan och att DVD+R ska vara svårare.

Comment

Såg att det stod högre upp att .gcm går att bränna.
      Tänkte bara fråga hur?
      hade velat kunna köra ett par Gamecube-spel i min wii, men vet inte hur jag bränner dessa för att de ska fungera.
      Någon som kan hjälpa mig med det?

Comment

Original inlägg av mikey13 Visa Inlägg
        Såg att det stod högre upp att .gcm går att bränna.
        Tänkte bara fråga hur?
        hade velat kunna köra ett par Gamecube-spel i min wii, men vet inte hur jag bränner dessa för att de ska fungera.
        Någon som kan hjälpa mig med det?
        Det ska väl bara va till o bränna den direkt. Jag använder Imgburn för att bränna image filer. Det fungerar direkt.

Comment

Jag kan inte bränna på Verbatim skivor, den vägrar känna igen skivorna (fastän det är minus) men premiumskivor och TDK går bra, så testa ett par skivor innan ni köper 100-pack. Om gamecubespelen ligger i iso eller gcm så är det bara att bränna rätt av, om det är pal, annars får ni ha en swapdisc, någon som verkligen har testat med multidisc spel (förutom maxconsole då)?

Comment

Får det nite att fungera med unscramblern. när jag startar i dos så börjar programmet köra men stannar vid textraden "caching seed 0780". har provat på 3olika spel får samma fel varje gång

Comment

Original inlägg av qwer Visa Inlägg
              Får det nite att fungera med unscramblern. när jag startar i dos så börjar programmet köra men stannar vid textraden "caching seed 0780". har provat på 3olika spel får samma fel varje gång
              Hur länge har du väntat efter "caching seed 0780", det tar nämligen väldigt långt tid därefter. kommer dock inte ihåg hur länge, brukar ta en kaffe emellan

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
                Du måste ändra booktype till dvd-rom när du bränner på dvd+r skivor.
                Inte bara det alltid... Det tog en j*vla tid, men till slut så insåg vi att vi inte kunde bränna med verbatim-skivor. Inte nog med det vi fick det inte att fungera med min "vanliga" nec-brännare, utan vi bytte till en Liteon. Det fungerade då felfritt om vi använde oss av TDK eller prenium-skivor. (de senare var DVD+R som vi ändrade booktypen på.)
                Det kan även vara bra om alla ser till att hämta hem fungerande releaser (inte nukade), med PAL (det visste väl de flesta säkert redan, men ändå).. Själv har jag bara hämtat hem releaser från WIIERD.. (Avatar - The Legend of Aang, Ice Age 2 och Happy Feet) Med Gamecube så går det bra NTSC ifall man använder swap-skiva men det finns redan en tråd om detta.

Lycka till Solwretep!

Comment

Hej!
                  Har provat två gamecube PAL spel som inte funkar, blir ungefär samma fel som raving rabbits och COD...

men det SKA alltså funka? Får väl prova ett ntsc spel då... vart fixar man swapskivan?

Original inlägg av *Posh* Visa Inlägg
                  Inte bara det alltid... Det tog en j*vla tid, men till slut så insåg vi att vi inte kunde bränna med verbatim-skivor. Inte nog med det vi fick det inte att fungera med min "vanliga" nec-brännare, utan vi bytte till en Liteon. Det fungerade då felfritt om vi använde oss av TDK eller prenium-skivor. (de senare var DVD+R som vi ändrade booktypen på.)
                  Det kan även vara bra om alla ser till att hämta hem fungerande releaser (inte nukade), med PAL (det visste väl de flesta säkert redan, men ändå).. Själv har jag bara hämtat hem releaser från WIIERD.. (Avatar - The Legend of Aang, Ice Age 2 och Happy Feet) Med Gamecube så går det bra NTSC ifall man använder swap-skiva men det finns redan en tråd om detta.

Lycka till Solwretep!

Comment

Original inlägg av solwretep Visa Inlägg
                    Hej!
                    Har provat två gamecube PAL spel som inte funkar, blir ungefär samma fel som raving rabbits och COD...

men det SKA alltså funka? Får väl prova ett ntsc spel då... vart fixar man swapskivan?
                    Jag har testat både ntsc-spel och pal-spel (gamecube alltså) och de fungerar perfekt. Du kanske skulle testa med andra skivor?

swapskivan kan du tanka ner här: www.wiinja.com

Comment

Original inlägg av trickyhed Visa Inlägg
                      Jag har testat både ntsc-spel och pal-spel (gamecube alltså) och de fungerar perfekt. Du kanske skulle testa med andra skivor?

swapskivan kan du tanka ner här: www.wiinja.com
                      måste man ha swapskivan?
                      eller funkar det både med och utan om det är pal?

Comment

Original inlägg av solwretep Visa Inlägg
                        måste man ha swapskivan?
                        eller funkar det både med och utan om det är pal?
                        swap är för ntsc.

Comment

Har problem att att ändra booktype till dvd-rom. Har en nec nd2500a med firmware 1.07.
                          Har försökt med både imgburn och DVDInfoPro (i nero hittar jag inga booktype-inställningar), men det går bara tillbaka till standard igen.
                          Någon som vet var problemet kan ligga?

Comment

Original inlägg av MajsToffe Visa Inlägg
                            Har problem att att ändra booktype till dvd-rom. Har en nec nd2500a med firmware 1.07.
                            Har försökt med både imgburn och DVDInfoPro (i nero hittar jag inga booktype-inställningar), men det går bara tillbaka till standard igen.
                            Någon som vet var problemet kan ligga?
                            http://forum.psxcare.com/support/sho...3&postcount=52
                            Kanske har samma som mig?

Comment

Jag hade rekommenderat att byta brännare om man sitter på en sådan gammal som 2500. Den är utdaterad utan gå och köp dig en billig lite-on eller pioneer. Har själv en Liteon 160P6S eller vad den nu heter :P Funkar helt perfekt! Nec 2500 har inte stöd för booktype utan att man ändrar firmware, finns ett hackat firmware som kan få igång booktypeändringar, men det är bättre att köpa ny brännare, det är inte precis så du blir urfattig ifall du gör det. En ny brännare kostar ca 300-450:- beroende på modell. Det är inte ens ett Wii-spel!

Comment

Klart man skall labba med hackade firmware först, om inte annat så lär man sig något, och så slipper man köpa ny brännare tills man flashat sönder driven helt...
                                Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X