Original inlägg av tkk
Visa Inlägg
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Rapporter om brickade Wii's! VARNING
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
det står ju redan här i forumet om än inte i just denna tråden, orkar du inte läsa här så får du väl googla.Original inlägg av Dousch Visa Inläggvad är brickblocker
- Citat
- Flag
Comment
-
Jag har någ brickat min Wii också. Grejen är att jag har en japansk Wii och allting är på Japanska. Jag körde pokemon NTSC och som vanligt frågade det massa grejer. Jag som inte kunde japanska klickade på ja säkert och formodligen var en uppdatering. Och nu kommer jag inte in i inställning längre MEN jag kan fortfarande spela mina spel både ny och gamla. Förutom jag kommer inte in i inställningen så fungerar Wii normalt fortfarande.
SKA DET VARA SÅ?
Hoppas på att nån mjukvaran återställer det i framtiden. Än så länge kan jag fortfarande spel!
- Citat
- Flag
Comment
-
nej, den är inte brickad. och nej, det ska inte vara så.Original inlägg av feifam Visa InläggJag har någ brickat min Wii också. Grejen är att jag har en japansk Wii och allting är på Japanska. Jag körde pokemon NTSC och som vanligt frågade det massa grejer. Jag som inte kunde japanska klickade på ja säkert och formodligen var en uppdatering. Och nu kommer jag inte in i inställning längre MEN jag kan fortfarande spela mina spel både ny och gamla. Förutom jag kommer inte in i inställningen så fungerar Wii normalt fortfarande.
SKA DET VARA SÅ?
Hoppas på att nån mjukvaran återställer det i framtiden. Än så länge kan jag fortfarande spel!
- Citat
- Flag
Comment
-
Um, ja, den är brickad. Och ja, det kan bli så. Här är ett tidigare inlägg på denna sida som förklarar det hela - med referenser.Original inlägg av prodge64 Visa Inläggnej, den är inte brickad. och nej, det ska inte vara så.
- Citat
- Flag
Comment
-
Läste din länk men jag fattar fortfarande inte. Det låter som om jag kan uppdatera min wii igen med en annan nya version. Är det så ni menar?
Kan jag fortfarande återställa den?
Hoppas ni kan förklara lite mer detaljerad. Jag händer inte alls med...
Tack
- Citat
- Flag
Comment
-
Ja, tanken är att man skall kunna återställa den genom att trycka i en skiva från *rätt* region, som har en uppdatering på sig - nyare eller (kanske) samma version som den som brickade maskinen.Original inlägg av feifam Visa InläggLäste din länk men jag fattar fortfarande inte. Det låter som om jag kan uppdatera min wii igen med en annan nya version. Är det så ni menar?
Kan jag fortfarande återställa den?
Hoppas ni kan förklara lite mer detaljerad. Jag händer inte alls med...
Tack
Din maskin har troligen 2.2J nu, eller hur? Fast med vissa filer bytta mot motsvarande från Pokemondisken. Om du skulle köra ett japanskt spel med 2.2J (möjligen, eller åtminstone 2.3J) på, så skulle den alltså repareras.
Jag har inte råkat ut för det här själv, bara läst om det på forumet jag länkade till. Men det låter rimligt.
- Citat
- Flag
Comment
-
använde wiibrickblocker nyss på super paper mario och när jag kom på att det var en usa iso skulle jag öppna den i regionfrii och då sa den att det var nått konstigt med ison, kanske för att programmet tagit bort firwire grejen som var på ison, aja det var en JAP iso nu helt plötsligt så jag gjorde om till PAL och nu bränner jag, får se om nån vecka när jag får hem min chippade wii filmen som fungerar.
- Citat
- Flag
Comment
-
khim! Kan man ladda ner ett spel tex en PAL spel som har ver 2.2 eller 2.3 och byter region till Japan. Är det samma sak? För att det är lite svårt att få tag få en japansk spel med rätt version.Original inlägg av khim Visa InläggJa, tanken är att man skall kunna återställa den genom att trycka i en skiva från *rätt* region, som har en uppdatering på sig - nyare eller (kanske) samma version som den som brickade maskinen.
Din maskin har troligen 2.2J nu, eller hur? Fast med vissa filer bytta mot motsvarande från Pokemondisken. Om du skulle köra ett japanskt spel med 2.2J (möjligen, eller åtminstone 2.3J) på, så skulle den alltså repareras.
Jag har inte råkat ut för det här själv, bara läst om det på forumet jag länkade till. Men det låter rimligt.
Jag tror jag hade innan 2.0 men nu vet jag inte för att jag kommer inte in.
- Citat
- Flag
Comment
-
Nej, det är inte samma sak. Ändrar du region på en ISO så ändrar du bara en liten markering nånstans som talar om vilken region det är, medan uppgraderingar från olika regioner verkar innehålla olika versioner av vissa systemfiler.Original inlägg av feifam Visa Inläggkhim! Kan man ladda ner ett spel tex en PAL spel som har ver 2.2 eller 2.3 och byter region till Japan. Är det samma sak? För att det är lite svårt att få tag få en japansk spel med rätt version.
Jag tror jag hade innan 2.0 men nu vet jag inte för att jag kommer inte in.
Pokemon verkar innehålla en uppgradering till 2.2J även i Japan. Kan du inte få tag på den japanska versionen nånstans?
Edit: [BitTorment.net]_Pokemon_Battle_Revolution_Wii_NTSC_JAP finns på torrentreactor.Last edited by khim; 2007-07-10, 14:46.
- Citat
- Flag
Comment
-
Big Brain Academy?Original inlägg av peoe Visa InläggIngen som känner till något spel som har 2.2E?
Edit: Korrigerade länken
- Citat
- Flag
Comment
-
Fösöker ladda hem den nu men DL/UL rör sig inte alls.. :-( Khim har du flera alternativ?Original inlägg av khim Visa InläggNej, det är inte samma sak. Ändrar du region på en ISO så ändrar du bara en liten markering nånstans som talar om vilken region det är, medan uppgraderingar från olika regioner verkar innehålla olika versioner av vissa systemfiler.
Pokemon verkar innehålla en uppgradering till 2.2J även i Japan. Kan du inte få tag på den japanska versionen nånstans?
Edit: [BitTorment.net]_Pokemon_Battle_Revolution_Wii_NTSC_JAP finns på torrentreactor.
- Citat
- Flag
Comment
-
om han fortfarande kan spela på den så definierar åtminstone inte jag det som brickad. å jag sa att det inte ska vara så, inte att det inte kan bli på det viset.Original inlägg av khim Visa InläggUm, ja, den är brickad. Och ja, det kan bli så. Här är ett tidigare inlägg på denna sida som förklarar det hela - med referenser.
- Citat
- Flag
Comment
-
Ingen som verkar funka just nu. Du får söka runt lite mer. Och kolla efter Big Brain Academy (JAP) också. Där kan det också finnas en uppdatering.Original inlägg av feifam Visa InläggFösöker ladda hem den nu men DL/UL rör sig inte alls.. :-( Khim har du flera alternativ?
- Citat
- Flag
Comment

Comment