Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Rapporter om brickade Wii's! VARNING

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Någon som provat?
    Pokemon Battle Revolution USA Wii-PROMiNENT
    EDIT: "Confirmed to work on PAL Wii with Wiikey. Didn't use Brick Blocker either, but make sure your Wii is updated with latest firmware." - Torrentleech

Ratatouille USA Wii-MARVEL

Transformers the Game USA Wii-MARVEL

The Bigs USA Wii-MARVEL
    Last edited by crsan; 2007-06-27, 10:19.
    Xbox 360 - BenQ, ixtreme 1,4
    Wii - Wiinja Deluxe
    NintendoDS - R4
    Xbox - SmartXX - SOLD!
    http://profile.mygamercard.net/crsan
    http://www.minhembio.com/crsan

Comment

• Transformers the Game USA Wii-MARVEL working on PAL (used WiiKey and BrickBlocker).

Comment

• Pokemon Battle Revolution USA Wii-PROMiNENT

Den här releasen fungerar på PAL Wii med Wiikey, jag använde Wii Brick Blocker för säkerhetsskull, fungerar perfekt.

Comment

• Original inlägg av mattiasz600 Visa Inlägg
          Pokemon Battle Revolution USA Wii-PROMiNENT

Den här releasen fungerar på PAL Wii med Wiikey, jag använde Wii Brick Blocker för säkerhetsskull, fungerar perfekt.
          Deja Vu?! Den påminner lite om en annan post du skrev.

Comment

• Original inlägg av crsan Visa Inlägg
            SPM vill alltid köra uppdateringen oavsett vilken version man har så om du har den senaste är det bara låta wiit köra uppdateringen. Wiit kommer att starta om sen är det bara att tuta och köra

Jag snackade dock om Mario Party 8, inte Super Paper Mario (antar det är det SPM står för?). Körde brickblocker på ISO'n och brännde spelet igen, då funkade den rakt av.

Comment

• Original inlägg av TePeL Visa Inlägg
              Jag snackade dock om Mario Party 8, inte Super Paper Mario (antar det är det SPM står för?). Körde brickblocker på ISO'n och brännde spelet igen, då funkade den rakt av.
              My bad!
              Xbox 360 - BenQ, ixtreme 1,4
              Wii - Wiinja Deluxe
              NintendoDS - R4
              Xbox - SmartXX - SOLD!
              http://profile.mygamercard.net/crsan
              http://www.minhembio.com/crsan

Comment

• Jag har ett problem -verkar inte som jag brickat det eftersom jag inte får samma fel som tidigare rapporterats här - dock kan jag inte köra några spel på Wii:n och det är ju ändå lite därför jag köpte ett även om det ser snyggt ut i hyllan med

Alla spel jag vill starta (utom skivan med setup för chippet) så säger konsollen att den vill göra en uppdatering. Jag kan välja OK, inget annat, därefter, försöker den göra uppdateringen, efter en sekund säger den att ingen uppdatering finns tillgänlig och startar om boxen.

Det spelar ingen roll om det är originalspel eller backupkopior, ntsc eller pal. Problemet uppkom inte i samband med någon annan uppdatering eller att jag testade ett nytt spel. Samma problem hade jag dock de första gångerna jag provade Paper Mario (NTSC-versionen) i början innan jag satte regioninformationen/PAL/NTSC på automatisk, därefter gick det att spela bra.

Har givetvis testat att återställa Wii:et helt, att ställa chippet i alla kombinationer jag tror är möjliga, att köra en uppdatering via Wiiconnect24 eller under Internet, den påbörjar en uppgradering, väntar lite längre och konstaterar att det inte finns någon senare uppdatering.

Jag har inga problem med att använda alla andra kanaler, surf osv...

Vad göra?

Comment

• Aj aj aj.

Tog ner Big_Brain_Academy_Wii_Degree_USA_Wii-PROMiNENT och lät den köra uppdateringen (har ju alltid fungerar förut, tänkte inte på att det var en USA release).

Nu är wiiconnect24 avstängt och jag kommer inte in i wii settings då jag får fram ett felmeddelande att sidan inte kunde hittats och att jag borde kolla så allt står rätt till med internetanslutningen.

Antar att jag är rätt körd eller kan jag lösa detta på något sätt? Formatera om hela wii:n eller köra någon annan PAL update över denna? All hjälp uppskattas (har WiiKey chippet inne)!!

detta får jag upp

Comment

• du har en brickad wii, acidbomb. Vänta på en fix eller köp en ny Nintendo Wii.

Comment

• Original inlägg av Bj0k Visa Inlägg
                      du har en brickad wii, acidbomb. Vänta på en fix eller köp en ny Nintendo Wii.
                      ajdå, är det verkligen så illa att jag aldrig kommer kunna komma in i "wii settings" igen (för nytt wii blir det inte )?

Academy verkade ha 2.2U... borde jag inte vänta på ett spel som har 2.3E och uppdatera mig tillbaka till PAL? Måste finnas en lösning...

Comment

• Original inlägg av acidbomb Visa Inlägg
                        ajdå, är det verkligen så illa att jag aldrig kommer kunna komma in i "wii settings" igen (för nytt wii blir det inte )?

Academy verkade ha 2.2U... borde jag inte vänta på ett spel som har 2.3E och uppdatera mig tillbaka till PAL? Måste finnas en lösning...
                        Jag har läst inlägg på andra ställen som antyder att det går, dvs vänta på ett nytt PAL-spel som har en nyare uppdatering i sig och kör det så fixar det sig.

Har du provat med nåt spel som har 2.2E? Finns det något sådant ute än?

Givetvis funkar det bara om man har en "soft brick"ad Wii, som fortfarande läser skivor och låter dig meka runt i menyn och så.

Den 20 juli skall Big Brain Academy släppas, enligt Bergsala. Den kanske har en lämplig uppdatering.

Se även här

Comment

• Har inte Mario Strikers 2.2E uppdatering?

Comment

• wii brick blocker funkar inte

Hej hej

Har sökt om detta program och hittat mycket info, men jag får ett felmeddelande när jag kör exe filen någon mera drabbad.

Måste man ha alla tidigare utgåvor än 1.3 eller?

tacksam för svar

Comment

• Original inlägg av dj_neo01 Visa Inlägg
                              Hej hej

Har sökt om detta program och hittat mycket info, men jag får ett felmeddelande när jag kör exe filen någon mera drabbad.

Måste man ha alla tidigare utgåvor än 1.3 eller?

tacksam för svar
                              Innehöll felmeddelandet ingen text eller trodde du att feltexten var betydelselös? Eller glömde du helt enkelt att skriva texten i inlägget?

Comment

• Original inlägg av glericus Visa Inlägg
                                Deja Vu?! Den påminner lite om en annan post du skrev.
                                Mjoo kanske det, finns inte så många sett att skriva det på. :P

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X