Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

NTSC spel på PAL maskiner

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Kanske är dåliga skivor, fick ett 100 pack av brorsan :P Funkar till film men ja kanske inte till Wii. En Verbatim kanske funkar bättre.
    Men det ska väl gå att köra ntsc på en pal maskin med chipp?
    För att testa om chippet funkar kanske man ska bränna ett pal spel?
    Det är så ruskigt svårt att få ner spel bara, man måste ju bli invitad till alla bra sidor..svårt att testa sig fram
    Men jag får testa mig fram eller nåt

Comment

Nån som har koll på vilka patchingprogram man kan använda till GC-spel?

Comment

Original inlägg av luffar'n Visa Inlägg
        Nån som har koll på vilka patchingprogram man kan använda till GC-spel?
        Inget för det funkar iaf inget vidare. Boota GCOS och låt GCOS starta spelen istället.
        Yet Another OpenSource Modchip version 3.0 final - http://wiinewz.com/forums/yaosm/

Comment

Original inlägg av luffar'n Visa Inlägg
          Ganska mkt, dåliga skivor (observera att vissa skivor inte kommer bra överens med Wiit beroende på vad man har för brännare, jag kan t ex inte bränna ut spel med philips dvd+r som funkar, men min kompis kan det med hans brännare), lödningen kan vara dålig, det kan vara fel på Wiit, fel på iso:n, eller bara ren och skär otur, ibland får man bränna om ett par gånger för att det ska funka.
          Jag hade samma problem med Bionicle( mitt första ntsc spel f ö)

Men då provade jag att köra in uppdateringen som finns på wiids hemsida ,å smack så funkade liret direkt

Comment

Nån som vet vad man gör ifall man har os x?
            Playstation 1, 3, PSP
            Xbox, 360
            Nintendo Wii

Comment

Enklast är nog att installera Windows på Macen o köra från de.

Comment

Hur säkert är det egentligen att köra NTSC spel på en PAL konsol?
                Kommer det alltid att finnas en chans att min konsol kan bli så kallad brickad?

Jag blev tidigare tillsagt från er på PsXCare att inte köra NTSC-U eller NTSC-J spel på min PAL maskin, hur viktigt det är egentligen?

Comment

Det finns väl alltid en risk, men det beror ofta på spelet med dvs om det är en uppdatering på skivan och så.

Comment

Okej så hur går jag till väga för att använda Brick Blocker & RegionFree?
                    Måste bägge användas?

Comment

Osx

Original inlägg av PhR34k Visa Inlägg
                      Nån som vet vad man gör ifall man har os x?

Hej OSX:are, jag kör uteslutande OSX tills jag ska bränna spel, då måste jag köra Windows program, tyvärr
                      Men om du har Intel Mac så är det en baggis.

Comment

Jag har ett problem här hemma, snälla behöver hjälp ..

Min nintendo Wii är från U.S.A och svenska spel funkar då inte på den..
                        Hur kan jag få svenska spel att funka, eftersom att jag inte visste detta så köpte jag 3 spel vardera ca 630 kr styck, och öppnade alla 3 på en gång för att jag ville testa dem. Men så funkade inte dem, och jag kan inte lämna tillbaka dem, så vill helst att jag får hjälp med att göra så att min Wii accepterar Europeiska spel. Snälla kan någon hjälpa mig?

Vore väldigt tacksam

Comment

Det enda du kan göra är att gå och få den chippad. Sedan är det bara att hoppas att de spelen du vill spela går att få igång, för chippning är inte en 100% lösning för att få spel från fel region att fungera.
                          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

jag har ett japanskt wii... om jag chippar, kommer jag då kunna spela amerikansk- och europaköpta spel?

edit: nu när jag skrev det här såg jag postningen ovan och insåg att det inte var nån säker lösning meeen, hur stor chans e det att det funkar? vet man vilka spel som funkar?
                            Last edited by Roadis; 2007-12-27, 09:16.

Comment

Hej, igår så försökte jag få igång NTSC-spel en rätt lång stund på mitt Wii. Men det fungerade aldrig. Jag har uppdaterat mitt Wiikey till 1.9, så det är inte problemet. När jag sätter i en NTSC-skiva i Wii'et så laddar det, men sen helt pötsligt slutar det ladda och Wii'et blir tyst.

Kan det bero på att jag köpte mitt Wii på releasen? Är det svårare att få igång NTSC-spel då?

Det som får mig att tänka så är att en jag känner har med Wiikey 1.9, men för han funkar det att spela NTSC-spel utan några problem. Men han köpte inte det på releasen, han köpte det för bara någon vecka sen. Så för att jag ska få igång det, behöver jag patcha osv då eller?

Tacksam för svar

Comment

Original inlägg av Reikjui Visa Inlägg
                                Hur säkert är det egentligen att köra NTSC spel på en PAL konsol?
                                Kommer det alltid att finnas en chans att min konsol kan bli så kallad brickad?

Jag blev tidigare tillsagt från er på PsXCare att inte köra NTSC-U eller NTSC-J spel på min PAL maskin, hur viktigt det är egentligen?
                                Asså så länge uppdateringen är borta eller du har en nyare uppdatering på din wii än den på skivan så kan inget hända vad jag har hört....
                                --------------------------
                                Nintendo:
                                "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
                                -----------------
                                雙瞳 B-man i 1 och 0
                                http://thepiratebay.org/torrent/6187...gamix_part_2.1

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X